Ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» είναι η λυδία λίθος για το μέλλον των επιχειρήσεων. Το πέρασμα στις ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες αποτελεί εδώ και χρόνια μονόδρομο για όποιον θέλει να επιβιώσει στο παρόν και να σχεδιάσει ένα βιώσιμο μέλλον. Τίποτα καινούργιο έως εδώ. Καθημερινά άλλωστε βομβαρδιζόμαστε από ανακοινώσεις και δελτία Τύπου επιχειρήσεων και οργανισμών, που κόπτονται για ό,τι έχουν πετύχει (ή «πετύχει») στον ψηφιακό κόσμο. Και ας γνωρίζουμε ως καταναλωτές (ή πελάτες) ότι συχνά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Γιατί ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι τόσο αυτό που βγαίνει προς τα έξω. Είναι αυτό που υπάρχει, έχεις ως επιχείρηση, μέσα.
Λίγες, για παράδειγμα, ήταν οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες που κατάφεραν να πετύχουν αμέσως πολύ υψηλά ποσοστά τηλεργασίας, με την έναρξη του lockdown τον περασμένο Μάρτιο. Μία από αυτές ενεργοποίησε τάχιστα 4.000 θέσεις τηλεργασίας με όλες τις μονάδες της να είναι σε πλήρη και απρόσκοπτη λειτουργία. Εξασφάλισε επίσης άμεσα την απομακρυσμένη πρόσβαση για περίπου 60% των εργαζομένων κατά μέσο όρο, ποσοστό το οποίο έφτασε έως και στο 80% σε ορισμένες κεντρικές υπηρεσίες της, ενώ αξιοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα μέσα για συναντήσεις εξ αποστάσεως, ώστε η επιχείρηση να παραμένει πλήρως λειτουργική από την πρώτη μέρα. Αυτή η εταιρεία είναι η Εurobank και αντιλαμβάνεστε τη σημασία του επιτεύγματος όταν μιλάμε για τράπεζα.
Η Eurobank συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια παρουσίας στην ψηφιακή τραπεζική και έχει επενδύσει περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ σε έργα τεχνολογίας. Το πλάνο τεχνολογικών επενδύσεων συνεχίζεται με ισχυρή δυναμική και την επόμενη τριετία, με τη Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής του Ομίλου να έχει μετεξελιχθεί σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων. Γι’ αυτό και όταν μέσα σε μια μέρα (ή νύχτα) «έσκασε» η υγειονομική βόμβα της πανδημίας, η Eurobank ήταν (σαν) έτοιμη από παλιά, σε όλα τα επίπεδα, για να ανταποκριθεί με επιτυχία σε αυτό το ψηφιακό stress test πολλών ταχυτήτων και εξασφάλισε γρήγορα ένα σύγχρονο, εύχρηστο και ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον συναλλαγών.
Σε ελάχιστο χρόνο, αξιοποιώντας τα εργαλεία και τις υποδομές της Microsoft, η Eurobank επιτάχυνε δρομολογημένα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, καλύπτοντας νέες ανάγκες στην εσωτερική της υποδομή και στην εξυπηρέτηση πελατών. Αυτή η διαδικασία δεν σταμάτησε με την άρση της καραντίνας. Συνεχίζεται σε καθημερινή βάση, με στόχο τη διαρκή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προϊόντων και δυνατοτήτων εξυπηρέτησης για τους πελάτες της, σύμφωνα με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές. Και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει τώρα, που μπήκαμε στο δεύτερο lock down.
Καθόλου τυχαίο, λοιπόν, το ότι η Eurobank απέσπασε το βραβείο της «Καλύτερης Ψηφιακής Τράπεζας στην Ελλάδα (Best Consumer Digital Bank in Greece)» για το 2020, από το διεθνούς κύρους αμερικανικό περιοδικό Global Finance. Είναι μάλιστα η 3η χρονιά που κατακτάει αυτή τη διάκριση στον τομέα της ψηφιακής τραπεζικής και προφανώς είναι η πιο «καλή», γιατί είχε να αντιμετωπίσει και τις συνέπειες της… CoVid-19. Η Eurobank βραβεύθηκε επίσης και για τις υποκατηγορίες «Best Online Product Offerings» και «Most Innovative Digital Bank», αναδεικνύοντας τον ρόλο της ως η «Ψηφιακή Τράπεζα που δίνει προτεραιότητα σε εσένα» και επιβραβεύοντας την ολοκληρωμένη πολυετή της στρατηγική για την ενίσχυση της σύγχρονης ψηφιακής της παρουσίας και κουλτούρας.
Οταν μιλούν οι αριθμοί
Τον Σεπτέμβριο του 2020 οι χρήστες ψηφιακών καναλιών της τράπεζας αυξήθηκαν κατά 33% σε ετήσια βάση. Στο Eurobank Mobile App καταγράφηκε αύξηση 46% ενώ η τράπεζα προχώρησε στην δημιουργία νέων υπηρεσιών και δυνατοτήτων στο πλαίσιο των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Ενημέρωσε, μάλιστα, άμεσα σχεδόν 850.000 κατόχους καρτών Eurobank χωρίς κωδικούς e-Banking, για το πώς μπορούν να αποκτήσουν την πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία στο κατάστημα! Η ανταπόκριση των πελατών στις νέες ψηφιακές δυνατότητες είναι εντυπωσιακή – μάλλον επειδή και αυτές οι δυνατότητες είναι μοναδικές.
Σήμερα:
- Μέσω e-Banking και της υπηρεσίας Account Aggregation, οι πελάτες της Eurobank μπορούν να έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους, μέσω ασφαλούς διασύνδεσης, τη συνολική εικόνα των υπολοίπων και τις κινήσεις, σε καταθετικούς λογαριασμούς ή/και πιστωτικές κάρτες που διατηρούν σε οποιαδήποτε ελληνική συστημική τράπεζα!
- Μέσω της νέας υπηρεσίας του Eurobank Mobile App, Cards Control, οι κάτοχοι καρτών πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών, αποκτούν μια σειρά από υπηρεσίες ελέγχου της κάρτας τους και διευκόλυνσης συναλλαγών. Από τις 16/03/2020, ημερομηνία που διατέθηκε η υπηρεσία, έως 27/04/2020 είχε περισσότερους από 16.000 εγγεγραμμένους χρήστες.
- Η αυξημένη εκτέλεση συναλλαγών μέσω των ψηφιακών καναλιών, μπορεί να εξυπηρετηθεί με προνομιακή τιμολόγηση σε πληρωμές και μεταφορές χρημάτων, μέσω των νέων πακέτων συνδρομητικών προγραμμάτων υπηρεσιών και τραπεζικών συναλλαγών («Advanced for Business» για επιχειρήσεις & «e-συναλλαγές» για τους ιδιώτες).
Εργαλεία για κάθε επιχείρηση
Ειδικά για τις επιχειρήσεις, 49.000 εταιρικοί πελάτες της Τράπεζας έχουν ήδη μεταβεί στη χρήση του νέου e-Banking για επιχειρήσεις. Για επιχειρήσεις με ανάγκες σύνθετων συναλλαγών, ο Τομέας Συναλλακτικής Τραπεζικής (Global Transaction Banking), είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την καθοδήγηση, υποστήριξη και παροχή λύσεων σε θέματα:
- Online διεκπεραίωσης εισαγωγών και εξαγωγών.
- Online Εισπράξεων & Πληρωμών:
- Paygate όπου απλοποιείται και αυτοματοποιείται πλήρως η διαδικασία ψηφιακών εισπράξεων μιας επιχείρησης.
- Πλήρης σουίτα υπηρεσιών για ψηφιακή διαχείριση εισπράξεων για εισερχόμενες κινήσεις, κωδικοποιημένες διατραπεζικές εισπράξεις, επιταγές, μετρητά.
- Κεντροποιημένη και αυτοματοποιημένη διαχείριση επιταγών μέσω της υπηρεσίας Cheque Express και Safe & Cash.
- Εκτέλεση μαζικών πληρωμών είτε μέσω e-Banking είτε με εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης, όπως web FTP και SWIFT / SCORE, με αρχεία, και μάλιστα με δυνατότητα εγκριτικής ροής.
- Ηλεκτρονική διεκπεραίωση μεμονωμένων πληρωμών.
- E-commerce λύσεις
- B2B υπηρεσίες όπως οι ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί και η ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου η νέα υπηρεσία Eurobank Payment Link προσφέρει ένα νέο κανάλι συναλλαγών για τη διευκόλυνση των εξ αποστάσεως πωλήσεων, ακόμη και εάν δεν διαθέτουν e-shop.
Τέλος, η υποδομή της πρωτοποριακής υπηρεσίας του v-Banking βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκτελέσουν το σύνολο, σχεδόν, των εργασιών της τραπεζικής επιχειρήσεων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε συνεργασία με το στέλεχος της Eurobank που εξυπηρετεί τον λογαριασμό τους. Εξυπηρετούνται ήδη 12000 επιχειρήσεις ενώ για το διάστημα 16/03/2020 έως 10/04/2020 απέκτησαν την εφαρμογή 1.300 επιχειρήσεις. Η υπηρεσία v-Banking είναι διαθέσιμη και για τους πελάτες Personal Banking και ήδη, σήμερα, 2.000 πελάτες Personal Banking έχουν αποκτήσει πρόσβαση.