Οι φαν του σινεμά εμφανίσθηκαν ταυτόχρονα με το σταρ σίστεμ. Λίγοι τυχεροί έγιναν κυνηγοί αυτογράφων των αγαπημένων τους ηθοποιών, σε επίσημες πρεμιέρες και φεστιβάλ. Εκατομμύρια άλλοι, διεκδίκησαν μια φωτογραφία με ιδιόχειρη αφιέρωση μέσω ταχυδρομείου. Συνέβαλαν σε αυτό τα κινηματογραφικά περιοδικά και οι καλλιτεχνικές στήλες των εφημερίδων, που άρχισαν να δημοσιεύουν τις διευθύνσεις των δημοφιλών σταρ ή των στούντιο στα οποία δούλευαν, ανταποκρινόμενα στο διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των φαν. Παράλληλα, οι παραγωγοί είδαν ότι ο… επιστολικός θαυμασμός μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τη δημοτικότητα (άρα και τα εισιτήρια) των ηθοποιών που πρωταγωνιστούσαν στις ταινίες τους. Επιβαρύνοντας, από την άλλη, την τσέπη των σταρ!
Η κλίμακα των εξόδων ξεκίνησε από τα 250 δολάρια. Τόσο υπολογίζεται ότι ξόδευε εβδομαδιαία ένας (ή μία) σταρ του Χόλιγουντ τη δεκαετία του ’20, για φωτογραφίες και γραμματόσημα. Η Κλάρα Μπόου έσπασε όλα τα ρεκόρ, όταν, τον Απρίλιο του 1928, ταχυδρόμησε 33.727 φωτογραφίες σε θαυμαστές της. Συνολικά, πλήρωσε εκείνο τον μήνα 2.550 δολάρια, χώρια τα 450 δολάρια που της στοίχισαν τρεις γραμματείς με αποκλειστική απασχόληση την αλληλογραφία της. Τον μεγαλύτερο όγκο γραμμάτων, πάντως, δεχόταν τα χρόνια εκείνα μια άλλη διάσημη σταρ του βωβού κινηματογράφου, η Μαίρη Πίκφορντ. Με αποτέλεσμα να υποχρεωθεί να νοικιάσει γραφείο, για να στεγάσει 18 γραμματείς που απαντούσαν στους ενθουσιώδεις θαυμαστές της. Σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε το 1927 και τα αποτελέσματά της δημοσιεύτηκαν στο Variety, οι σταρ του Χόλιγουντ λάμβαναν ετησίως 32.500.000 επιστολές από φαν σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μια σειρά από παράγοντες συνέβαλαν στην παρακμή αυτού του φαινομένου. Κυριότερος ήταν η σταδιακή πτώση του κινηματογραφικού σταρ σίστεμ, παράλληλα με την άνοδο άλλων σταρ από τον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, των σπορ και της τηλεόρασης. Στη «χρυσή εποχή» του, όμως, έκανε τους ταχυδρομικούς υπαλλήλους να… στενάζουν από το βάρος χιλιάδων επιστολών, σε αυτό το δούναι και λαβείν θαυμασμού και λατρείας. Αδιαφιλονίκητος θριαμβευτής ανάμεσα στους σταρ του Χόλιγουντ που λάμβαναν καθημερινά εκατοντάδες επιστολές, δεν ήταν κάποιος ηθοποιός, αλλά ένα ποντίκι! Σύμφωνα με μια ανακοίνωση που εξέδωσαν τα στούντιο Ντίσνεϊ στο τέλος του 1933, ο Μίκι Μάους είχε λάβει τη χρονιά εκείνη 800.000 γράμματα μικρών θαυμαστών – 66.000 τον μήνα, κατά μέσο όρο. Ένα αξεπέραστο μέχρι σήμερα ρεκόρ, που έγραψε ιστορία για έναν επιπλέον λόγο: όλες αυτές οι επιστολές θαυμασμού δεν απευθύνονταν στον δημιουργό του ποντικού, Γουόλτ Ντίσνεϊ, αλλά στον ίδιο τον Μίκι Μάους.