Θα είναι ένας Πάπας αμφιλεγόμενος, σκοτεινός, αλλά σίγουρα όχι αδιάφορος, και σίγουρα συναρπαστικός, όπως άλλωστε όλοι οι αρχετυπικοί ροκ σταρ, μουσικοί και μη.
Ο Τζον Μάλκοβιτς είναι ο «New Pope» (Ο Καινούργιος Πάπας) της πολυαναμενόμενης τηλεοπτικής σειράς του HBO που θα κάνει πρεμιέρα στις 13 Ιανουαρίου, τρία χρόνια μετά τον πρώτο κύκλο του «Young Pope» (Ο Νεαρός Πάπας) συγκεντρώνοντας ένα all star cast που αποτελείται από τους Τζουντ Λο, Σάρον Στόουν και Μέριλιν Μάνσον.
Ο 66χρονος ηθοποιός είναι ο τέως βρετανός αριστοκράτης σερ Τζον Μπράνοξ και νυν Ιωάννης Παύλος ο 3ος, ο οποίος διαδέχεται στον παπικό θρόνο τον «Young Pope» (Λο) όταν ο δεύτερος έπεσε σε κώμα και θεωρήθηκε κλινικά νεκρός.
Ωστόσο, έχουμε μια ανατροπή, καθώς ο Λο, ως εκ θαύματος, επανακάμπτει και θέλει να πάρει πίσω το αξίωμά του, αλλά και ο Ιωάννης Παύλος ο 3ος δεν είναι διατεθειμένος να παραδώσει τόσο εύκολα την εξουσία που με τόσο κόπο και ιδρώτα κέρδισε.
Και εκεί είναι που ο Μπράνοξ-Ποντίφικας θα βγάλει από μέσα του όλο το ροκ παρελθόν του από την νεανική θητεία του σε πανκ ροκ συγκροτήματα του Λονδίνου της δεκαετίας του ’70 και θα επιδιώξει με ραδιουργίες να αποκαθηλώσει για ακόμη μια φορά τον αντίπαλό του, ο οποίος με την σειρά του θα πέσει… ηρωικά μαχόμενος.
Σύμφωνα με το HBO «ο δεύτερος κύκλος της σειράς του Πάολο Σορεντίνο εκτυλίσσεται σε έναν κόσμο μοντέρνου παπισμού» και ο 49χρονος ιταλός σκηνοθέτης μίλησε για τους Πάπες του και τα καινούργια του κινηματογραφικά σχέδια στην ιταλική Corriere Della Sera.
Γιατί λοιπόν επιλέχθηκε ο Μάλκοβιτς;
«Ο Πάπας αποτελεί μια εμβληματική φιγούρα και ο Μάλκοβιτς είναι ένας από τους ελάχιστους εναπομείναντες εμβληματικούς ηθοποιούς του καιρού μας, το όνομα του οποίου έγινε μέχρι και ταινία [σ.σ: αναφέρεται στην ταινία του 1999 “Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς”]», λέει ο Σορεντίνο, ο οποίος, όπως παραδέχεται, μετά από τόσα χρόνια μελέτης των «διαδρόμων εξουσίας» του Βατικανού, δεν έγινε δα και πολύ σοφότερος.
«Είναι ένας κλειστός κόσμος, μυστηριώδης και περίπλοκος. Διάβασα βιβλία και ξεκίνησα από τη φαντασία της κοινής γνώσης που έχουμε όλοι μας για την Παπική Έδρα. Δεν αυταπατώμαι ότι λέω την αλήθεια. Έμαθα ελάχιστα».
Όσον αφορά στις διαφορές μεταξύ των δυο Παπών, ο σκηνοθέτης ξεκαθαρίζει πως ο χαρακτήρας του Λο είναι πιο παραδοσιακός, ενώ εκείνος του Μάλκοβιτς πιο προοδευτικός, ίσως πιο κοντά στον σημερινό Πάπα Φραγκίσκο, καθώς γνωρίζει και προβάλλει εξίσου καλά την τέχνη του συμβιβασμού ως απαραίτητη λύση για τον περιορισμό των όποιων ζημιών και της όποιας κρίσης ενίοτε ενσκήπτει.
«Όλη αυτή η όψιμη τηλεοπτική λατρεία με τον Ποντίφικα δεν είναι τυχαία», λέει με την σειρά του ο Μάλκοβιτς μιλώντας στους New York Times.
«Παρά το γεγονός ότι ο κόσμος μας πλέον είναι πολύ πιο κοσμικός σε σχέση με πριν 20-50 χρόνια, ο Πάπας εξακολουθεί να είναι μια πατρική και μαζί μητρική φιγούρα για πολλά εκατομμύρια πιστών ανά την υφήλιο».
Ωστόσο, όπως λέει, ο ίδιος μεγάλωσε σε ένα οικογενειακό περιβάλλον άθεων και, παρά το ότι έκανε μια μικρή επανάσταση στην εφηβεία του, ασχολούμενος με τα της θρησκείας, πλέον δηλώνει ξεκάθαρα άθεος.
«Δεν νομίζω πως υπάρχει αυτό που λένε “Το Σχέδιο του Θεού” για την ανθρωπότητα. Αλλά και πάλι, ποιος είμαι εγώ; Είμαι ένα τίποτα», προσθέτει.
Πάντως, όλοι περιμένουν να δουν ποια θα είναι η αντίδραση του «Ιωάννη Παύλου του 3ου» στην διάσημη σκηνή της σειράς που απεικονίζει τον Λο-Πάπα να τριγυρνά σε μια παραλία της Βενετίας με το λευκό του εσώρουχο ανάμεσα σε γυναίκες που φορούν μαγιό και παίζουν beach volley.
Ο Σορεντίνο από την πλευρά του είναι σαφής:
«Υπάρχουν κάποιες ρετρό παλιές φωτογραφίες του Πάπα Ιωάννη Παύλου [σ.σ: του Πολωνού Κάρολ Βοϊτίλα] να κάνει σκι ή να βρίσκεται δίπλα σε μια πισίνα. Ο καθένας από εμάς είναι ελεύθερος να ονειρευτεί τον Πάπα όπως του αρέσει».
Όσον αφορά τα επόμενα σχέδια του ιταλού σκηνοθέτη;
Εδώ και ένα χρόνο βρίσκεται στο Λος Άντζελες προετοιμάζοντας την νέα του ταινία με τίτλο «Mob Girl», με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόρενς.
Η ταινία βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Αρλάιν Μπρίκμαν, συζύγου ενός «νονού της μαφίας», η οποία έγινε πληροφοριοδότης της αστυνομίας.
Είναι μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του ομώνυμου best-seller της Τερέζα Κάρπεντερ, που κυκλοφόρησε το 1992 και της χάρισε μάλιστα και το βραβείο Πούλιτζερ.
Σύμφωνα με το Variety, η Μπρίκμαν, έχοντας ως πρότυπό της την Βιρτζίνια Χιλ, ερωμένη του περίφημου Μπάγκσι Σίγκελ, του μαφιόζου που «έχτισε» το Λας Βέγκας, άρχισε να συναναστρέφεται τους ιταλούς μαφιόζους της Νέας Υόρκης του 1950, ήδη από τότε που ήταν 16-17 ετών.
Γοητευμένη από το συγκεκριμένο lifestyle, η Μπρίκμαν ξενυχτούσε μαζί τους στα κλαμπ, έπινε και άρχισε να παίρνει ναρκωτικά, μέχρι που μια νύχτα του 1969, σε ηλικία πλέον 35 ετών, μία παρέα γκάνγκστερ τη χτύπησε και τη βίασε.
Ήταν η στιγμή που η Αρλίν κατάλαβε ότι ουδείς από τους μαφιόζους με τους οποίους συναναστρεφόταν θα γινόταν φίλος της, πολύ απλά επειδή ήταν γυναίκα και επιπλέον, Εβραία.
Οπότε έγινε πληροφοριοδότης του FBI και, μια δεκαετία μετά, ο πιο σημαντικός μάρτυρας στην αποκάλυψη της δράσης της μαφιόζικης «φαμίλιας» Κολόμπο.