Protagon A περίοδος

Γκράχαμ Μάστερτον: Τρόμος με ινδιάνικο αίμα

Ο Γκράχαμ Μάστερτον είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους συγγραφείς ιστοριών τρόμου...

Αρης Μαλανδράκης

Ο Γκράχαμ Μάστερτον είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους συγγραφείς ιστοριών τρόμου. Οι ήρωές του αντιμετωπίζουν φοβερές, μεταφυσικές απειλές σε ένα εντελώς ρεαλιστικό περιβάλλον. Με ένα εντυπωσιακό «παλμαρέ»75 (και πλέον) βιβλίων μέχρι σήμερα, ο βραβευμένος συγγραφέας ξεκίνησε την καριέρα του με το «Μανιτού». Ένα μυθιστόρημα στο οποίο δαίμονες, θρύλοι και ινδιάνικες παραδόσεις έδιναν το «παρόν» στη σύγχρονη Νέα Υόρκη, καθιερώνοντας την αφηγηματική συνταγή του: αρχαία πνεύματα του κακού που επισκέπτονται το σημερινό κόσμο, έχοντας κάθε άλλο παρά… αγαθές προθέσεις.

Το πρώτο βιβλίο της σειράς, που μεταφέρθηκε με επιτυχία στον κινηματογράφο το 1978 έχοντας ως πρωταγωνιστές τον Τόνι Κέρτις και την Σούζαν Στράσμπεργκ, μιλούσε για την τρομερή επανεμφάνιση του θρυλικού Ινδιάνου στους μοντέρνους καιρούς μας. Ακολούθησαν τρία ακόμα βιβλία («Η εκδίκηση του Μανιτού», «Ενταφιασμός», «Αίμα για το Μανιτού»), που έχουν κυκλοφορήσει και στα ελληνικά από την Jemma Press. Ο ίδιος εκδοτικός οίκος παρουσίασε πριν λίγες μέρες την πέμπτη, εξίσου συναρπαστική συνέχεια, με τίτλο «Αρμαγεδδών» (μετάφραση Δημήτρης Αρβανίτης, εικονογράφηση Λευτέρης Μαυρογιάννης). Στις 286 σελίδες του βιβλίου, ο φοβερός σαμάνος επιστρέφει για να πάρει την απόλυτη εκδίκησή του απέναντι στους απογόνους των λευκών που αποδεκάτισαν το λαό του. Χιλιάδες άνθρωποι σε ολόκληρη την Αμερική ξαφνικά τυφλώνονται και προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον απόκοσμο τρόμο του ίδιου και των πολεμιστών συντρόφων του που σπέρνουν τον τρόμο.

Δεν είναι, όμως, αβοήθητοι. Στο πλευρό τους στέκεται ο Χάρι Ερσκιν, ένας τσαρλατάνος που προσποιείται το μέντιουμ και στον ελεύθερο χρόνο του… παρηγορεί κάποιες πλούσιες χήρες. «Ηθελα να ξεφύγω από την παραδοσιακή φόρμα του γοτθικού τρόμου», είπε σε μια συνέντευξή του ο Γκράχαμ Μάστερον, εξηγώντας το μυστικό της μεγάλης επιτυχίας αυτής της σειράς. «Έτσι, στηρίχθηκα στην ιδέα ενός αρχαίου κακού που ριζώνει στο περιβάλλον μιας υπερσύγχρονης μητρόπολης όπως είναι η Νέα Υόρκη».