Όχι, το πρόβλημα δεν είναι ο Νικολόπουλος, ο κάθε Νικολόπουλος που εκφράζεται με αυτό τον τρόπο για κάποιον με διαφορετική σεξουαλική συμπεριφορά. Ο Νικολόπουλος άλλωστε -και ας μην τον γνωρίζεις- φαίνεται από μακριά. Δεν αξίζει κάποιος ν' ασχολείται μαζί του. Το πρόβλημα είναι οι ψηφοφόροι εκείνοι που γνωρίζουν τι εστί Νικολόπουλος και τον στέλνουν στη Βουλή, για πολλά χρόνια τώρα. Το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν αρκετοί ακόμα «Νικολόπουλοι» στη ελληνική Βουλή, αλλά είναι λίγο πιο έξυπνοι από αυτόν και δεν εκτίθενται δημόσια με τις απόψεις τους. Το πρόβλημα είναι πως οι απόψεις Νικολόπουλου, δεν είναι απόψεις μειοψηφίας στην ελληνική κοινωνία, το αντίθετο μάλλον συμβαίνει.
Αν σκεφτούμε λίγο την καθημερινότητά μας, θα διαπιστώσουμε εύκολα πως συμπεριφορές σαν και τη δική του, είναι κυρίαρχες σ’ ένα μεγάλο, τουλάχιστον, μέρος της κοινωνίας. Ας αναλογιστούμε με τι αστεία υποτίθεται μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, από εκείνα που στιγματίζουν τη διαφορετική ερωτική συμπεριφορά ως κάτι γραφικό και καταδικαστέο. Ας αναρωτηθούμε λίγο, αν διακρινόμαστε για την ανεκτικότητά μας ως κοινωνία. Όχι μόνο για το σεξουαλικά διαφορετικό, αλλά για κάθε τι διαφορετικό. Ας προβληματιστούμε για τον τρόπο με τον οποίο φορείς θεσμών (όπως η Εκκλησία), εκφράζονται κατά καιρούς για όσους λειτουργούν διαφορετικά.
Φοβάμαι, εν τέλει, πως είναι πολλοί αυτοί που κρύβουν έναν «Νικολόπουλο» μέσα τους, απλά φροντίζουν στις δημόσιες εκφάνσεις τους να τον κρύβουν με επιμέλεια. Παρακολούθησα για λίγο τις αντιδράσεις πολλών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πόσο διακριτικοί έγιναν ξαφνικά. Πόσο ανεκτικοί έδειχναν. Ίσως, τελικά, αυτό να είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Η προσπάθειά μας να εμφανιστούμε ως κάτι διαφορετικό από αυτό που είμαστε…