Γεύμα εργασίας με κορυφαίους έλληνες επιχειρηματίες και τραπεζίτες παρέθεσε το μεσημέρι της Παρασκευής η γερμανική πρεσβεία στην καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ.
Οι προσκληθέντες από την πρεσβεία ήταν οι εξής:
Νίκος Καραμούζης, πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών,
Ευτύχιος Βασιλάκης, επικεφαλής της Aegean Airlines,
Μιχάλης Τσαμάζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ στον οποίο συμμετέχει η Deutsche Telekom
Μιχάλης Μαΐλης, πρόεδρος του Ελληνο-Γερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου
Ευάγγελος Μυτιληναίος, επικεφαλής της ομώνυμου ομίλου,
Μελίνα Τραυλού, επικεφαλής της Neptune Lines.
Κατά το ρεπορτάζ, οι έξι επιχειρηματίες επελέγησαν από τη γερμανική πρεσβεία, με στόχο να αναδείξει τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Κάποιες από τις προσκλήσεις ήταν αναμενόμενες. Ο κ. Καραμούζης είναι θεσμικός, εκπρόσωπος των τραπεζών, ο κ. Μαΐλης πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Ο κ. Τσαμάζ, ως διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, είναι ένα κορυφαίο επιχειρηματικό στέλεχος η εταιρεία του οποίου συνδέεται μετοχικά με την Deutsche Telekom.
Ο κ. Βασιλάκης, κορυφαίος των ελληνικών αερομεταφορών, είναι εκπρόσωπος μιας δυναμικής εταιρείας με επαφές με τη Γερμανία, τόσο σε επίπεδο επιχειρησιακό (βλέπε στρατηγική συνεργασία με τη Lufthansa) όσο και σε επίπεδο επενδύσεων (βλέπε παραγγελίες στην ευρωπαϊκή Airbus).
Η κυρία Τραυλού, της Neptune Lines, βρέθηκε επίσης στο τραπέζι με την καγκελάριο. Η Neptune Lines είναι μεταξύ άλλων μια δυναμική ναυτιλιακή που μεταφέρει τα προϊόντα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανά τον κόσμο (λεπτομέρειες εδώ).
Η πρόσκληση στον κ. Μυτιληναίο μπορεί να θεωρηθεί μια μικρή έκπληξη, αφού ο όμιλός του δεν εμφανίζει επιχειρηματικές δραστηριότητες με τη Γερμανία. Εκτιμάται πάντως ως κίνηση στήριξης (και) του Βερολίνου προς τον συγκεκριμένο επιχειρηματία, έναν από τους μεγαλύτερους στη χώρα.
Αναλυτές της αγοράς σχολίασαν με ενδιαφέρον το γεγονός ότι από τη γερμανική πρεσβεία δεν προσεκλήθη ο Δημήτρης Κοπελούζος, συνεταίρος μεταξύ άλλων της γερμανικής Fraport στη μεγάλη επένδυση των αεροδρομίων, αλλά ο κ. Μυτιληναίος.