Το κίτρινο και το γκρίζο θα στέκονται δίπλα - δίπλα την ερχόμενη χρονιά | Pantone
Επικαιρότητα

Pantone: Κίτρινο και γκρι, τα χρώματα του 2021

Ετοιμαστείτε για ένα πιο φωτεινό μέλλον. Αυτό είναι το μήνυμα που μας στέλνει η ανάλυση των χρωματικών τάσεων για το επόμενο ημερολογιακό έτος. Tο Ινστιτούτο Pantone, που εδώ και 22 χρόνια, λίγο πριν από το τέλος της χρονιάς ανακοινώνει το χρώμα της επόμενης, επέλεξε όχι ένα αλλά δύο
Protagon Team

Μπορεί η ομοφωνία για κάτι να είναι εξαιρετικά δύσκολη, φέτος όμως ο κόσμος όλος συμφωνεί ότι το 2020 είναι μια χρονιά χάλι μαύρο και η επόμενη καλή δεν φαίνεται να έρχεται σύντομα.

Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το Ινστιτούτο Pantone, που εδώ και 22 χρόνια, λίγο πριν από το τέλος της χρονιάς ανακοινώνει το χρώμα της επόμενης, επέλεξε φέτος όχι ένα αλλά δύο χρώματα για να χαρακτηρίσει το επόμενο ημερολογιακό έτος.

Οι ειδικοί του Pantone παρακολουθούν επί μήνες και με μεγάλη προσοχή τις τάσεις, που κυριαρχούν σε ολόκληρο τον πλανήτη, σημειώνουν και αναλύουν τις εξελίξεις στην ένδυση, τα αυτοκίνητα, τις κουζίνες, και τα γκάτζετ (με λίγα λόγια ό,τι νέο υπάρχει στα πράγματα που μας περιβάλλουν) και τις  μεταφράζουν σε ένα χρώμα, που ισχυρίζονται ότι θα να είναι η κυρίαρχη απόχρωση του επόμενου έτους.

Αυτή τη φορά, όμως, επέλεξαν όχι ένα αλλά δύο κυρίαρχα χρώματα, που θα καθορίσουν τις χρωματικές τάσεις της ερχόμενης χρονιάς. Πράγμα που δεν σημαίνει αναποφασιστικότητα αλλά μια έννοια μεταφορική. Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για το «Ultimate Gray» και το «Illuminating» με απλά λόγια: για το «το φως στο τέλος του τούνελ».

Μετά το «Living Coral», το απαλό κοραλί του 2019,  χρώμα – σύμβολο της αισιοδοξίας, και το «Classic Blue», το καθησυχαστικό μπλε του 2020, ο συνδυασμός του απαλού γκρι με το λαμπερό κίτρινο μάλλον ξαφνιάζει. Μπορεί να μην είναι αυτό που θα περίμενε κανείς (το αναμενόμενο θα μπορούσε, π.χ., να είναι το «ζοφερό μαύρο»), γράφει η Βανέσα Φρίντμαν στους New York Times, όμως, είναι μάλλον αυτό που όλοι χρειάζονται.

«Κανένα χρώμα δεν θα μπορούσε να αποδώσει το νόημα της στιγμής», λέει στους New York Times η Λόρι Πρέσμαν, αντιπρόεδρος του Pantone Color Institute, «Όλοι συνειδητοποιήσαμε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε μόνοι μας. Όλοι έχουμε την επίγνωση ότι χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον, έχουμε ανάγκη από συναισθηματική υποστήριξη και ελπίδα», τονίζει.

Ετσι προέκυψε η απόφαση της επιλογής «δύο ανεξάρτητων χρωμάτων που πραγματικά συνδυάζονται», λέει η Λίατρις Αϊζμαν, εκτελεστική διευθύντρια του Pantone Color Institute. Και είναι μόλις η δεύτερη φορά στα 22 χρόνια που την πρωτιά μοιράζονται δύο χρώματα. Η πρώτη ήταν το 2016, με τον συνδυασμό «Rose Quartz και Serenity». Εκείνη τη χρονιά, η ανάμειξη των αποχρώσεων του ροζ και του γαλάζιου αντανακλούσε την αναγνώριση της ρευστότητας των φύλων και της κοινωνικής προόδου. Αλλά φέτος, οι δύο αποχρώσεις στέκονται μόνες τους, σαν δύο συμπληρωματικοί τόνοι, που υποστηρίζουν ο ένας τον άλλο.

Διακοσμητικές ιδέες για το σπίτι στα χρώματα του 2021 (Pantone)

Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια απόχρωση του γκρίζου γίνεται χρώμα της χρονιάς και η δεύτερη για μια κίτρινη. Όπως συμβαίνει, και οι δύο αποχρώσεις προστέθηκαν στον τροχό των χρωμάτων Pantone, μαζί με το «Period Red» (το κόκκινο του αίματος της περιόδου). Φανταστείτε να είχε κερδίσει…

Οι προβλέψεις ξεκίνησαν κατ’ αρχάς με την ανάλυση των αποχρώσεων του γκρι, στις οποίες όλοι «βυθιστήκαμε» φέτος. Και από όλα τα γκρι της παλέτας, το «Ultimate Grey», που επιλέχθηκε είναι μια σαφώς ουδέτερη απόχρωση. Διαφέρει από άλλα γκρίζα, το σκούρο που έχουν τα σύννεφα της καταιγίδας, το σκυθρωπό της θεσμικής ομοιομορφίας, το σκοτεινό που κρύβεται στις σκιές, αλλά και από το μαλακό, πολυτελές γκρι του Dior. Είναι ένα πιο συμπαγές χρώμα, το γκρίζο του γρανίτη, της σοφίας, της ευφυίας, και της κατασκευής: «γκρίζο αξιόπιστο», το χαρακτηρίζει η κυρία Αϊζεμαν.

Αυτό όμως που είναι αξιόπιστο για κάποιον είναι καταθλιπτικό για κάποιον άλλο. Ωστόσο, εκεί μπαίνει το «Illuminating». Δεν είναι το κίτρινο της μιμόζας, το χρώμα του 2009, ούτε όξινο ή πολύ φωτεινό τύπου το «φως της μετά θάνατον ζωής». Θυμίζει περισσότερο μια ηλιόλουστη ημέρα, ή το emoticon ενός χαμογελαστού προσώπου.

Είναι ένας «συνδυασμός χρωμάτων που μας ωθεί προς τα εμπρός», λέει η εκτελεστική διευθύντρια του Pantone Color Institute, και ένα μήνυμα «για την επαναφορά του νου μας σε αυτά, που είναι πραγματικά σημαντικά». Και έχει εμφανιστεί παντού, από τα Nike έως τα μεταλλικά κουτάκια των κοκτέιλ Marks & Spencer Pornstar Martini.

Φυσικά, η επιλογή των χρωμάτων αφορά τις πωλήσεις. Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για «Πάρτε το χρώμα της χρονιάς» σε όλα, που αναπόφευκτα θα προκύψει. Ωστόσο, οι ειδήσεις για τα εμβόλια του κορονοϊού έχουν ενισχύσει την επιλογή του Pantone. Ακόμα και μέσα στην γκρίζα ομοιομορφία των ημερών μας αυτή την εποχή, το μέλλον φαίνεται πολύ πιο φωτεινό. «Illuminating»…