| theguardian.com
Επικαιρότητα

Οταν το Brexit γίνεται αφίσα για ταινία τρόμου

Μια ευφάνταστη καμπάνια ομάδας που υποστηρίζει την παραμονή της Βρετανίας στην ΕΕ αποδομεί τα επιχειρήματα της κυβέρνησης Τζόνσον ότι είναι «έτοιμη για την έξοδο»
Protagon Team

Το θρίλερ της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ενωση εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια των Βρετανών αυτές τις ημέρες και σαν μια καλή ταινία του είδους παίζει με τον χρόνο που κυλά αμείλικτα.

Η κυβερνητική προπαγάνδα λέει ότι είναι έτοιμη – συμβαίνει όμως αυτό;

Οι αφίσες, που θα εμφανιστούν σε όλη τη χώρα αυτό το Σαββατοκύριακο, είναι μια ειρωνική απάντηση στην καμπάνια της κυβέρνησης και στις αντιφάσεις των πολιτικών που στηρίζουν την έξοδο από την ΕΕ. Την εκστρατεία χρηματοδότησε η ομάδα «Led By Donkeys» («Μας κυβερνούν γάιδαροι») που τάσσεται υπέρ της παραμονής στην ΕΕ, γράφει ο Guardian.

Στην πρώτη από τις πέντε νικήτριες αφίσες εμφανίζεται ο Μπόρις Τζόνσον που με το κατάλληλο μακιγιάζ μοιάζει με τον τρομακτικό κλόουν στο «Αυτό» του Στίβεν Κινγκ. Το λογοπαίγνιο βγαίνει αβίαστα: Brexit – It. Και μαζί το ερώτημα: «Είστε έτοιμοι για αυτό;»

Και σε μία άλλη, ο πρωθυπουργός ετοιμάζεται να κάνει μια ντρίπλα στο ράγκμπι σε ένα 10χρονο αγόρι, ένα περιστατικό που απαθανάτισαν οι κάμερες το 2015 στην Ιαπωνία.

Ο Νάιτζελ Φάρατζ δηλώνει στην αφίσα έτοιμος, αλλά τα παιδιά του έχουν διαβατήρια ευρωπαϊκής χώρας.

Ο Μάικλ Γκόουβ, στενός συνεργάτης του Τζόνσον, εμφανίζεται στην αφίσα να λέει ότι ο κόσμος βαρέθηκε τις εξαγωγές, ένα λογοπαίγνιο με παλιότερη δήλωσή του ότι ο κόσμος «κουράστηκε με τους ειδικούς» («exports» και «experts» αντίστοιχα).

Στις αφίσες εμφανίζεται και ο Ντόναλντ Τραμπ που καταβροχθίζει το βρετανικό ΕΣΥ, μια έμμεση αναφορά στους φόβους ότι το σύστημα υγείας  μπορεί να θυσιαστεί ενόψει μιας μελλοντικής εμπορικής συμφωνία ΗΠΑ και Βρετανίας.