Έχεις στα χέρια σου το νέο 5ευρω, που είναι πανέμορφο. Πας, π.χ., στα μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων, στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, Προαστιακό). Αλλά δεν «περνάει»…
Προβλήματα, λοιπόν, σημειώνονται μετά την εισαγωγή του νέου χαρτονομίσματος των 5 ευρώ, όπου υπάρχουν μηχανήματα μέτρησης και αναγνώρισης χαρτονομισμάτων, αφού αυτά δεν το «αναγνωρίζουν», δεν μπορούν να το «διαβάσουν». Αυτό συμβαίνει επειδή αυτό το νέο χαρτονόμισμα έχει νέα, σούπερ ενισχυμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, που τα παλιά μηχανήματα δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν. Θέλεις, για παράδειγμα, να πάρεις το μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Έχεις παρκάρει σε μια άλφα απόσταση, έχεις περπατήσει, κατεβαίνεις τις κυλιόμενες σκάλες, πας στο μηχάνημα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων και η χυλόπιτά σου έχει ήδη σερβιριστεί. Πας δίπλα, στον γκισέ, στον ευγενέστατο υπάλληλο, του δίνεις το νέο 5ευρω και σου χαμογελά συγκαταβατικά αλλά δεν μπορεί να σε βοηθήσει, επειδή δεν έχει -προς το παρόν- αντίστοιχο μηχάνημα να ελέγξει τη γνησιότητα του χαρτονομίσματός σου. Θα πρέπει να ανέβεις πάλι τα σκαλιά, στην περίπτωση που δεν έχεις άλλα χρήματα επάνω σου, και να πας στο περίπτερο έξω από τον σταθμό, να αγοράσεις μια… Κουκουρούκου, για να μπορέσεις να το «χαλάσεις». Ο πωλητής είναι εντάξει τύπος και θα σε βοηθήσει, αν και εκείνος δεν έχει αγοράσει, ακόμα, αντίστοιχο μηχάνημα γνησιότητας χαρτονομισμάτων.
Από τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών έχουν ήδη ενημερώσει, πάντως, τις εταιρείες που διαθέτουν αυτόματους πωλητές, να προβούν σε αναβάθμιση του λογισμικού των μηχανημάτων τους. Οι τράπεζες, αντίστοιχα, έχουν λύσει αυτά τα ζητήματα: Στις περισσότερες των περιπτώσεων, απλώς, δεν παίρνουν χαρτονομίσματα των 5 ευρώ.
Φυσικά και θα λυθεί σύντομα η όποια αναστάτωση έχει προκληθεί. Το θέμα είναι να έχεις στην τσέπη σου χρήματα, έστω και σε χαρτονομίσματα των 5 ευρώ, ακόμα κι αν δεν «περνούν» παντού, προς το παρόν…
Update
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανα, ο Γενικός Διευθυντής Συντήρησης και Έργων της ΣΤΑΣΥ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, μου δήλωσε ότι το ανακύπτον θέμα με την αναγνώριση του εν λόγω χαρτονομίσματος, θα έχει τακτοποιηθεί -το αργότερο- μέχρι και το τέλος Ιουνίου.
Μάλιστα, ήδη έχει υπάρξει συνεννόηση με τις κατασκευάστριες εταιρίες για τα 190 μηχανήματα του Μετρό (για τις γραμμές 2 και 3) και τα 100 του Τραμ. Οι σχετικές εργασίες, που έχουν ήδη ξεκινήσει, αφορούν τη διαδικασία αναβάθμισης του λογισμικού στα μηχανήματα αυτά. Αυτό σημαίνει πως η Τράπεζα της Ελλάδας θα πρέπει να δώσει στους αρμόδιους τεχνικούς την ειδική «μήτρα» του νέου χαρτονομίσματος των 5 ευρώ. Το κόστος αυτών των εργασιών θα ανέλθει στις 33 χιλιάδες ευρώ.
Αντίστοιχα, στη γραμμή του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου δεν χρειάζεται να γίνει καμία εργασία, αφού οι αυτόματοι πωλητές εκεί, δέχονται μόνο κέρματα.
Στην περίπτωση, μάλιστα, που υπάρξουν ενδεχόμενες αλλαγές και σε άλλα χαρτονομίσματα -των 10 και 20 ευρώ, για παράδειγμα- έχει ήδη ζητηθεί από τις προμηθεύτριες εταιρείες, που εγκατέστησαν τα μηχανήματα σε Μετρό και Τραμ, να κάνουν από τώρα τη σχετική πρόβλεψη.
Αν, λοιπόν, έχετε το νέο χαρτονόμισμα των 5 ευρώ, μπορείτε να αγοράσετε εισιτήρια από τα εκδοτήρια των σταθμών, μέσω των υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί αρμοδίως από την εταιρεία για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.