Εκατομμύρια άνθρωποι παίζουν στις οθόνες τους το Wοrdle καθημερινά | Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images
Επικαιρότητα

Οι New York Times αγόρασαν το Wοrdle

Η αμερικανική εφημερίδα πρόσθεσε στην κατοχή της το πιο πετυχημένο παιχνίδι των τελευταίων μηνών στο Ιντερνετ: ένα απλό παζλ με πέντε γράμματα, που παίζεται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους σε πολλές γλώσσες
Protagon Team

Ενα παιχνίδι που καθηλώνει εκατομμύρια ανθρώπους στις οθόνες τους κάθε μέρα, όχι με τα τρισδιάστατα γραφικά του ή το περίπλοκο σενάριό του, αλλά με πέντε μόλις γράμματα, αγόρασαν οι New York Times.

Η εμβληματική εφημερίδα έδωσε επταψήφιο ποσό, το οποίο δεν ανακοινώθηκε, για να αγοράσει το Wοrdle. Πρόκειται για το παζλ που έφτιαξε ένας μηχανικός Πληροφορικής που εργάζεται στο Reddit, το οποίο εμφανίστηκε τον Οκτώβριο και από τότε έχει αγαπηθεί σε όλο τον κόσμο, καθώς εκτός από την πρωτότυπη αγγλόφωνη έκδοση, δημιουργήθηκαν νέες, σε δεκάδες γλώσσες.

Το εθιστικό παζλ δίνει έξι δυνατότητες στον παίκτη να βρει τη σωστή λέξη, τοποθετώντας τα σωστά γράμματα στα πέντε διαθέσιμα κουτάκια. Η λέξη αλλάζει μία φορά την ημέρα.

Δημιουργός του είναι ο Τζος Γουάρντλ, ο οποίος έδωσε το όνομά του στο παιχνίδι και το έφτιαξε για τον σύντροφό του, που τρελαίνεται για παζλ. Οπως είχε πει πρόσφατα στον Guardian, δεν περίμενε ποτέ να γίνει παγκόσμια επιτυχία και δεν αισθάνεται τόσο άνετα με αυτό. «Δεν μου φαίνεται και τόσο υπέροχο που έγινε viral, για να είμαι ειλικρινής. Αισθάνομαι ότι έχω ευθύνη απέναντι στους παίκτες. Αισθάνομαι ότι έχω την υποχρέωση να φροντίζω να δουλεύουν όλα σωστά κάθε μέρα (στο παιχνίδι). Ομως, δεν είναι η δουλειά μου αυτή και δεν θέλω να γίνει πηγή άγχους και στρες στη ζωή μου».

Σε δήλωσή του μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς, είπε ότι είναι ενθουσιασμένος που οι New York Times θα είναι ο φύλακας του παιχνιδιού στο μέλλον και ότι θαυμάζει την προσοχή και τον σεβασμό με τον οποίο προσεγγίζει τα παιχνίδια και περιβάλλει τους παίκτες η εφημερίδα.

«Είναι μία φυσική εξέλιξη», πρόσθεσε.

Ο Γουίλ Σορτζ, υπεύθυνος για το σταυρόλεξο στην εφημερίδα New York Times –ένα από τα δημοφιλέστερα τμήματα της εφημερίδας εδώ και δεκαετίες– έδωσε τα εύσημα στον Γουάρντλ, λέγοντας ότι δημιούργησε ένα υπέροχο παζλ, το οποίο ακριβώς επειδή δεν θέλει πολλή ώρα για να λυθεί, «είναι ιδανικό για την εποχή μας, όπου οι άνθρωποι δεν μπορούν να εστιάσουν σε κάτι για πολύ».

Ο Τζόναθαν Νάιτ, γενικός διευθυντής του τομέα των παιχνιδιών στην εφημερίδα, είπε: «Το παιχνίδι έχει καταφέρει κάτι που λίγα παιχνίδια έχουν καταφέρει και μας έχει φέρει πιο κοντά».

Ο Μπράντον Τέιλορ, συγγραφέας, δηλώνει λάτρης του Wordle, ακριβώς επειδή είναι κάτι απλό και δεν χρειάζεται γρήγορες ταχύτητες ή την τελευταία κάρτα γραφικών.

Η εφημερίδα υποσχέθηκε ότι το παιχνίδι θα παραμείνει δωρεάν και ότι δεν θα γίνει καμία αλλαγή στη δομή του.