Σε έναν χώρο, όπως η διαφήμιση μόδας, που η πρωτοτυπία σπανίζει, το να μπορέσεις να αποσπάσεις την προσοχή του ήδη κορεσμένου καταναλώτη είναι από μόνο του κατόρθωμα. Στην προσπάθεια τους να ξεχωρίσουν πολλοί διάσημοι οίκοι προχώρησαν σε τολμηρές κινήσεις, απρόσμενες επιλογές προσώπων και δυνατά οπτικά και κοινωνικά μηνύματα, που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.
Ο Louis Vuitton επέλεξε ως κεντρικό πρόσωπο για την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή συλλογή του την πρωταγωνίστρια του videogame Final Fantasy XIII με τους εκατομμύρια θαυμαστές, ο J.W. Anderson χρησιμοποίησε φωτογραφίες στο μέγεθος ενός γραμματόσημου και ο Marc Jacobs ασχολήθηκε με το επίκαιρο θέμα της έννοιας του φύλου: της πολιτικής των δυο φύλων, συμπεριλαμβάνοντας δυο διεμφυλικούς, ανάμεσα σε διάσημους ηθοποιούς και μοντέλα, στην καμπάνια του.
Οι σχεδιαστές και οι οίκοι αντιλήφθηκαν ότι για να θεωρηθεί πετυχημένη μια καμπάνια πρέπει να γίνει θέμα συζήτησης στα κοινωνικά δίκτυα. Οι έντυπες διαφημίσεις μόδας μπορεί να ανήκουν στα περιοδικά, αλλά η αληθινή δύναμη τους μετριέται από τον ψηφιακό θόρυβο που προκαλούν.
Ακολουθούν οι δέκα καλύτερες καμπάνιες μόδας σύμφωνα με το Bussiness of Fashion
1. Marc Jacobs
Ο Μαρκ Τζέικομπς καινοτομεί δημιουργώντας μια καμπάνια, που δεν βασίζεται μόνο στην φωτογραφία, αλλά αφηγείται μια ιστορία. Εχοντας ως τίτλο «Η Αμερική μου», ο Τζέικομπς αποτίει φόρο τιμής σε όλα τα είδωλα του, από την τρανς σκηνοθέτιδα Λάνα Γουατσόφσκι μέχρι την ηθοποιό Μπέτι Μίντλερ και το μοντέλο Αντριάνα Λίμα. Οι φωτογραφίες ανέβηκαν μία μία στο instagram και μοιράστηκαν στους 4,3 εκατομμύρια ακόλουθους που έχει ο ίδιος ο σχεδιαστής και ο λογαριασμός της εταιρείας του, συνοδευόμενες απο μικρές ιστορίες και πληροφορίες για τους πρωταγωνιστές της καμπάνιας.
2. Valentino
Οι καλλιτεχνικοί διευθύντες του οίκου Valentino ζήτησαν από τον θρυλικό φωτογράφο του National Geographic, Steve McCurry, να συλλάβει με τον φακό του τα μοντέλα που πόζαραν φορώντας τις tribal δημιουργίες του οίκου, ανάμεσα σε άντρες της φυλής Μαόρι, μέσα στον Εθνικό Κήπο της Κένυας και με φόντο το μαγευτικό τοπίο της ανατολικής Αφρικάνικης σαβάνας. Τα μοτίβα και τα ρούχα αφρικανικού στιλ «συνομιλούν» με το περιβάλλον και θιγούν το θέμα της σχέσης της μόδας με την αφρικανική ήπειρο. Η καμπάνια είχε προκαλέσει αντιδράσεις στην αρχή για την χρήση κυρίως λευκών μοντέλων, αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι φωτογραφίες αποπνέουν κάτι το μεγαλειώδες.
3. Balmain
Με τους 2,2 εκατομμύρια ακόλουθους του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μοιράστηκε ο Ολιβιέ Ρουστέινγκ τις πρώτες φωτογραφίες από την καμπάνια του οίκου Balmain. Με το hashtag #thisisHISTORY, ο Ρουστέινγκ θέλει να γράψει ιστορία, επιστρατεύοντας τα πρώτα supermodels, την Σίντι, την Ναόμι και την Κλόντια – τα επίθετα είναι περιττά- και να σηματοδοτήσει την επιστροφή του οίκου στις ένδοξες ρίζες του.
4. Gucci
Νωχελική διάθεση, πολυτέλεια, ρούχα βγαλμένα από τη δεκαετία του ’70, σουρεαλισμός και ένα παγώνι, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία της νέας καμπάνιας του οίκου Gucci. Οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί στο Βερολίνο, με την πιο εμβληματική αυτή στην ταράτσα, η οποία αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την διάθεση και την κατεύθυνση που έχει πάρει ο οίκος. Ο σχεδιαστής Alessandro Michele κατάφερε να αναβιώσει τον διάσημο ιταλικό οίκο μέσα σε λίγους μήνες και οι καμπάνιες του συνέβαλαν πολύ σε αυτό.
5. Louis Vuitton
Με μια πρωτοποριακή κίνηση, ο οίκος Louis Vuitton φέρνει την επανάσταση στον χώρο της μόδας, επιλέγοντας ως πρωταγωνίστρια για την καμπάνια του ενα CGI μοντέλο, την Lightning, από το videogame Final Fantasy XIII και επιχείρει να συνδυάσει τον κόσμο της μόδας με το animation, με καταπληκτικά αποτελέσματα, αφού βλέποντας κάποιος το μοντέλο με τα ροζ μαλλιά της φωτογραφίας, αργεί να αντιληφθεί οτι δεν πρόκειται για πραγματικό άνθρωπο.
6. J.W. Anderson
Γνωστός για το καινοτόμο πνεύμα του, φέτος έδειξε την αντρική του συλλογή σε απευθείας μετάδοση στην εφαρμογή για gay γνωριμίες, Grinder, ο J.W. Anderson πάει ένα βήμα ακόμα πιο πέρα με την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή συλλογή του. Σε ένα χώρο όπου ο πλεονασμός κυριαρχεί, ο J.W. Anderson δημιουργεί μια καμπάνια, αδιανόητη για τα δεδομένα της βιομηχανίας της μόδας, όπου οι φωτογραφίες είναι κυριολεκτικά στο μέγεθος ενός γραμματόσημου και καταφέρνει αυτό που πολλοί δεν μπόρεσαν, ούτε χρησιμοποιώντας τα πιο εντυπωσιακά τοπία και χρώματα, να σταματήσεις και να κοιτάξεις προσεκτικά την εικόνα και το ρούχο.
7. Equipment
Το μοντέλο Ντάρια Βέρμποβι πρωταγωνιστεί, μαζί με την Κέιτ Μος, αλλά και φωτογραφίζει την καμπάνια της εταιρείας Equipment. Το αποτέλεσμα έχει πολύ ενδιαφέρον, πολλές από τις φωτογραφίες είναι selfies, η Βέρμποβι χρησιμοποιεί έναν καθρέφτη για να μπορέσει να φωτογραφήσει τον εαυτό της ή και τις δύο μαζί, και όλο αυτό συμβάλει στην ιστορία που θέλει να πει η καμπάνια, για το ειδύλλιο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστριών σε ένα έρημο νησί. Ολόκληρη η καμπάνια είναι μια ωδή στις μοντέρνες σχέσεις και στην αγάπη μεταξύ δύο γυναικών.
8. Céline
H σχεδιάστρια Phoebe Philo επέστρεψε στην εταιρεία Céline μετά από χρόνια και την ανέστησε, μετατρέποντας την σε υπερδύναμη στον χώρο της μόδας. Για την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή καμπάνια συνεργάστηκε με τον διάσημο φωτογράφο Juergen Teller και δημιούργησαν μια σειρά από εικόνες που θυμίζουν κολάζ σε λεύκωμα, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την διάθεση του οίκου να απομακρυνθεί από τις αυστηρές, μίνιμαλ γραμμές που τόσο τον χαρακτήρισαν, σε πιο ανάλαφρα και μαλακά ρούχα.
9. Raf Simons
Αυτή είναι η πρώτη διαφημιστική καμπάνια για τον Ραφ Σίμονς, ο οποίος παραιτήθηκε απο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Dior πριν λίγους μήνες. Η καμπάνια αποτελείται από έγχρωμες και ασπρόμαυρες φωτογραφίες και στις περισσότερες εμφανίζεται μια παράξενη φιγούρα με κουκούλα. Οπως αποκάλυψε ο Σίμονς, η φιγούρα συμβολίζει τους παππούδες του, τους οποίους δεν γνώρισε ποτέ από κοντά αλλά μόνο μέσα απο φωτογραφίες, και πάντα φορούσαν κάτι παλιά μάλλινα και καρό υφάσματα, αλλά και την προσπάθεια του να μπλέξει το παρελθόν με το παρόν στην καινούργια του καμπάνια.
10. Dior Homme
Για την τελευταία καμπάνια του, ο οίκος Dior Homme συνεργάστηκε με νέους επαγγελματίες από διάφορους χώρους, μουσικούς, μοντέλα, ηθοποιούς, όπως τον γιο του Αλέν Ντελόν, και τον τραγουδιστή του συγκροτήματος «The xx». Την καμπάνια συμπλήρωσε ένα ολιγόλεπτο βίντεο, όπου εικόνες με τους πρωταγωνιστές να φοράνε τα χαρακτηριστικά κοστούμια Dior Homme της νέας σεζόν, με τις αυστηρές γραμμές και τα έντονα φερμούαρ, εναλλάσσονται με εικόνες από τις προσωπικές του στιγμές, εν ώρα έμπνευσης.