Αναλυτές το είδαν ως μια «φυγή προς τα μπρος».
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στριμωγμένος διεθνώς από τις αποκαλύψεις για τη δράση και τους κινδύνους του Facebook και των άλλων προϊόντων του, κάνει μια εντυπωσιακή ανακοίνωση, αλλάζοντας το όνομα της εταιρείας του.
Δεκαεπτά χρόνια μετά την ίδρυση του Facebook, της πλατφόρμας που εγκαινίασε την παγκόσμια εποχή των social media, ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι δημιουργείται μια μητρική εταιρεία που θα ελέγχει τις πλατφόρμες και τις άλλες δραστηριότητες του ομίλου.
Το όνομα της θα είναι Meta (αλλά με κάπως περίεργη γραφή: χρησιμοποιεί, σκοπίμως, ένα ελληνικό «α»), με εμφανή στόχο να παραπέμψει στο metaverse, τον νέο εικονικό κόσμο, στον οποίο ποντάρει όπως φαίνεται τα πάντα το αφεντικό του Facebook.
Είχε γίνει γνωστό εδώ και λίγες μέρες ότι αναμένονται άμεσα σημαντικές αλλαγές στη δομή της Facebook και ο συνιδρυτής και επικεφαλής της Μαρκ Ζάκερμπεργκ έκανε τις σχετικές ανακοινώσεις στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας.
Ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι δημιουργείται μια εταιρεία-ομπρέλα για τις πλατφόρμες (Facebook, Instagram, WhatsApp) και όλες τις άλλες δραστηριότητες της εταιρείας.
Το όνομα της μητρικής εταιρείας θα είναι Meta, μια ξεκάθαρη παραπομπή στο metaverse, τον νέο εικονικό κόσμο τον οποίο ο Ζάκερμπεργκ θεωρεί φυσική εξέλιξη, όχι μόνο του Facebook αλλά και του Διαδικτύου. Ο 37χρονος μεγιστάνας (με περιουσία που αποτιμάται στα 116,2 δισ. δολάρια) έχει διακηρύξει την πίστη του σε αυτόν τον νέο εικονικό κόσμο και πριν από μια εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει δέκα χιλιάδες εργαζόμενους υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρώπη, τα οποία θα απασχοληθούν αποκλειστικά με την ανάπτυξη του metaverse.
Στην ανακοίνωσή του ο Ζάκερμπεργκ ανέφερε ότι το metaverse είναι η επόμενη επανάσταση που έρχεται να διαδεχθεί τα κοινωνικά δίκτυα, που ήταν η προηγούμενη.
Ανέφερε επίσης ότι o όρος Meta είναι μια ελληνική λέξη που σημαίνει το «πέρα» και επιλέχθηκε επειδή συμβολίζει ότι πάντα υπάρχει χώρος και δυνατότητα να χτίζουμε κάτι καινούργιο. Σε πρώτη φάση τουλάχιστον, τα ονόματα της κάθε πλατφόρμας που θα ελέγχει η νέα εταιρεία παραμένουν ως έχουν. Δεν θα αλλάξει δηλαδή όνομα το Facebook.