Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και ο Γκενάντι Ζιουγκάνοφ δήλωσε στη ρωσική εφημερίδα Izvestia:
«Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε πόσα αγάλματα υπάρχουν σε όλη τη χώρα και σε τι κατάσταση βρίσκονται. (σ.σ. εκτιμώνται πάνω από 6.000) Ο Βλαντίμιρ Ιλιτς (Λένιν) θα είναι ευγνώμων».
Δεν μπορεί κανείς στην πραγματικότητα να φανταστεί, πώς θα αισθανόταν ο Βλαντίμιρ Ιλιτς, αν έβλεπε τις φωτογραφίες των αγαλμάτων του στο Instagram, πάντως τα hashtags της Κομσομόλ είναι ενεργά μέχρι σήμερα και ανανεώνονται συνεχώς.
Και τώρα περνάμε στη δεύτερη πράξη, της επιχείρησης «ας μιλήσουμε στη γλώσσα των νέων»: τις αφίσες.
Το Κομμουνιστικό Κόμμα ανέθεσε στον ρώσο εικαστικό Ιγκόρ Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ, να φιλοτεχνήσει αφίσες και φυλλάδια, με τις εικόνες του Λένιν και του Στάλιν, αλλιώς.
Σύμφωνα με τον εικαστικό, ο οποίος εκπροσωπείται διεθνώς από την γκαλερί Saatchi του Λονδίνου, στις αφίσες «ο Λένιν είναι νέος, γοητευτικός, ντυμένος με κόκκινα ρούχα, δείχνει υγιής, και ο στόχος είναι να λειτουργήσει ως σύμβολο του σεξ».
«Από το 1930 και μετά, η εικόνα του Λένιν έγινε λιγότερο φυσική. Θέλησα να τον ζωντανέψω λίγο. Να δείξω ότι ήταν νέος, ωραίος και μορφωμένος και ότι γι’ αυτούς τους λόγους τα κατάφερε». Μαζί με τον Λένιν στην αφίσα εικονίζεται και μια νεαρή κοπέλα, ωραία και σέξι επίσης, αλλά χωρίς άλλα διακριτικά.
«Το χάρισμα προϋποθέτει ενέργεια», συνεχίζει ο Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ «και σεξουαλική ενέργεια. Νιάτα, κομψότητα και μυαλό. Ο Λένιν της αφίσας είναι ένας χαρακτήρας γεμάτος ενέργεια, ίσως είναι και σύμβολο του σεξ».
Κατά τον δημιουργό, αυτή η εικόνα μπορεί να μην απέχει πολύ από την πραγματικότητα. «Ο ρώσος συγγραφέας Μαξίμ Γκόρκι είχε γράψει πως όταν είδε κάποτε τον Λένιν χωρίς κοστούμι, είχε εντυπωσιαστεί από το πόσο μυώδης ήταν».
Ο ρώσος σεξολόγος Ευγκένι Κουλγκάβτουκ λέει, σχετικά με το θέμα, ότι «ο ηγέτης πρέπει να είναι ελκυστικός στις γυναίκες. Οι γυναίκες θέλουν να ακολουθήσουν έναν ισχυρό άνδρα. Οι γκουρού του κόμματος απλώς κάνουν rebranding στις πιο διάσημες εικόνες του “παππούλη”. Στόχος είναι να φανεί η Οκτωβριανή Επανάσταση σαν κάτι διασκεδαστικό για το μοντέρνο κοινό. Αυτή η καμπάνια θα βοηθήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα. Θα είναι πιο εύκολο οι νέοι να ταυτιστούν με την εικόνα ενός νέου (εννοεί τον Λένιν)».
Ο Μάρξ πάντως δεν φαίνεται νέος στην αφίσα. Ωστόσο φοράει δερμάτινο γυαλιστερό σακάκι, κόκκινο T-shirt, πετροπλυμένο τζιν και εντελώς «καπιταλιστικό» ρολόι. Επίσης κρατάει έναν τόμο του «Κεφαλαίου».
Αντίθετα με το casual look του Καρλ Μαρξ, που τον φέρνει κοντά στους σημερινούς νέους, σύμφωνα με την άποψη των εμπνευστών της καμπάνιας, ο αντίπαλος Πούτιν, σε άλλη αφίσα, ως απόμακρος ηγέτης, φοράει αυστηρό κοστούμι και το τσαρικό στέμμα.
Οσο για τον Ιωσήφ Στάλιν, εδώ το image δεν έχει αλλάξει καθόλου. Αλλαξε όμως το τσιμπούκι. Αντί γι’ αυτό, ο σοβιετικός ηγέτης καπνίζει ένα κόκκινο ηλεκτρονικό τσιγάρο – μέσα στο πνεύμα της εποχής κι αυτός!
Ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος, Βαντίμ Σολοβίγιοφ, δήλωσε σχετικά με τις περίφημες αφίσες: «η εκλογική εκστρατεία θα εστιάσει κυρίως στη νέα γενιά ψηφοφόρων, που ξέρουν ελάχιστα πράγματα για τον Λένιν, τον σκληρό επαναστάτη που ίδρυσε τη Σοβιετική Ενωση το 1917 μετά την πτώση της αυτοκρατορικής δυναστείας των Ρομανώφ».
«Οι νέοι θα δεχθούν την εικόνα του, μόνο μέσω συμβόλων που είναι αναγνωρίσιμα γι’ αυτούς. Η εποχή μας αυτό ζητάει. Υπολογίζουμε σ΄αυτή την εικόνα για την εκλογική εκστρατεία μας. Ο Λένιν είναι ένα σύμβολο για το Κομμουνιστικό Κόμμα», εξηγεί ο Σολοβίγιοφ.
Τα ονόματα των προσώπων που εικονίζονται στις εκλογικές αφίσες δεν αναφέρονται πουθενά, ούτε στα φυλλάδια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν τα σλόγκαν. Είναι εντελώς νεανικά, υπαινικτικά και προβοκατόρικα και περνάνε αμέσως το μήνυμα με τον πιο αποτελεσματικό όπλο: το χιούμορ.