Τον φώναζαν «άνθρωπο-πουλί» γιατί του άρεσαν οι πτήσεις.
Οχι οι χαμηλές. Οι ψηλές. Οσο πιο ψηλά γίνεται.
Ηθελε, όπως έλεγε, να φτάσει εκεί όπου δεν έχει πετάξει άλλος άνθρωπος.
Αλλά όπως και ο Ικαρος, που θέλησε να πετάξει μέχρι τον Ηλιο, ίσως υπερτίμησε τις δυνάμεις του.
Ή απλώς δεν σταθήκε τυχερός.
Το γεγονός, πάντως, είναι ότι ο 36χρονος Γάλλος Βενσάν «Βινς» Ρεφέ, γνωστός για τα ιπτάμενα ακροβατικά του με τζάκετ και φτερά από ανθρακονήματα, έχασε τη ζωή του την Τρίτη, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής προπόνησης στο Ντουμπάι.
Η εταιρεία Jetman Dubai ανακοίνωσε ότι ο Ρεφέ πέθανε «κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης στο Ντουμπάι. Ο Βινς ήταν ένας ταλαντούχος αθλητής, πολύ αγαπητό και σεβαστό μέλος της ομάδας μας. Οι προσευχές μας είναι με την οικογένειά του, αυτούς που τον γνωρίζουν και εκείνους που συνεργάζονται μαζί του» ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.
Ο «άνθρωπος-πουλί» ήταν παιδιόθεν έτσι, καθώς μεγάλωσε σε μια οικογένεια που έκανε συνέχεια extreme sports.
«Ονειρευόμουν να πετάω από τα 15 μου χρόνια κιόλας», είχε πει ο ίδιος προ ετών μιλώντας σε διεθνή Μέσα, «γιατί, βλέπετε, ο πατέρας μου ήταν skydiver. Εγώ, πάλι, δεν είχα ποτέ κάποιο ενδιαφέρον ή πάθος για το συγκεκριμένο άθλημα, μέχρι να το δοκιμάσω. Το ερωτεύτηκα αμέσως και το έκανα για το υπόλοιπο της ζωής μου».
«Όταν πετάω, αυτό που μου αρέσει είναι ο τρόπος που αισθάνομαι το σώμα μου», συνέχισε να επαναλαμβάνει σε όλες τις συνεντεύξεις του.
Αρχισε την καριέρα του στα extreme sports με το που έγινε 18 ετών, κάνοντας skydive από το Λευκό Ορος στις Αλπεις.
Στη συνέχεια, εκτέλεσε πολλά αντίστοιχα ακροβατικά, συμπεριλαμβανομένου του base-jumping από το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, με ύψος 828 μέτρα, το Μπουρτζ Καλίφα στο Ντουμπάι, το 2014.
Το Ντουμπάι έμελλε να είναι μαζί ο σημαντικότερος και ο τελευταίος σταθμός της ζωής του.
Εκεί έγινε ευρύτερα γνωστός για τις πτήσεις του με το Jetman Dubai, τον ειδικό εξοπλισμό που δημιουργήθηκε από τον ελβετό πιλότο Ιβ Ροσί, γνωστός ως «Jetman».
Ο εξοπλισμός του Ροσί –ένα ειδικό τζάκετ και φτερά από ανθρακονήματα που απογειωνόταν με την βοήθεια ενός τζετ πακ– έδινε τη δυνατότητα στους ακροβάτες να πετούν με ταχύτητες έως και 402 χλμ./ώρα.
Εμοιαζαν αμφότεροι με «ιπτάμενους άνδρες», αφού χάρη στον εξοπλισμό τους μπορούσαν να σηκώνονται από το έδαφος σε ύψος έως και 6.100 μέτρα – όντως μέχρι εκεί που δεν είχε πετάξει άνθρωπος απλώς με έναν ειδικό εξοπλισμό.
Το 2015 έκαναν ένα από τα όνειρά τους πράξη: απογειώθηκαν και πέταξαν δίπλα σε ένα Airbus της Emirates, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος του κόσμου.
Πέταξαν για λίγη ώρα δίπλα του, φτάνοντας σε μέγιστη ταχύτητα μέχρι και τα 400 χλμ./ώρα και μετά προσγειώθηκαν ξανά στο Ντουμπάι.
«Ο,τι κάνουμε είναι κάτι νέο. Εχουμε τόσο πολλά όνειρα και η ζωή είναι τόσο σύντομη» είχε δηλώσει σε συνέντευξή του ο άτυχος Γάλλος , ο θάνατος του οποίου ήταν ξαφνικός γιατί ήταν τόσο άριστα εκπαιδευμένος, όσο και ψύχραιμος «πιλότος».
Το κακό, ωστόσο, συνέβη με την έρευνα για τον θάνατο του Ρεφέ να βρίσκεται σε εξέλιξη.
Οταν το Associated Press τον είχε ρωτήσει πριν από πέντε χρόνια γιατί ήθελε να πετάξει παράλληλα με ένα Airbus A380, απάντησε ότι «είναι λόγω του αισθήματος ελευθερίας που μου δίνει. Όταν, ας πούμε, κάνω παραπέντε, μου αρέσει να πηγαίνω εκεί που θέλω, αλλά το κακό είναι ότι πάντα προσγειώνομαι. Αλλά με αυτά τα φτερά, μπορώ να πετάξω σαν πουλί».
Ωστόσο, το πουλί αυτή τη φορά δεν στάθηκε τόσο τυχερό…