Ο διακόπτης που προκάλεσε την εκτεταμένη διακοπή | ΑΔΜΗΕ
Επικαιρότητα

Ο ΑΔΜΗΕ ανακάλυψε ότι το μεγάλο μπλακ άουτ στην Αθήνα οφειλόταν σε ελαττωματικό διακόπτη

«Εξαιρετικά σπάνια» η βλάβη που δεν μπορούσε να προβλεφθεί ήταν αυτή που προκάλεσε τη μεγάλη διακοπή ρεύματος στην πρωτεύουσα στις 22 Αυγούστου. Δεν ήταν δυνατός ο εντοπισμός του ελαττωματικού διακόπτη στο ΚΥΤ Παλλήνης εκ των προτέρων
Protagon Team

Σε έκρηξη στο εσωτερικό του διακόπτη στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Παλλήνης, ενώ αυτός βρισκόταν σε κλειστή θέση και όχι κατά τη διάρκεια κάποιου χειρισμού, οφείλεται η διακοπή ρεύματος στην Αθήνα στις 22 Αυγούστου.

Αυτό δείχνει η εργαστηριακή ανάλυση που έγινε στο εργαστήριο του ΑΔΜΗΕ, όπως ανακοίνωσε ο Διαχειριστής.

«Το ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε στο εσωτερικό του διακόπτη καθιστούσε ουσιαστικά αδύνατη την ανίχνευση του σφάλματος εκ των προτέρων, ενώ επιβεβαιώνει ότι η αστοχία αποτελεί εξαιρετικά σπάνιο γεγονός, με βάση και τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Μεγάλων Ηλεκτρικών Συστημάτων (CIGRE) που διατηρεί βάση δεδομένων για τις βλάβες που εκδηλώνονται στα δίκτυα ηλεκτρισμού», αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ.

Κατόπιν τούτου, ο ΑΔΜΗΕ θα προσφύγει σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα για να διερευνήσει εάν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες σε σχέση με τον κατασκευαστή του διακόπτη.

Ο ΑΔΜΗΕ υπογραμμίζει ακόμη ότι οι τακτικοί προληπτικοί έλεγχοι για τη συντήρηση του Συστήματος Μεταφοράς είχαν ολοκληρωθεί στις αρχές του καλοκαιριού, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα.

Ακόμη, έγιναν έκτακτοι έλεγχοι την περίοδο 24-30 Αυγούστου, από το προσωπικό της Διεύθυνσης Συντήρησης Συστήματος Μεταφοράς στον εξοπλισμό των ΚΥΤ Αγίου Στεφάνου, Αχαρνών, Κουμουνδούρου, Παλλήνης, Θεσσαλονίκης, Λαγκαδά, Λάρισας, Καρδιάς, Αγίου Δημητρίου, Αμυνταίου, Μελίτης, Τρικάλων και Νέας Σάντας. Η επιθεώρηση επεκτάθηκε και στους Υποσταθμούς Δόξας, Λαμίας και Κορίνθου.

Σε καμία περίπτωση δεν εντοπίστηκαν προβλήματα που να απαιτούν άμεσες διορθωτικές κινήσεις.

Τέλος, αναφορικά με τη συντήρηση του Συστήματος Μεταφοράς, επισημαίνεται ότι τα ποσά που δαπανά ο ΑΔΜΗΕ δεν μειώθηκαν, αλλά αυξήθηκαν την τελευταία διετία. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες συντήρησης του Συστήματος Μεταφοράς (περιλαμβανομένων και των βλαβών) διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. ευρώ το 2015, στα 39 εκατ. ευρώ το 2016 και στα 39,5 εκατ. ευρώ το 2017.