Πριν από τέσσερα χρόνια, η τότε 21χρονη λιβανέζα πορνοστάρ Μία Καλίφα πρωταγωνίστησε σε μια ερωτική ταινία όπου επιδιδόταν σε όλων των ειδών τις σεξουαλικές πράξεις φορώντας χιτζάμπ.
Η ταινία, αναρτημένη, σε όλα τα σχετικά με το θέμα, site του Διαδικτύου, υπέπεσε στην αντίληψη των μαχητών του Ισλαμικού Κράτους (ναι, βλέπουν και αυτοί… τσόντες), οι οποίοι θεώρησαν την πράξη της Καλίφα ως ατιμωτική πράξη για το Ισλάμ.
Μέσα σε μία εβδομάδα από την προβολή του βίντεο η Καλίφα δέχτηκε επιθέσεις στα social media από εκπροσώπους μουσουλμανικών και λιβανέζικων κοινοτήτων. Παράλληλα το Ισλαμικό Κράτος την είχε στοχοποιήσει στο Instagram.
Μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης έκαναν photoshop το πρόσωπό της στο σώμα κάποιου άλλου σε βίντεο που παρουσίαζε τον αποκεφαλισμό της.
«Μου είχαν στείλει screenshot με μια φωτογραφία του διαμερίσματός μου και απειλές κατά της ζωής μου. Ηταν απειλές που έλαβα πολύ σοβαρά υπόψη» είπε πρόσφατα σε συνέντευξη της η 25χρονη Λιβανέζα.
«Χάκαραν τον λογαριασμό μου στο Instagram. Από το Ισλαμικό Κράτος άρχισαν να τον χρησιμοποιούν, για να προωθήσουν την προπαγάνδα τους» παραδέχτηκε.
Με αφορμή αυτό το γεγονός, η ιταλική έκδοση του μουσικού περιοδικού Rolling Stone της αφιερώνει το editorial του Οκτωβρίου με τίτλο «Πορνοστάρ του ISIS, χριστιανή μάρτυρας»: «Καταδικασμένη από το 2016 σε θάνατο από τον ISIS, η Καλίφα ξαφνικά είδε το πρόσωπό της σε πλακάτ που κρατούσαν νεαροί Ιρακινοί σε διαδηλώσεις στη Βασόρα, πριν από μερικές εβδομάδες».
Τι συνέβη στη Βασόρα; Χιλιάδες διαδηλωτές διαμαρτυρήθηκαν για τη διαφθορά και την αποσάθρωση των δημόσιων υπηρεσιών στο Ιράκ, αλλά και το γεγονός πως δεν έχουν πρόσβαση σε «νερό, ηλεκτρικό, δουλειά» στην πιο πλούσια σε υδρογονάνθρακες περιοχή του Ιράκ που όμως μαστίζεται από έλλειψη βασικών υποδομών.
Ο στρατός απάντησε με βία, σημειώνει το ιταλικό περιοδικό, δεκάδες ήταν οι νεκροί, «ωστόσο η εικόνα της Καλίφα στα πλακάτ αποτελούσε μια όαση ειλικρίνειας απέναντι στην κρατική αναλγησία και υποκρισία».
«Τι κάνουν οι ηγέτες μας για εμάς; Κλέβουν! Η εικόνα της Καλίφα με παρηγορεί. Δεν περνάει ούτε μια ημέρα που να μη με παρηγορεί» λέει ένας νεαρός Ιρακινός.
To editorial συνεχίζει περιγράφοντας μια άλλη εικόνα, αυτή τη φορά από μια τοιχογραφία του 14ου αιώνα στην καθολική εκκλησία Σαν Φέρμο Ματζόρε της Βερόνα, μια αγιογραφία ενός αγνώστου καλλιτέχνη που απεικονίζει τα φρικτά μαρτύρια των πρώτων χριστιανών. Η σκηνή είναι φρικιαστική: πέντε ακρωτηριασμένα ανθρώπινα σώματα να κρέμονται σαν σφάγια, με τα σπλάχνα τους να χύνονται στο έδαφος και αίμα να τρέχει από τις πληγές στα πόδια τους.
«Η τοιχογραφία απεικονίζει το μαρτύριο των φραγκισκανών ιεραπόστολων στην Ινδία, και συγκεκριμένα στην πόλη Τάνα το 1321 και η τιμωρία αυτή τους επιβλήθηκε από τον Σουλτάνο του Δελχί, Ελ Μελίκ» σημειώνει ο αρθρογράφος, αντιπαραβάλλοντας στην εικόνα αυτή την παρουσία της Καλίφα ως πηγής έμπνευσης μιας ολόκληρης γενιάς που μάχεται για τα όποια δικαιώματά της.
«Οπως, βλέποντας την τοιχογραφία αυτή, προσεύχεσαι για την ψυχή των μαρτύρων, έτσι και σήμερα ας κάνουμε μια αντίστοιχη προσευχή για όλους εκείνους που έχουν γίνει μάρτυρες, προφανώς κάτω από άλλες συνθήκες» καταλήγει με νόημα.