Αρχικά δεν το πίστευε. «Μα αλήθεια, το εξώφυλλό μου με τη Spider Woman πουλήθηκε σε δημοπρασία στις ΗΠΑ; Δεν το γνώριζα. Παρακολουθούσα τον (ποδηλατικό) Γύρο της Ιταλίας, ξέρετε, είμαι παθιασμένος… Σε τι τιμή; Περίπου 32.000 ευρώ; Μου φαίνεται δίκαιο. Μου είχαν δώσει πολύ λιγότερα», αποκάλυψε, συνομιλώντας τηλεφωνικώς με τον Αλεσάντρο Φουλόνι της Corriere della Sera, ο Μίλο Μανάρα, ένας από τους πιο διάσημους σκιτσογράφους της Ιταλίας, πολύ γνωστός και στην Ελλάδα και αναμφίβολα ο πιο ερωτικός.
Η όλη ιστορία, ωστόσο, με πρωταγωνιστές τον κορυφαίο σχεδιαστή κόμικς και την άκρως αισθησιακή Γυναίκα-Αράχνη του, άρχισε το 2014. Τότε η Marvel, η γνωστή αμερικανική εκδοτική και κινηματογραφική εταιρεία των περιπετειών του Spiderman, του Captain America και πολλών άλλων υπερηρώων της Αμερικής, ζήτησε από τον Μανάρα να σχεδιάσει ένα «variant cover», ένα εναλλακτικό εξώφυλλο για συλλεκτικά τεύχη, με αφορμή την κυκλοφορία μιας νέας σειράς περιπετειών της Spider Woman.
Και εννοείται ότι ο ιταλός δημιουργός, έχοντας μάλιστα κληθεί να συμμετάσχει ως «guest star» στο όλο εγχείρημα, τη σχεδίασε με τον δικό του μοναδικό τρόπο, απίστευτα αισθησιακή, «αν και δεν είχα την εντύπωση πως έκανα κάτι προκλητικό», ανέφερε ο ίδιος, εξηγώντας ότι συνθέτοντας το «μάλλον αγνό πλάνο», ήταν υποχρεωμένος να λάβει υπόψη του «τις ελαφρώς άγαρμπες κινήσεις μιας γυναίκας που ανεβαίνει στους τοίχους».
Τελικά την απεικόνισε σε μια στάση «που χρησιμοποιείται συχνά για τον Spiderman, αλλά η πλάτη μιας γυναίκας είναι διαφορετική από την πλάτη ενός άνδρα. Vive la différence!», πρόσθεσε με νόημα ο Μανάρα και, παρατηρώντας την Γυναίκα-Αράχνη του, γίνεται εύκολα αντιληπτό τι εννοεί.
Ωστόσο στις ΗΠΑ αρκετοί, απλοί αναγνώστες αλλά και κριτικοί, είχαν διαφορετική άποψη. Εκριναν ότι οι «καμπυλότητες» του σώματος της Τζέσικα Ντρου – Spider Woman, η οποία πρωτοεμφανίστηκε στο αμερικανικό αναγνωστικό κοινό τον Φεβρουάριο του 1977, ήταν «υπερβολικές», «ντροπιαστικές», «ενοχλητικές», θεώρησαν ότι η ιταλίδα Spider Woman έμοιαζε σκανδαλιστικά πολύ με την πρωταγωνίστρια του «Le déclic» («Το κουμπί της» στα ελληνικά), μια από τις πιο διάσημες ερωτικές ιστορίες του ιταλού μετρ του ερωτικού κόμικ.
Μάλιστα η Marvel έφτασε να απολογηθεί στους αναγνώστες της, αλλά ο Μανάρα δεν της κρατάει κακία. «Αν μη τι άλλο, λυπάμαι που δεν με κάλεσαν ξανά. Είχα σκιτσάρει περί τα 15 εξώφυλλα για άλλους χαρακτήρες δίχως κανένα πρόβλημα. Εκτιμώ ιδιαίτερα το ποπ στοιχείο των υπερηρώων της Αμερικής και δεν με πείραζε να εμφανίζομαι σε εκείνον τον κόσμο», σημείωσε ο δημιουργός μερικών εκ των πιο αισθησιακών και φιλήδονων γυναικών στην ιστορία των κόμικς.
Αλλά ο Μανάρα –ο οποίος έχει εικονογραφήσει και ιστορίες που έγραψε ο Φεντερίκο Φελίνι και έχει συνθέσει μια βιβλιογραφία, πάντα σε σκίτσα, του Καραβάτζο– κατά κάποιο τρόπο πήρε το αίμα του πίσω για αυτήν την «αγένεια».
Εξι χρόνια αφότου απορρίφθηκε από τη Marvel, το ακατάλληλο για τα αμερικανικά χρηστά ήθη εξώφυλλο του κατέληξε, άγνωστο πώς ακριβώς, να δημοπρατηθεί πριν από μερικές ημέρες από τον οίκο δημοπρασιών Heritage Auctions, έναν από τους μεγαλύτερους των ΗΠΑ.
Παρότι η αρχική τιμή είχε οριστεί στις 13.000 ευρώ, τελικά η προκλητική Τζέσικα Ντρου τού Μανάρα ώθησε κάποιον να δαπανήσει ποσό παραπάνω από διπλάσιο για να την αποκτήσει, φορώντας, μάλιστα, και τη στολή της. «Αυτή είναι η κατεξοχήν αμερικανική σεμνοτυφία η οποία καλύπτει τις ηρωίδες, παρότι παραμένουν ουσιαστικά γυμνές», σχολίασε σχετικά ο Μανάρα.
Παραδέχτηκε ότι το γεγονός τον χαροποιεί ιδιαίτερα. «Με αποζημιώνει για τη διαμάχη», εξήγησε, χαριτολογώντας. Σοβαρολογώντας, ωστόσο, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι στο αμερικανικό κόμικ ο ερωτισμός εγκαταλείφθηκε και αναδείχθηκε πλέον ιδιαίτερα η βία.