«Θα θυμίσουμε στον κ. Dowden αυτό που ένας συμπατριώτης του χάραξε στην Ακρόπολη την εποχή της διαρπαγής των παρθενωνείων «quod non fecerunt Gothi, hoc fecerunt Scotti» (αυτό που δεν έπραξαν οι Γότθοι, το έπραξαν οι Σκώτοι)…». Με τη φράση αυτή ολοκληρώνεται η απάντηση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη στην χθεσινή χιλιοειπωμένη δήλωση του Βρετανού ομολόγου της, Ολιβερ Ντάουντεν, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Θα είχαν επιβιώσει από τους μαινόμενους Ναζί στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου; Είναι ένα ελαφρώς τετριμμένο επιχείρημα, αλλά κρύβει αλήθεια».
Σε συνέντευξή του το Σάββατο στους Times, ο βρετανός υπουργός είπε, μεταξύ άλλων ότι, αν γίνει η αρχή είναι δύσκολο να σταματήσει κάπου αυτό το «ξήλωμα», εννοώντας την επιστροφή πολιτιστικών θησαυρών. Πρόσθεσε ότι το Βρετανικό Μουσείο είναι ένα είδος «μουσείου του κόσμου για όλο τον κόσμο» που φιλοξενεί τα Γλυπτά ή έργα όπως τα χάλκινα γλυπτά του Μπενίν, τα οποία η Βρετανία επίσης δεν προτίθεται να επιστρέψει.
«Οι χθεσινές δηλώσεις του Βρετανού Υπουργού Πολιτισμού Ο. Ντόουντεν υποδηλώνουν ότι η φαρέτρα με τα επιχειρήματα, τα οποία υποτίθεται ότι δικαιολογούν την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Λονδίνο, έχει αδειάσει», σημειώνει η υπουργός.
Οπως προσθέτει η κυρία Μενδώνη: «Ο Ο. Ντόουντεν μη έχοντας τι άλλο να πει, επαναφέρει το επιχείρημα του λεγόμενου φαινομένου “του πακτωλού μαζικών επιστροφών αρχαιοτήτων” από τα ανά τον κόσμο Μουσεία στις χώρες προέλευσης τους. Ενα επιχείρημα που δεν υφίσταται, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή ενώπιον της Ειδικής Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO εκκρεμεί μόνο ένα αίτημα: Το αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, που κατατέθηκε το 1984. Πού είναι λοιπόν τα μαζικά αιτήματα των κρατών-μελών;» αναφέρει στην απάντησή της η κυρία Μενδώνη και επισημαίνει πως «η Ελλάδα διεκδικεί μόνον τις διαμελισμένες μορφές της ζωφόρου, των μετοπών και των αετωμάτων του μνημείου-συμβόλου του δυτικού πολιτισμού, οι οποίες απομακρύνθηκαν βιαίως από το μνημείο και την γενέθλια γη. Η Ελλάδα διεκδικεί μόνον τα Γλυπτά του Παρθενώνα, προκειμένου να επανενωθεί το σύνολο του γλυπτού διακόσμου του και να αποκατασταθεί η ακεραιότητα του εξέχοντος αυτού μνημείου».