Ποια είναι η «καταλληλότερη» περίοδος να προχωρήσει ένας συγκοινωνιακός οργανισμός στην εκπόνηση μελέτης που θα εκτιμά το ύψος και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εισιτηριοδιαφυγής; Οπως έγραψε στο φύλλο τής Μεγάλης Πέμπτης η «Καθημερινή», σίγουρα όχι λίγες εβδομάδες πριν από την αλλαγή του υφιστάμενου συστήματος και την αντικατάστασή του από ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα παρέχει όλη την παραπάνω πληροφόρηση αυτοματοποιημένα.
Ωστόσο, αυτό αποφάσισε ο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών): να προχωρήσει στην ανάθεση της μελέτης «Ερευνα χρήσης τύπων κομίστρου – Μέτρηση εισιτηριοδιαφυγής», η οποία θα κοστίσει στον οργανισμό συνολικά 74.400 ευρώ. Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ έχει ημερομηνία 7 Απριλίου 2017, ενώ αιτιολογείται στο κείμενο της απόφασης, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, ως «πίστωση που βρίσκεται εντός πλαισίων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού της εταιρείας».
Παραμένει αδιευκρίνιστο το γιατί κρίθηκε απαραίτητη η ανάθεση της εν λόγω μελέτης. Αντί, λοιπόν, οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί και το υπουργείο Υποδομών να κινηθούν προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της έναρξης λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο (μετατέθηκε για τον Αύγουστο), αναλώνονται στην ανάθεση μελετών.
Τα ευρήματα μάλιστα της συγκεκριμένης μελέτης θα εξετάζουν μια συνθήκη που με τα ισχύοντα δεδομένα (χάρτινο εισιτήριο) δεν θα ανταποκρίνεται στο σύστημα συλλογής κομίστρου που θα ισχύει από το τέλος του καλοκαιριού. Αν, από την άλλη, εξεταστούν τα δεδομένα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθίσταται κενή περιεχομένου η μελέτη, καθώς τα ευρήματά της θα συλλέγονται αυτομάτως από τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.