Ένα κακόγουστο και γελοίο φούμο, σαν παιδική ζωγραφική ή σαν τη μαύρη σκιά των ηλεκτρονικών προγραμμάτων φωτογραφικής επεξεργασίας. Ένα φούμο που καλύπτει το ντεκολτέ και φτιάχνει… ζιβάγκο και που επίσης καλύπτει τους ώμους και τα μπράτσα και φτιάχνει… μανίκια μέχρι τον αγκώνα. Αυτό είδε ο ιρανικός λαός στην επίσημη τηλεόραση της χώρας του, τη βραδιά της 26ης Φεβρουαρίου του 2017.
Κι αυτό είδε, διότι αυτό προτάσσει ο μουσουλμανικός νόμος που εφαρμόζει το θεοκρατικό κράτος του Ιράν, το οποίο φυσικά ελέγχει το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων (Iranian Labour News Agency).
Εκτός από τη Σαρλίζ Θερόν, η ιρανική τηλεόραση λογόκρινε με μαύρο φούμο και το ελάχιστο ντεκολτέ της ιρανοαμερικανίδας Ανουσές Ανσαρί, η οποία παρέλαβε το Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας για λογαριασμό του ιρανού Ασγκάρ Φαρχαντί, σκηνοθέτη του «Εμποράκου».
Η λογοκριμένη Ανσαρί, στην απονομή, διάβασε την ευχαριστήρια επιστολή του σκηνοθέτη, στην οποία εκείνος εξηγούσε ότι δεν παρευρέθη στο θέατρο σε ένδειξη διαμαρτυρίας κατά των απαγορευτικών μέτρων του Ντόναλντ Τραμπ εναντίον των μουσουλμάνων.
Αυτή η εικόνα προκάλεσε την αντίδραση του ιρανικού διαδικτυακού κινήματος My Stealthy Freedom, το οποίο λειτουργεί μέσω Facebook.
Εκεί, η Μασίχ Αλινετζάντ, πρόεδρος του κινήματος τόνισε πως η θεοκρατική Ιρανική Δημοκρατία ενστερνίστηκε τα γραπτά και το θέμα της ταινίας του νικητή σκηνοθέτη, που αφορά τα ίσα δικαιώματα. Τα ερμήνευσε όμως μονόπλευρα, με τρόπο που να εξυπηρετεί την κρατική προπαγάνδα η οποία βυθίζει ολοένα περισσότερο στο σκοτάδι τον ιρανικό λαό. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την ανάρτηση της Αλινετζάντ στο My Stealthy Freedom, το κράτος αυτό εξακολουθεί να μαστιγώνει και να φυλακίζει καθημερινά τις Ιρανές που τολμούν να μη φορέσουν χιτζάμπ…