Τηλεθεατές στην Νότια Κορέα βλέπουν τον μεγάλο νικητή Μπονγκ Τζουν Χο, σηνοθέτη των «Παρασίτων». Στις ΗΠΑ απλώς αδιαφόρησαν για την τηλεόραση | REUTERS/Heo Ran
Επικαιρότητα

Λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά οι τηλεθεατές των Οσκαρ

Την πλάτη σε μια τελετή που χαρακτηρίστηκε «βαρετή και άνευρη» γύρισε το τηλεοπτικό κοινό στις ΗΠΑ, καθώς οι διοργανωτές επέλεξαν και φέτος να μην έχουν ένα κεντρικό παρουσιαστή
Protagon Team

Η 92η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ τα ξημερώματα της Δευτέρας κατέγραψε τη χαμηλότερη τηλεθέαση στην ιστορία της, έχοντας συγκεντρώσει μόλις 23,6 εκατομμύρια τηλεθεατές στις ΗΠΑ, όπου μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο ABC.

Η τηλεθέαση των Οσκαρ, που είχε υπερβεί ακόμα και τα 43 εκατ. τηλεθεατές το 2014, δεν σταμάτησε την καθοδική πορεία της τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με άλλες τελετές απονομής, όπως οι Χρυσές Σφαίρες και τα μουσικά βραβεία Grammy.

Πέρυσι, η βραδιά των Οσκαρ είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον 29,6 εκατομμυρίων τηλεθεατών, έπειτα από ένα ιστορικό χαμηλό 26,5 εκατομμυρίων έναν χρόνο νωρίτερα, το 2018. Με άλλα λόγια, μέσα σε έξι χρόνια η μετάδοση της τελετής έχασε σχεδόν τους μισούς τηλεθεατές της στις ΗΠΑ!

Σε ό,τι αφορά τη φετινή τελετή, που κράτησε πάνω από τρεισήμισι ώρες, πολλοί επικριτές της συμφωνούν στο ότι ήταν άνευρη και βαρετή κι ότι δεν θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη των κινηματογραφόφιλων.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αποφασίστηκε να μην υπάρχει ένας βασικός οικοδεσπότης, με την ελπίδα να επαναληφθεί η επιτυχία του 2019, ωστόσο η απόδοση των διάσημων πρωταγωνιστών που ανέβηκαν στη σκηνή για να πουν αστεία και να ανοίξουν τους φακέλους κρίθηκε μάλλον απογοητευτική.

«Πολλά από εκείνα που προτάθηκαν κατά τη διάρκεια των Οσκαρ του 2020 απλά δεν λειτούργησαν» έγραψε το IndieWire.

Οσον αφορά τις μουσικές ερμηνείες, μεταξύ του Ράντι Νιούμαν και του Ελτον Τζον, «έμοιαζαν με όλες τις βραδιές των Οσκαρ που μπορέσαμε να δούμε τις τελευταίες δύο ή τρεις δεκαετίες» εκτίμησε η Washington Post. Πέρυσι, αντίθετα, το ντουέτο της Lady Gaga και του Μπράντλεϊ Κούπερ, ζωντανά στη σκηνή, ήταν μία από τις πιο δυνατές στιγμές των τελευταίων ετών.

Επιπλέον, τα Οσκαρ βρέθηκαν φέτος για άλλη μια φορά στο επίκεντρο επικρίσεων, με πολλούς να καταγγέλλουν την έλλειψη εθνικής και πολιτιστικής ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες, όπως και την απουσία γυναικών στην κατηγορία των σκηνοθετών.

Αυτό το τελευταίο επισήμανε η Νάταλι Πόρτμαν, που είχε ράψει στο φόρεμά της τα ονόματα των σκηνοθετριών που αγνοήθηκαν από την Ακαδημία.