Τέλος στα σενάρια περί αύξησης των τελών κυκλοφορίας για το 2020 –θα καταβληθούν στα τέλη του τρέχοντος έτους– έβαλε το πρωί της Τρίτης ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
«Θα πληρώσουμε ακριβώς τα ίδια με πέρυσι», διαβεβαίωσε, μιλώντας στον ΑΝΤ1. Ωστόσο προειδοποίησε πως «αν δεν κάνουμε κάτι» θα υπάρξει αύξηση για τα τέλη του 2021
«Υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία για τη σύνδεσή τους με τους ρύπους. Έχουμε από τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών, γνωστοποιώντας παράλληλα ότι η λύση που εξετάζει η κυβέρνηση είναι «η στήριξη εισαγωγής καλών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας».
«Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκίνητων, λόγω του ότι ερχόντουσαν ανεξέλεγκτα πολλά αυτοκίνητα από μεγάλες εταιρείες leasing», εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, τονίζοντας πως «αν δεν κάνουμε κάτι άμεσα, εκ των πραγμάτων θα αυξηθούν τα τέλη του 2021».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη, ο κ. Καραμανλής μίλησε για τις αστικές συγκοινωνίες. «Θα ήταν ανώριμο να πω ότι θα μειώναμε το εισιτήριο», παρατήρησε κάνοντας παράλληλα λόγο για «τραγική κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς». Ξεκαθάρισε πάντως ότι «το εισιτήριο δεν θα αυξηθεί».
Στάθηκε ωστόσο στο μεγαλύτερο πρόβλημα, που δεν είναι άλλο από τη λαθρεπιβίβαση. «Πρέπει αλλάξει αυτή η κουλτούρα» τόνισε και είπε ότι «έχουμε ήδη αυξήσει τους ελέγχους».
Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο του οποίου η εξέλιξη αποτελεί αντικείμενο κριτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ.
«Το να μιλάει ο Τσίπρας για μεγαλοεργολάβους, είναι τραγικό», σχολίασε, χαρακτηρίζοντας ως «γεφύρι της Άρτας» την ιστορία με το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
«Οι καθυστερήσεις του μετρό στη Θεσσαλονίκη είχαν να κάνουν με το ότι σταμάτησαν και λόγω προσφυγών στο ΣτΕ για τον σταθμό Βενιζέλου», διευκρίνισε, για να παραδεχθεί πάντως πως «επί ΣΥΡΙΖΑ, το μετρό -εκτός του σταθμού Βενιζέλου- προχώρησε σημαντικά».
Χαρακτήρισε «τραγικό λάθος το ότι στον σταθμό Βενιζέλου δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα».
«Πρέπει σε κάποια φάση να μπορέσουμε να συνδυάσουμε και το μετρό και τα αρχαία», είπε τέλος ο υπουργός Μεταφορών ξεκαθαρίζοντας πως με τη λύση που προκρίνει η κυβέρνηση «όχι μόνο δεν θα δώσουμε περισσότερα λεφτά στους εργολάβους, αλλά θα στοιχίσει 30 εκατ. ευρώ λιγότερα»!