Ξέρεις τι θα πει Κίνα; Προϊόντα και κομμουνιστικός καπιταλισμός, θα μου πεις. Σωστό. Αλλά Κίνα είναι αυτό που τινάζει τα συστήματα στον αέρα. Και διαλύει ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους. Πάρτε παράδειγμα από το βαμβάκι. Μιλάμε για χαώδη παραγωγή στην Κίνα. Οι Αιγύπτιοι τα έχουν δει όλα. Και η ελληνική κλωστοϋφαντουργία στούκαρε. Ο Ιταλός γείτονας αγοράζει κινεζικά Ντόλτσε Γκαμπάνα και τα φοράει περιμένοντας στην ουρά για το επίδομα ανεργίας. Οι Γιαπωνέζοι, μετά τη φυγή των εταιρειών τους στην Κίνα και την τεχνολογική επίθεση της Κορέας, ξανάρχισαν να καλλιεργούν τη γη.
Για να προσανατολιστούμε με τα μεγέθη, η Ελλάδα είναι μια μέση κινεζική πόλη, σε πληθυσμό. Οπότε ο χαμένος εμπορικός τζίρος από την κατανάλωση στην Ελλάδα, σε σχέση με το τι θα βγάζουν οι πολυεθνικές που έχουν έδρα στη χώρα των Σιν, άμα ανοίξει ανεξέλεγκτα η αγορά παγκοσμίως, θα είναι ψίχουλα.
Καρφί δεν της καίγεται πια της Μπεμβέ και της Μερσέντες τι θα πουλήσει στη χώρα των πρώην αρχαίων -εγκαινιάσανε εργοστάσια στην Κίνα βρέι! Οι τζίροι είναι τεράστιοι, και όποιο προϊόν δεν έχει μοναδικότητα, θα καταπλακωθεί από την κινεζική υπερπαραγωγή. Εδώ, κοτζάμ Ομπάμα, είχε πάει στον συγχωρεμένο τον Τζομπς, μπας και τον πείσει να φτιάξει κανένα αϊφόν στο Αμέρικα, αλλά τζίφος. Και η κινεζιά τώρα θα δείξει τα δόντια της, που απέκτησε νόου χάου, και ξεκίνησε ήδη να βγάζει δικά της ποιοτικά προϊόντα. Μπες στο ίντερνετ να παραγγείλεις αξεσουάρ για το κινητό κι άμα δε στο στείλει με τζάμπα μεταφορικά ο Κινέζος σπίτι σου, μαζί με τρία ευχαριστήρια μέιλ, έλα να μου πεις. Και άντε ζήσε εσύ τώρα, κύριε μαγαζάτορα, που νομίζεις ότι ο ανταγωνιστής σου είναι ο απέναντι καταστηματάρχης.
Να μη μιλήσουμε για τους εργάτες-σκλάβους στην αχανή ενδοχώρα. Και για την περιβόητη αντιγραφική ικανότητα των Κινέζων. Αν ό μη γένοιτο πλακώσουν και τα κινεζικά αγροτικά προϊόντα, θα ψάχνουμε ώμο για να κλάψουμε.
Γι' αυτό σου λέω. Με νόμους και ιδεολογίες η Κίνα δεν ελέγχεται. Η καταναλωτική επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει κι εσύ μου μιλάς για προσλήψεις με νόμους; Βρε παραγωγή έχεις; Υψηλές προδιαγραφές; Μοναδικότητα στο προϊόν; Εξαγωγές; Σχέσεις; Ευγένεια; Και πρωτίστως, ποιότητα μοναδική;
Γιατί αλλιώς, θα πέσει Κίνα σου λέω!