Οταν η Μέρκελ… ήπιε νερό από εξάτμιση

Η παρουσία της Ανγκελα Μέρκελ στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης μόνο απαρατήρητη δεν πέρασε. Αυτά που έκλεψαν την παράσταση όμως, ήταν τα δώρα που έλαβε.

Πέτρος Πιτσίνης

Μα είναι δυνατόν, να χαίρεται η ισχυρότερη γυναίκα του πλανήτη σαν μικρό παιδί, επειδή της δώρισαν ένα μπουκαλάκι νερό και μάλιστα μισοάδειο; Ωστόσο η Ανγκελα Μέρκελ δέχτηκε το δωράκι από τους υπεύθυνους του περιπτέρου της Toyota στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης με τον ενθουσιασμό του διδάκτορα των Φυσικών Επιστημών, μόλις έμαθε την προέλευσή του. Το νερό προερχόταν βλέπετε από την εξάτμιση του μοντέλου Mirai, που εφοδιάζεται με ενεργειακές κυψέλες καυσίμου και έκανε στη Φρανκφούρτη την Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του.

Χάρη στη συγκεκριμένη τεχνολογία, δεν εκπέμπει το ιαπωνικό μοντέλο ούτε υπόνοια ρύπων (ας παραδειγματίζεται η Volkswagen), ενώ βγάζει αντί για καυσαέρια πεντακάθαρο, πόσιμο νερό και υδρατμούς. Οι φήμες πάντως, ότι από το Mirai της δεύτερης γενιάς θα…πηγάζει ανθρακούχο νερό, ώστε να το πιει επιτόπου την επόμενη φορά η Γερμανίδα Μέρκελ και να εξασφαλίσει ανεκτίμητη δημοσιότητα η Toyota, ελέγχεται ως ανακριβής!

Η αγαπημένη «Μαντάμ Μέρκελ» του Πρωθυπουργού μας αποχώρησε και με ένα δεύτερο δώρο υπό μάλης από την παραδοσιακή επίσκεψη στα περίπτερα κυρίως των γερμανικών εταιρειών (πραγματοποιείται ΕΔΕ, για να αποκαλυφθεί πώς μπήκε… σφήνα στο δρομολόγιό της η Τοyota).

Aυτή τη φορά το δωράκι ήταν πολιτικά ορθόν, καθώς έφερε τη σφραγίδα της Οpel. Η Ανγκελα δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό, αν και γνωρίζει, ότι η πάλαι ποτέ γερμανική Adam Opel AG ανήκει από το 1929 στον αμερικανικό όμιλο της General Motors, ας όψονται όμως τα εργοστάσια στο Μπόχουμ και στο Ρίσελσχαϊμ.

Υπήρχε βέβαια και ένας άλλος λόγος. Η 61χρονη Καγκελάριος είναι γνωστό fashion victim (πολύ μπροστά στη μόδα, λατρεύει να αιφνιδιάζει) και η πιο trendy πολιτικός της ΕΕ. Η Μέρκελ γοητεύθηκε λοιπόν από το μοντελάκι του νέου Opel Astra, που της δώρισαν οι υπεύθυνοι της μάρκας με σήμα τον κεραυνό ή την αστραπή (διαλέγετε όποια εκδοχή θέλετε). Όχι επειδή ξεχώριζε το αυτοκινητάκι μπροστά στα φουτουριστικά concept cars της Φρανκφούρτης -και στο Toyota Mirai-, αλλά επειδή ήταν στο ίδιο λευκό χρώμα του μπλέιζερ, που φορούσε έτσι για την αλλαγή.

Τυχαίο; Δε νομίζω! Οι άνθρωποι της Opel είχαν στείλει σκάουτερ, για να τους ενημερώσει έγκαιρα για το χρώμα του σακακιού της Ανγκελα Μέρκελ και αμέσως μετά την επιστροφή του έβαψαν  επιτόπου λευκό το μικροσκοπικό Astra, ώστε να είναι Καγκελάριος και μοντελάκι ασορτί. Με αυτό το σικέ τρικ λύγισε η σιδηρά κυρία της γερμανικής πολιτικής και δέχτηκε να παραλάβει το πρωτότυπο δώρο.

Στα υπόλοιπα παραλειπόμενα της εφετινής ΙΑΑ (Ιnternationale Automobil Ausstellung) καταγράψαμε τα εξής:

– Το πετυχημένο timing του Μάρτιν Βίντερκορν, που πρόλαβε να παρουσιάσει ως Διευθύνων Σύμβουλος της VW όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας λίγες ημέρες, πριν παραιτηθεί με την υποψία της συνενοχής στο σκάνδαλο των παραποιημένων τιμών ρύπων.

– Την κατάρρευση λόγω υπερκόπωσης του 49χρονου Διευθύνοντα Συμβούλου της BMW, Χάραλντ Κρούγκερ, που είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή της Συνέντευξης Τύπου της εταιρείας. Ο Κρούγκερ διαδέχθηκε -ως πιο fit- τον κατά δέκα χρόνια μεγαλύτερό του, Νόρμπερτ Ραϊτχόφερ, στο πλαίσιο της ανανέωσης της βαυαρικής μάρκας.

– Την απουσία της Volvo από την έκθεση της Φρανκφούρτης. Οι Σουηδοί, που ανήκουν πλέον σε Κινέζους, δεν πιστεύουν στη δύναμη των Διεθνών Εκθέσεων Αυτοκινήτου και σκοπεύουν να επενδύσουν με αποδοτικότερο τρόπο τα περίπου 30 έως 40 εκατ. ευρώ του μέσου κόστους συμμετοχής στην ΙΑΑ.

– Το επίπεδο των θηλυκών μοντέλων, που πέφτει με ρυθμούς ανάλογους με το εισόδημα των Ελλήνων. Εξαίρεση οι Ιταλοί και κυρίως η Lamborghini, που κράτησε ψηλά την τεστοστερόνη των ανδρών επισκεπτών της έκθεσης. Ως γονείς, αναχωρήσαμε πάντως προβληματισμένοι από τη Φρανκφούρτη. Σε τι κόσμο μεγαλώνουν Θεέ μου τα αγόρια μας;