Το νομοσχέδιο και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για την Παιδεία αποσκοπούν σε ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, δημιουργικό, ποιοτικό και ανοιχτό, τόνισε την Τρίτη κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Στόχος, κατά την υπουργό, είναι η «δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και η διαρκής αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον».
Η κυβέρνηση, είπε ακόμη η κυρία Κεραμέως, επενδύει σε ένα σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».
Η Ελλάδα, κατά την υπουργό, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της, όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος PISA το 2018. Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο ύστερα από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.
Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση, διευκρίνισε ότι η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία». Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανέφερε ότι θα προχωρήσει έπειτα από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.
Επιπλέον, η υπουργός προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση.