Θέση στην αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Κώστα Σημίτη και του Κώστα Καραμανλή, για τα περί απεμπόλησης του διπλωματικού πλεονεκτήματος του Ελσίνκι –για αυτό κατηγορεί μεταξύ άλλων ο πρώτος τον δεύτερο–, πήρε ο έτερος Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε το βράδυ της Τετάρτης στην εκπομπή «Evening Report» του Γιώργου Κουβαρά στο Action24. Και κληθείς να σχολιάσει τα όσα ειπώθηκαν μεταξύ των δύο πρώην πρωθυπουργών, υπενθύμισε ότι η μόνη διαφορά με την Τουρκία είναι η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ, αν και επεσήμανε ότι η ΝΔ ποτέ δεν αρνήθηκε τον διάλογο. «Η διαφορά μας όμως με τους πολιτικούς μας αντιπάλους, η διαφορά μας με την πολιτική του Ελσίνκι, είναι ότι δεν διαπραγματευόμαστε κυριαρχικά μας δικαιώματα», πρόσθεσε χαρακτηριστικά, υιοθετώντας και αυτός τη θέση που διατύπωσε ο πρώην πρωθυπουργός, πρώην πρόεδρος της ΝΔ και εξάδελφός του, αμφισβητώντας την «επιτυχία» της απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Ελσίνκι τον Δεκέμβριο του 1999.
Ο κ. Καραμανλής έψεξε, επίσης, τον κ. Σημίτη, επειδή με το άρθρο του άνοιξε έναν διάλογο που δεν θα έπρεπε να είχε ανοίξει, σε αυτή την πολύ κρίσιμη περίοδο. Ενώ, όσον αφορά στην απάντηση του εξαδέλφου του, πρώην πρωθυπουργού, σχολίασε: «Oταν προκαλείσαι, πρέπει να απαντάς».
Ο υπουργός υπενθύμισε ότι το Ελσίνκι είχε δύο πτυχές: Την είσοδο της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη Νέα Δημοκρατία να λέει τότε ότι διεύρυνση χωρίς την Κυπριακή Δημοκρατία θα ήταν αδιανόητη. Ομως, ταυτόχρονα, η Τουρκία έγινε υποψήφιο μέλος προς ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που επιζητούσε από τη δεκαετία του 1960, αλλά χωρίς να κληθεί να αναγνωρίσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, παίρνοντας για παράδειγμα πίσω το casus belli. Και μάλιστα, στην παράγραφο 4 του Ελσίνκι γινόταν αναφορά σε θέματα συναφή με συνοριακές διαφορές, κάτι το οποίο δεν είχε δεχθεί ποτέ καμία ελληνική κυβέρνηση.
Όσον αφορά τη διεύρυνση του κυβερνώντος σήμερα κόμματος με πρόσωπα από το χώρο της Κεντροαριστεράς, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι «τα ισχυρά κόμματα με βαθιές ρίζες, όπως η Νέα Δημοκρατία, δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από τη διεύρυνση. Έχουμε ανοικτές πόρτες σε όλα τα στελέχη που ασπάζονται τις αρχές μας», σημειώνοντας ότι οι πολίτες άλλωστε επιθυμούν όποιος έχει θέση ευθύνης να ασπάζεται τις αρχές της παράταξης και να κάνει σωστά τη δουλειά του.
«Είμαστε το κόμμα της συνεννόησης και της συναίνεσης. Ο αρχηγός και πρωθυπουργός μας έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι επιζητά τη συνεννόηση. Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αφήσει τη μιζέρια και τη διχόνοια», τόνισε.
«Μέσα σε ενάμιση χρόνο κάναμε όσα δεν είχαν γίνει 13 χρόνια στα ΜΜΜ»
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα πέντε βήματα του σχεδίου για την ανάταξη, ενίσχυση και ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σημείωσε ότι το πρώτο που έγινε ήταν ότι αυξήθηκαν οι δαπάνες για ανταλλακτικά κατά 200% και έτσι, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, 200 επιπλέον από τα υπάρχοντα λεωφορεία βγήκαν ξανά στους δρόμους.
Στη συνέχεια, προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, χάρη στην οποία ο στόλος της Αθήνας ενισχύθηκε με 200 ακόμη λεωφορεία. Πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια, μέσω ΑΣΕΠ και με απόλυτη διαφάνεια. Και τα 300 λεωφορεία με leasing μπαίνουν σταδιακά στις πιο επιβαρυμένες γραμμές, με τα πρώτα από αυτά να μπαίνουν σε 14 από αυτές. Τα δρομολόγια στις 260 γραμμές της ΟΣΥ έχουν ήδη αυξηθεί κατά 3.000 ημερησίως, σε σχέση με το φθινόπωρο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι, προκειμένου να γίνουν όσο πιο γρήγορες κινήσεις, η ενίσχυση προχώρησε σε πρώτη φάση με το leasing μεταχειρισμένων οχημάτων δεκαετίας. Υπενθύμισε ότι ο μέσος όρος ηλικίας του υπάρχοντος στόλου κυμαινόταν στα 18 έτη. Και σημείωσε ότι στην Αθήνα ο στόλος αυξήθηκε κατά 50%, ενώ στη Θεσσαλονίκη διπλασιάστηκε. Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρά και το πρώτο μέρος του διαγωνισμού για καινούργια λεωφορεία, μεταξύ των οποίων 300 ηλεκτροκίνητα.
Υπενθύμισε ότι ο διαγωνισμός της προηγούμενης κυβέρνησης είχε ακυρωθεί από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς ήταν πρόχειρα σχεδιασμένος και δεν είχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ενώ, αντίθετα, ένα μέρος του διαγωνισμού για τα 800 πρώτα από τα καινούργια λεωφορεία, έχει διασφαλιστεί ότι θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Δεν λέμε ότι τα κάνουμε όλα τέλεια. Κάνουμε μία καθημερινή διαχείριση κρίσης. Σε ενάμιση χρόνο έγιναν όσα δεν είχαν γίνει τα τελευταία 13 χρόνια», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα έργα υποδομών που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία θα δώσουν ώθηση στην οικονομία και θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς και στη Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στην Αττική και το οποίο ξεμπλόκαρε επιτέλους από γραφειοκρατικά και άλλα γρανάζια.