Η ιταλική Corriere della Sera φιλοξένησε και την Τετάρτη ένα ολοσέλιδο αφιέρωμα στις φονικές πυρκαγιές της Ανατολικής Αττικής, αυτή τη φορά εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο σπίτι που παραδόθηκε στις φλόγες, εκείνο του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Ο συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης έκανε δηλώσεις στην ιταλική εφημερίδα, λέγοντας πόσο ανησύχησε για την οικογένεια του σκηνοθέτη, τη σύζυγό του και τις κόρες του, που γνωρίζει προσωπικά, όπως και τη συγκεκριμένη περιοχή.
Ο ιταλός ανταποκριτής, ο Αντόνιο Φεράρι, που τηλεφώνησε στον συγγραφέα, γράφει: «Ο Πέτρος Μάρκαρης δεν είχε καθόλου όρεξη να μιλήσει ύστερα από όσα έγιναν, αλλά δεν μπορούσε να πει όχι σε έναν φίλο, κι έτσι μου μίλησε».
Οπως είπε λοιπόν ο έλληνας συγγραφέας: «Αντόνιο, χθες δεν μπορούσα να βρω ησυχία. Επαιρνα τηλέφωνο τη Φοίβη, τη χήρα του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Δεν απαντούσε. Αρχισα να έχω κακά προαισθήματα. Συνέχισα να επιμένω. Τίποτα, ούτε στο κινητό, ούτε στο σταθερό. Κάποια στιγμή απελπίστηκα και τηλεφώνησα στην Ελένη, τη μικρότερη κόρη του Θόδωρου. Εκείνη ευτυχώς με καθησύχασε».
Και συνεχίζοντας: «Εμαθα ότι η Φοίβη και οι άλλες δύο κόρες του κατευθύνθηκαν εγκαίρως προς τη θάλασσα κι έτσι σώθηκαν. Ευτυχώς το σπίτι τους στο Μάτι ήταν πάρα πολύ κοντά στη θάλασσα. Για καλή τους τύχη, επιβιβάστηκαν σε μία βάρκα και σώθηκαν. Μόνο όταν τα έμαθα όλα αυτά ξαναβρήκε η καρδιά μου τον φυσιολογικό παλμό της. Αργότερα κατάφερα να μιλήσω και με την ίδια τη Φοίβη. Μου είπε ότι η φωτιά έφτασε στο σπίτι τους αθόρυβα και ύπουλα, εντελώς αναπάντεχα. Εχω πολλούς φίλους στην περιοχή».
Στη συνέχεια ο συγγραφέας αναφέρει ότι το Μάτι ήταν για τους Αθηναίους μία πολύ προσβάσιμη καλοκαιρινή όαση. Σχολίασε όμως, ότι ακριβώς επειδή βρισκόταν τόσο κοντά στην πρωτεύουσα, πάρα πολύς κόσμος άρχισε να χτίζει σπίτια το ένα δίπλα στο άλλο, πολλά από αυτά παράνομα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας τρόπος εύκολης διαφυγής σε μία τέτοια περίπτωση φονικής πυρκαγιάς.
Μίλησε επίσης για το είδος των δέντρων της περιοχής, που συντέλεσαν κι εκείνα στην τόσο γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς: «Πολύ ψηλά δέντρα, πολύ κοντά το ένα δίπλα στο άλλο και εκτεθειμένα πολύ συχνά σε δυνατούς ανέμους. Πολλοί φίλοι που ζούσαν στην περιοχή μου είχαν εκμυστηρευτεί ότι σκέφτονταν να τα κόψουν για να αποφευχθεί ένας τέτοιος κίνδυνος-όσο σκληρό κι αν ακούγεται αυτό».
Ο ιταλός δημοσιογράφος ρώτησε τον συγγραφέα ποιος τελικά ευθύνεται γι’ αυτή την τραγωδία, αν φταίνε τα στοιχεία της φύσης, ή ήταν θέμα εμπρησμού. «Ολα είναι πιθανά. Ακόμα δεν ξέρουμε κάτι. Ελπίζω όμως ότι σύντομα θα μάθουμε την αλήθεια» είπε ο συγγραφέας, ο οποίος πέρα από τη στενή φιλία που είχε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, είχε συνεργαστεί μαζί του και σε πολυβραβευμένες ταινίες, όπως «Μία αιωνιότητα και μια μέρα» και «Το μετέωρο βήμα του πελαργού».
Πίσω στην Αθήνα και στον τόπο της φωτιάς, η κάμερα του in.gr εντόπισε τη σύζυγο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, τη Φοίβη Οικονομοπούλου-Αγγελοπούλου, η οποία εξέφρασε την οργή της για όλα όσα συνέβησαν.
Το σπίτι όπου ζούσε ο σκηνοθέτης ήταν λοιπόν ανάμεσα σε αυτά που καταστράφηκαν ολοσχερώς από τη φωτιά.
Η κάμερα του in.gr συνάντησε τη χήρα του σημαντικού δημιουργού, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2012. Η γυναίκα, με δάκρυα στα μάτια περιέγραψε πως κάηκε ολόκληρη η προσωπική πολιτιστική κληρονομιά που άφησε πίσω ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
«Το σπίτι έχει ολοσχερώς καταστραφεί. Κάηκαν τα βιβλία του άντρα μου, η αλληλογραφία του με διάσημους, όλα τα βιβλία με συγγραφείς που του είχαν αφιερώσει ήταν εδώ» λέει η Φοίβη Οικονομοπούλου – Αγγελοπούλου.
«Ολη η πνευματική περιουσία του Θόδωρου και όλα τα έγραφα του έχουν καταστραφεί» είπε, μη μπορώντας να πιστέψει τι έχει συμβεί.
Στη συνέχεια εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στις Αρχές και στα κανάλια λέγοντας πως «δεν χτύπησαν οι καμπάνες, δεν χτύπησαν οι σειρήνες, δεν ενημέρωσε κανείς, ενώ και η τηλεόραση έλεγε άρες-μάρες».
Είναι λοιπόν οι δύο όψεις ενός πολύ σκληρού νομίσματος: από τη μία, ο ανακουφισμένος Πέτρος Μάρκαρης που δεν έπαθε τίποτα κακό η οικογένεια του καλού φίλου και συνεργάτη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, κι από την άλλη, η οργή της συζύγου του, που είδε να γίνονται στάχτη όλες τα αναμνηστικά που της είχε αφήσει ο άνθρωπός της.