Δύο από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της χώρα επιστρατεύει η Βρετανία για να πείσουν τους πολίτες να κάνουν το εμβόλιο του κορονοϊού, η Γερμανία ξοδεύει στην πρώτη φάση 25 εκατομμύρια ευρώ, η Γαλλία δεν έχει τρέξει ακόμα καμία καμπάνια εμβολιασμού, στη Βραζιλία την καμπάνια αναλαμβάνει η πλουσιότερη γυναίκα της χώρας και οι ΗΠΑ περιμένουν να αυξηθεί η διαθεσιμότητα των εμβολίων για να ξεκινήσει την προώθησή τους. Στη χώρα μας και σε πρώτη φάση, εμπιστευτήκαμε τον παλιό, καλό, ελληνικό κινηματογράφο.
Ο τραγουδιστής σερ Ελτον Τζον και ο ηθοποιός Μάικλ Κέιν πρωταγωνιστούν στην νέα διαφημιστική καμπάνια του βρετανικού ΕΣΥ (NHS), που στόχο έχει να ενθαρρύνει τους πολίτες να κάνουν το εμβόλιο του κορονοϊού, όπως γράφει ο Guardian.
Η εκστρατεία της Βρετανίας ξεκίνησε την Τετάρτη και στόχος της είναι να παροτρύνσεις όλους όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν έχουν κάνει ακόμα το εμβόλιο του κορονοϊού, να κλείσουν το ραντεβού τους και να το κάνουν.
Αν και δεν φημίζονται για το χιούμορ τους οι Βρετανοί, αυτή τη φορά επέλεξαν τη χιουμοριστική προσέγγιση και ένα βίντεο στο οποίο ο Ελτον Τζον και Μάικλ Κέιν περνούν από… οντισιόν για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση.
«Οσο περισσότεροι στην κοινωνία μας εμβολιάζονται, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να εξαφανίσουμε την εθνική πανδημία του κορονοϊού» αφηγείται στο βίντεο ο Ελτον Τζον. «Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα εμβόλια έχουν μελετηθεί αναλυτικά και πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας».
Στο σημείο εκείνο του ζητά ο σκηνοθέτης να προσποιηθεί πως κάνει το εμβόλιο on camera και ο Τζον τραγουδά: «Οπως βλέπετε, είμαι ακόμα όρθιος». Μάλιστα, μία φωνή πίσω του προσποιείται πως δεν εντυπωσιάστηκε και ο Τζον του απαντά «είναι τελευταία στιγμή, δεν θα βρείτε κάποιον καλύτερο (για τη δουλειά)».
Στο επόμενο καρέ βλέπουμε τον Μάικλ Κέιν να κάνει το εμβόλιο μπροστά στην κάμερα. «Γειά σας, ονομάζομαι Μάικλ Κέιν. Μόλις έκανα το εμβόλιο για τον κορονοϊό. Δεν πόνεσε, κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί άνθρωποι», λέει.
Μόλις ολοκληρώνεται η οντισιόν, το συνεργείο συγχαίρει τον ηθοποιό, ενώ μια φωνή ακούγεται να λέει «ενημερώστε τον ότι δεν πήρε τη δουλειά».
Η καμπάνια της Γερμανίας έχει το σύνθημα «Σηκώνουμε μανίκια». Στη Γερμανία που τα ποσοστά εμβολιασμού είναι ακόμη αρκετά χαμηλά, εκτός από τις τοπικές εφημερίδες και τα ραδιόφωνα, η καμπάνια προβάλλεται και από τεράστιες αφίσες στους δρόμους.
Κάτι όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο, καθώς το υπουργείο Υγείας της Γερμανίας, όπως επισημαίνει ο Guardian, επέλεξε να δαπανήσει περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ από τα συνολικά 25 για διαφήμιση στους δρόμους, τη στιγμή που λόγω της μεγάλης αύξησης του επιδημιολογικού φορτίου, η οδηγία της κυβέρνησης είναι «μένουμε σπίτι».
Μεγαλύτερη καμπάνια θα ξεκινήσει στη Γερμανία, όπως και στις περισσότερες χώρες, όταν το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο σε μικρότερες ηλικίες, όπου τότε το κίνημα των αντιεμβολιαστών αναμένεται να συγκρουστεί με τη Δημόσια Υγεία.
Στη Γαλλία δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η καμπάνια ενημέρωσης του κοινού. Η ενημέρωση γίνεται από τον πρωθυπουργό Ζαν Καστέξ, τον υπουργό Υγείας Ολιβιέ Βεράν, και τον Αλέν Φισέρ που είναι ο υπεύθυνος του εμβολιαστικού προγράμματος της χώρας, με μία συνέντευξη Τύπου την εβδομάδα. Κάτι σαν την ενημέρωση των 6 μ.μ. που γίνονται στη χώρα μας κάθε Δευτέρα.
Στις ΗΠΑ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση καθυστερεί την καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού, μέχρι να υπάρχουν αρκετά εμβόλια διαθέσιμα. Αυτή τη στιγμή επικεντρώνει τις προσπάθειες της σε κοινότητες μειονοτήτων που διστάζουν να κάνουν το εμβόλιο, όπως υπογραμμίζει ο Guardian.
Οι Γερμανοί πάντως πιστεύουν ότι η ενημέρωση θα πρέπει να ξεκινήσει πολύ πριν τη ευρύτερη διάθεση εμβολίων, καθώς το κοινό θα πρέπει να εκπαιδευτεί από πριν και όχι την τελευταία στιγμή.
Ο ακροδεξιός πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐρ Μπολσονάρο έχει υπονομεύσει επανειλημμένα τον εμβολιασμό, καθώς έχει δηλώσει ότι δεν θα εμβολιαστεί. Μάλιστα, έχει κάνει και δηλώσεις του τύπου «όποιος κάνει το εμβόλιο της Pfizer, θα μετατραπεί σε κροκόδειλο». Ετσι, διαφήμιση δημοσία δαπάνη δεν προβλέπεται.
Και αφού οι πολίτες κατάλαβαν εκ των υστέρων με ποιον είχαν να κάνουν, πήραν την ευθύνη στις πλάτες τους και δημιούργησαν την εκστρατεία με τίτλο «Ενωμένοι για τα Εμβόλια».
Την καμπάνια δημιούργησε η πιο πλούσια γυναίκα της Βραζιλίας, η Λουίζα Τραζάνο, την οποία κάποιοι πολιτικοί αναλυτές θεωρούν ως πιθανή μελλοντική υποψήφια για την προεδρία της χώρας.
«Στόχος μας είναι να εμβολιαστούν όλοι οι Βραζιλιάνοι έως τον Σεπτέμβριο», δήλωσε η Τραζάνο σε ένα από τα βίντεο της καμπάνιας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο.
Ετερη καμπάνια στη Βραζιλία τρέχει με την ευθύνη και τα χρήματα των εφημερίδων και των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών της χώρας με σλόγκαν «Ναι στον εμβολιασμό». Στην καμπάνια συμμετέχουν γνωστοί γιατροί, δημοσιογράφοι και άλλα δημόσια πρόσωπα.
Στην Ελλάδα, η πρώτη φάση της καμπάνιας που αφορά τα άτομα τρίτης ηλικίας, προβάλλεται μέσα από τα καρέ του παλιού, ελληνικού κινηματογράφου (εδώ). Το ζεύγος ζεύγος Κοκοβίκου, με τους Γιώργο Κωνσταντίνου και Μάρω Κοντού έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας και όπως φαίνεται από τη συμμετοχή των πολιτών στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, πέτυχαν τον σκοπό τους.
Κανείς άλλωστε δεν θα μπορούσε να μιλήσει σε μεσήλικες και ηλικιωμένους με μεγαλύτερη πειθώ από ένα δίδυμο που τόσο έχει συγκινήσει στην οθόνη, μεγάλη και μικρή. Και αντίστροφα: η οικειότητα που νιώθει ο κόσμος απέναντι στα πρόσωπά τους μπορεί να δώσει μια πιστή αντανάκλαση του ενθουσιασμού με τον οποίο υποδέχθηκαν τον εμβολιασμό οι μεγάλες ηλικίες.