To TUI Magic Life Marmari Palace στην Ρόδο | TUI Group
Επικαιρότητα

Η TUI προσφέρει εμπειρίες και «ψηφιοποιείται» για την επόμενη μέρα

Με ξενοδοχεία, κρουαζιέρα και δραστηριότητες, ως αιχμές για την στρατηγική ανάπτυξής του, ο ταξιδιωτικός οργανισμός συνεχίζει να επενδύει και στην Ελλάδα μέσω της συνεργασίας του με την αλυσίδα Atlantica, ενώ ανοίγεται στον ψηφιακό κόσμο, προσβλέποντας στην αγορά της Κίνας
Χριστίνα Πουτέτση

Ξενοδοχεία, εμπειρίες, κρουαζιέρα. Αυτό είναι το τρίπτυχο πάνω στο οποίο η TUI, ο κορυφαίος ταξιδιωτικός οργανισμός βασίζει τη στρατηγική του για το μέλλον και την κερδοφορία.

Το Tour Operating, η δραστηριότητα που τον χαρακτήριζε στο παρελθόν, έχει περιοριστεί πια στο 30% του ετήσιου τζίρου του. Σήμερα στον όμιλο ανήκουν περίπου 380 ξενοδοχεία και 17 κρουαζιερόπλοια. Στην Ελλάδα η TUI διαχειρίζεται 48 ξενοδοχεία. Η ισπανική θυγατρική TUI Destination Experiences είναι ένας από τους τρεις στρατηγικούς άξονες ανάπτυξης, μαζί με τα Hotels & Resorts και Cruises.

Αν υπάρχει ένας τομέας, εξάλλου, ο οποίος εκτιμάται ότι έχει τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης, ίσως και δέκα φορές περισσότερο από την πώληση ενός δωματίου ξενοδοχείου, είναι οι εμπειρίες στον τόπο διακοπών. Ενα κομμάτι στο οποίο επενδύει πολύ η TUI.

Σε αυτή τη διαδικασία μετεξέλιξης, η Ελλάδα παραμένει ένα από τα βασικά στοιχεία, ως προορισμός διακοπών. Και ως τόπος για την απόκτηση και διαχείριση περισσότερων ξενοδοχείων. Με βασικό εταίρο την Atlantica Hotels & Resorts, με την οποία η TUI κλείνει 18 χρόνια συνεργασίας.

Η πρόσφατη ανακοίνωση για την προσθήκη έξι νέων ξενοδοχείων στο χαρτοφυλάκιό της στην Ελλάδα το επιβεβαιώνει.  Τρία από αυτά βρίσκονται στην Κω και αποκτήθηκαν μετά από πλειστηριασμό. Πρόκειται για τα πρώην Lakitira, εκ των οποίων το ένα μετονομάστηκε σε TUI Sensimar Atlantica Belvedere Resort & Spa και τα άλλα δύο ενώθηκαν κάτω από το όνομα  Atlantica Beach Resort.

To Atlantica BELVEDERE Resort & Spa στην Κω

Παράλληλα, στο πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρίας TUI Fly για το 2020, που μόλις παρουσιάστηκε, η Ελλάδα – μετά την Ισπανία – είναι ο δεύτερος σε προτίμηση προορισμός, καλύπτοντας το ένα τρίτο (1/3) των συνολικών θέσεων, με τον κύριο όγκο να κατευθύνεται σε Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα και Κω. Τη μεγαλύτερη αύξηση την επόμενη χρονιά καταγράφουν οι Βαλεαρίδες και τα Κανάρια Νησιά, η Κύπρος και η Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα του εξαμήνου ωστόσο ήταν αρνητικά για τον ταξιδιωτικό οργανισμό, καθώς οι ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διευρύνθηκαν σε 301 εκατ. ευρώ από 170 εκατ. ευρώ, την ίδια περίοδο πέρυσι. Η επιδείνωση σημειώθηκε παρότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 1,7% στα 6,7 δισ. ευρώ. Ομως εκτιμάται ότι είναι μια παροδική ζημιά. Αιτία το πρόβλημα που προέκυψε μετά από την αεροπορική τραγωδία του Boeing 737 Max, καθηλώνοντας τα 25 αεροπλάνα που είχε ήδη παραλάβει η TUI fly στο πλαίσιο της παραγγελίας για 70 νέα αεροσκάφη. Κάτι που ανάγκασε την εταιρία να αναζητήσει και να ναυλώσει προσωρινά άλλα αεροσκάφη, για να καλύψει τα κενά στα δρομολόγιά της και να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Ειδικά προς την Ανατολική Μεσόγειο.

Εφέτος η ζήτηση στα ανατολικά στρέφεται στα παράλια της Τουρκίας και στην Αίγυπτο. Κάτι που έχει γίνει αισθητό από την πιο περιορισμένη πορεία κρατήσεων προς Ελλάδα, ενώ αποτυπώθηκε και στις πληρότητες των ξενοδοχείων τον Μάιο.

Ενα από τα αεροσκάφη της TUI

Υπάρχουν δεδομένα ζητήματα από τη βρετανική αγορά, με την αδύναμη στερλίνα έναντι του ευρώ, παρότι το Brexit τελικά δεν επηρέασε τόσο την απόφαση των Βρετανών για διακοπές στο εξωτερικό. Από την άλλη, η υστέρηση από τη γερμανική αγορά οφείλεται τόσο στην επιλογή γειτονικών προορισμών, αλλά και στις καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα. Τα στελέχη του ταξιδιωτικού οργανισμού κάνουν λόγο για σταθερότητα στις επιδόσεις της Ελλάδας το 2019.

«Η σεζόν θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι στην Ελλάδα», εκτίμησε ο Ιαν Τσάπμαν περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Ευρώπης της TUI Destination Experiences. Για τον ίδιο, αιτία είναι «οι καλές καιρικές συνθήκες και οι υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν πέρυσι στην κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη», περιορίζοντας τις κρατήσεις. Ωστόσο, οι προβλέψεις για επιδείνωση των καιρικών συνθηκών, αναμένεται να ενισχύσουν τη διάθεση Γερμανών και Βρετανών για διακοπές εκτός της χώρας τους. Από την άλλη, είναι φανερή η προτίμηση σε Αίγυπτο και Τουρκία αυτή τη σεζόν. Η Ελλάδα «είναι σταθερή». Και «συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα», τόνισε. Η επιμήκυνση της περιόδου όμως είναι μια υπόθεση  που «έχει να κάνει απόλυτα και με τις ξενοδοχειακές υποδομές, αλλά και με τη «λειτουργία» του προορισμού και των καταστημάτων και εκτός σεζόν».

Η Ελλάδα έχει σημαίνουσα θέση και στον τομέα των εμπειριών. Η εμπειρία «αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες μας», πρόσθεσε ο κ. Τσάπμαν. Αλλά και «η τεχνολογία θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εμπειρία του πελάτη». Η ψηφιοποίηση του ταξιδιωτικού οργανισμού εξάλλου, θεωρείται καταλύτης για την ενίσχυση της κερδοφορίας του.

Επέκταση TUI Magic Life με αναζήτηση για επενδύσεις σε Κέρκυρα, Χανιά και Αραξο και σε «κόκκινα» δάνεια

Στον ξενοδοχειακό βραχίονα, η ανάπτυξη και διεύρυνση των concept είναι το ζητούμενο. Για το TUI Magic Life, το οικογενειακό all inclusive ξενοδοχειακό concept του ταξιδιωτικού οργανισμού, το οποίο επικεντρώνεται σε αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες – θεωρείται ανταγωνιστικό των Club Med – η Ελλάδα είναι ένας από τους προορισμούς που θέλει να επεκταθεί, όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχειακού brand Αντρέας Πόσπιχ. «Είναι ένα προϊόν που παρέχει ασφάλεια στον προϋπολογισμό των διακοπών μιας οικογένειας». Παρουσιάζοντας το πλάνο ανάπτυξης του εμπορικού σήματος, στο περιθώριο εκδήλωσης της TUI Magic Life Marmari Palace στην Κω, ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι να φθάσει τα 21 ξενοδοχεία το 2022/23, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιο με δύο ξενοδοχεία/club κάθε χρόνο. Εν τω μεταξύ, το TUI Magic Life Marmari Palace ξεκίνησε να λειτουργεί τον Μάιο, ύστερα από ένα πρόγραμμα ανακαίνισης στα 329 του δωμάτια.

To TUI Magic Life στην Κρήτη

Στην Ελλάδα, ήδη λειτουργούν τρία Magic Life, σε Κω, Ρόδο και Κρήτη. Για τη χώρα, το πλάνο ανάπτυξης επικεντρώνεται σε προορισμούς όπως Κέρκυρα, Χανιά και Αραξος. Ενώ, όπως τονίζει ο κ. Πόσπιχ, η αναζήτηση νέου θερέτρου γίνεται σε συνεργασία με την Atlantica Hotels & Resorts, με συγκεκριμένες προδιαγραφές για το ξενοδοχειακό προϊόν και την έκταση που απαιτείται, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για υπάρχουσες ή νέες κατασκευές, αλλά και για το χαρτοφυλάκιο των κόκκινων δανείων. Η ξενοδοχειακή εταιρία Atlantica, από τις κορυφαίες στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη αλυσίδα στην Κύπρο, διαθέτει 33 ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε Ρόδο, Κω, Κρήτη, Κέρκυρα και Ζάκυνθο. Οπως τονίστηκε από εκπροσώπους της εταιρίας, υπάρχει ενδιαφέρον για περαιτέρω επέκταση στην Ελλάδα, σε προορισμούς όπως η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κω και η Πελοπόννησος.

Την ίδια ώρα, διευρύνεται η ψηφιοποίηση υπηρεσιών, καθώς η Magic Life έχει λανσάρει την εφαρμογή APPetite, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν το γεύμα της βραδιάς και εμπλέκοντάς τους περισσότερο στην ξενοδοχειακή εμπειρία.

Ψηφιοποίηση με εφαρμογές και πλατφόρμα για δραστηριότητες, αλλά και άνοιγμα στην αγορά της Κίνας

Στα τέλη του περσινού καλοκαιριού η TUI εξαγόρασε το startup Musement με έδρα το Μιλάνο, μια ψηφιακή πλατφόρμα για δραστηριότητες και εκδρομές, την οποία σκοπεύει να επεκτείνει διεθνώς. Σε αυτήν πρόκειται να «κουμπώσουν» όλες οι δραστηριότητες που διαθέτει ο ταξιδιωτικός οργανισμός, μέσω και της θυγατρικής του TUI Destination Experiences.

Οι εμπειρίες στον τόπο διακοπών εκτιμάται ότι έχουν τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης και είναι ένας κλάδος τον οποίο αναπτύσσει πολύ η TUI. Το 2018 η εταιρεία πούλησε περισσότερες από έξι εκατομμύρια δραστηριότητες και εκδρομές

Πέρα από τη διαδικασία ψηφιοπoίησης, στο πλαίσιο της στρατηγικής «TUI 2022», οι δραστηριότητες στην Κίνα και στη Νοτιοανατολική Ασία πρέπει να επεκταθούν σημαντικά. Σε αυτή την κατεύθυνση, η TUI προχώρησε τον Μάρτιο σε στρατηγική συνεργασία με την κινεζική Ctrip. Αποτέλεσμα, οι 200 εκατομμύρια χρήστες της τελευταίας να έχουν άμεση πρόσβαση στις εκδρομές και δραστηριότητες του ταξιδιωτικού οργανισμού. «Η πρόσβαση σε μια αγορά 200 εκατομμυρίων χρηστών της Ctrip στην Κίνα προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης στην Ασία και στις δραστηριότητες της ισπανικής θυγατρικής μας TUI Destination Experiences», δήλωσε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Φριτς Γιούσεν.

Εξι εκατομμύρια «εμπειρίες» το 2018

Η TUI Destination Experiences προσφέρει στους πελάτες της ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων ταξιδιωτικών εμπειριών, όπως εκδρομές, δραστηριότητες, εκδρομές, μεταφορές και υπηρεσίες πελατών. Πέρυσι, η εταιρεία πούλησε περισσότερες από έξι εκατομμύρια δραστηριότητες και εκδρομές.

Η αγορά περιηγήσεων και δραστηριοτήτων εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κατακερματισμένη. Περισσότερο από το 90% των περίπου 350.000 εταιρειών, είναι μικροί πάροχοι που παράγουν ετήσια έσοδα μικρότερα του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Musement εξυπηρετεί ακριβώς αυτές τις μικρές επιχειρήσεις, παρέχοντάς τους μια ψηφιακή αγορά που επιτρέπει την γρήγορη και απλή παρουσίαση των προϊόντων τους – φθάνοντας τα 20 εκατομμύρια επισκέπτες της TUI, αλλά και τρίτους πελάτες στο μέλλον.