Fleabag στα Ελληνικά σημαίνει, έστω και… ποιητική αδεία, «ψωριάρα» και μεταφορικά υποδεικνύει έναν άνθρωπο με κακό χαρακτήρα.
Κάτι που ωστόσο δεν εμπόδισε τη Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ να σαρώσει τα πρόσφατα βραβεία Emmy, αποσπώντας τρία βραβεία (από τις 11 συνολικά υποψηφιότητες) για την ομώνυμη κωμική σειρά-φαινόμενο του BBC.
To «Fleabag» (παρατσούκλι της ηρωίδας) αποτελεί διασκευή του ομότιτλου βραβευμένου μονόπρακτου θεατρικού έργου της 34χρονης Βρετανίδας, η οποία υποδύεται μια γυναίκα της μεσαίας βρετανικής τάξης, λίγο μετά τα 30, που παλεύει να ξεπεράσει τον ξαφνικό χαμό της καλύτερής της φίλης αλλά και της μητέρας της από καρκίνο του στήθους.
Διατηρεί μια καφετέρια στο Λονδίνο, ενώ η προσωπική της ζωή πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο καθώς χωρίζει από τον σύντροφό της με τον οποίο συζούσαν, και προκειμένου να μη μείνει μόνη, αρχίζει να κάνει σεξ με όποιον… βρει στον δρόμο της, σε μια ιδιότυπη αναζήτηση της χαμένης της ταυτότητας.
Η 1η σεζόν κέρδισε κριτική και κοινό, η 2η σάρωσε και στα Emmy, με την ίδια την Γουόλερ-Μπριτζ να δηλώνει πριν από μερικές ώρες πως η σειρά δεν θα ανανεωθεί για έναν τρίτο κύκλο, προς μεγάλη απογοήτευση των οπαδών της.
Οχι πως η ίδια η Φίμπι ξαφνικά θα βρεθεί… στο ταμείο ανεργίας, καθώς πλέον θεωρείται από τα πιο «καυτά» ονόματα στη βιομηχανία του θεάματος, σχεδόν περιζήτητη από Χόλιγουντ μεριά.
Οχι μόνο έχει επίσης υπογράψει το κατασκοπευτικό σίριαλ «Killing Eve», ενώ πρόσφατα ο ίδιος ο Ντάνιελ Κρεγκ σχεδόν… απαίτησε από τους παραγωγούς του Bond25 να την προσλάβουν για να συνυπογράψει το σενάριο του επόμενου Τζέιμς Μποντ που έρχεται τον Απρίλιο του 2020.
O Κρεγκ, γοητευμένος και ο ίδιος από το «Fleabag», θεωρεί την 34χρονη σεναριογράφο ως το next big thing της βρετανικής κωμωδίας και για αυτό και ζήτησε να ενταχθεί στην ομάδα των τριών σεναριογράφων προκειμένου να φροντίσει να είναι επίκαιρη η αποτύπωση της ισότητας των φύλων στην ταινία.
«Γίνεται μεγάλη συζήτηση για το αν η σειρά ταινιών του Μποντ είναι επίκαιρη σήμερα, εξαιτίας του τι αντιπροσωπεύει εκείνος και του πώς συμπεριφέρεται στις γυναίκες. Εγώ νομίζω ότι όλα αυτά είναι βλακείες. Θεωρώ ότι είναι απόλυτα επίκαιρος σήμερα» σημειώνει η Γουόλερ-Μπριτζ μιλώντας προ μηνών στον ιστότοπο Deadline.
«Η ιστορία πρέπει απλώς να ωριμάσει, να εξελιχθεί και το σημαντικό είναι η ταινία να φέρεται σωστά στις γυναίκες. Εκείνος δεν χρειάζεται να το κάνει. Εκείνος χρειάζεται να μείνει πιστός στο χαρακτήρα του» συνεχίζει, και καταλήγει με νόημα πως «εγώ θέλω απλώς να είμαι σίγουρη πως όταν πάρουν στα χέρια τους τις σελίδες του σεναρίου η Λασάνα Λιντς, η Λεά Σεντού κι η Ανα ντε Αρμας, θα τις δουν και θα πουν, “δεν βλέπω την ώρα να το παίξω αυτό”. Ως ηθοποιός, αυτό το συναίσθημα το ένιωσα ελάχιστες φορές στην καριέρα μου. Και μου δίνει μεγάλη χαρά να ξέρω ότι θα προσφέρω αυτή την ευκαιρία σε μια ηθοποιό».
Σημειωτέον, πως η Γουόλερ-Μπριτζ είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα που έχει συμμετάσχει σε σενάριο ταινίας του Μποντ, μετά την Τζοάνα Χάρντγουντ που συνεργάστηκε στα «Dr No» και «Από τη Ρωσία με αγάπη», το 1962 και 1963 αντιστοίχως.