Διακριτική, αλλά παρούσα. Η Ελλάδα γνέφει από και στο σπίτι. Εντός και εκτός επικράτειας. Με όμορφες εικόνες, ζωντανές εμπειρίες και απαραίτητη γνώση. Για όσο χρειαστεί, μέχρι να αντιμετωπιστεί η πανδημία του κορονοϊού.
Με αυτό το σκεπτικό το υπουργείο Τουρισμού παρουσίασε την online πλατφόρμα Greece From Home, για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μια πρωτοβουλία στην οποία συνδράμουν ο ΕΟΤ, η Marketing Greece και η Google.
«Δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς συνεργάστηκαν αρμονικά, όπως καμία άλλη φορά, μέσα σε δύο εβδομάδες», τόνισε στην τηλε-συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης. Και τονίζοντας το έκτακτο και έγκαιρο της ενέργειας, πρόσθεσε: «Κανείς μας δεν ήταν προετοιμασμένος γι’ αυτό που ζούμε σήμερα». Μια πανδημία που έχει κλείσει τρία δισ. κόσμο στα σπίτια του. «Καλούμαστε να χτίσουμε γέφυρες πάνω σε μία απειλή», που πλήττει τη δημόσια υγεία.
Χωρίς διάθεση «πώλησης», αλλά με την πρόθεση της ύπαρξης στο προσκήνιο, η χώρα αποκτά ψηφιακή παρουσία, μέσα από μία πλατφόρμα που συνδυάζει το τρίπτυχο: βλέπω, ταξιδεύω, μαθαίνω.
«Ο τουρισμός μας βασίζεται στην παρουσία ταξιδιωτών στη χώρα. Σε μια τέτοια περίοδο, το ότι τους στέλνουμε το μήνυμα «Μείνετε σπίτι» εκφράζει ενσυναίσθηση και ειλικρίνεια», λέει ο εμπνευστής της ιδέας και Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης Στιβ Βρανάκης, ο οποίος την υλοποίησε με τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co και σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.
Η Ελλάδα νοιάζεται και φροντίζει. Το μήνυμα του «#greecefromhome» ξεκάθαρο: μείνετε σπίτι. Πρώτη προτεραιότητα είναι η υγεία. Το κοινό, διττό: ξένοι και Ελληνες. Το περιεχόμενο αφορά όλους. Αυτούς που έχουν στο μυαλό τους την Ελλάδα και θέλουν να διατηρήσουν την επαφή με τον πολιτισμό, την κουλτούρα, τις ομορφιές της, να εξερευνήσουν εμπειρίες, όσο έχουν τον χρόνο κατά τη διάρκεια του περιορισμού. Αλλά και τους επαγγελματίες που θα πρέπει να προετοιμαστούν, με περισσότερα εφόδια για την επόμενη μέρα.
Για τα παραπάνω και το τρίπτυχο «βλέπω – ταξιδεύω – μαθαίνω» αξιοποιείται το κανάλι του ΕΟΤ Visit Greece στο YouTube με περιεχόμενο από έλληνες δημιουργούς από όλο τον κόσμο (βλέπω), παραχωρήθηκε το υλικό του www.discovergreece.com και δημιουργείται μια ψηφιακή πύλη με περιεχόμενο και ψηφιακές εμπειρίες από αρχαιολογικά αξιοθέατα, μουσεία, χωριά και παραδόσεις, γαστρονομία, περιήγηση (ταξιδεύω) και διατίθενται τα εργαλεία και οι εκπαιδεύσεις της Google «Grow Greek Tourism» δωρεάν σε καθημερινή βάση (μαθαίνω). Οι τελευταίες αφορούν σεμινάρια για πληθώρα θεμάτων ( π.χ. πώς να δημιουργήσετε ένα πλάνο ψηφιακού μάρκετινγκ, πώς να εργαστείτε εξ αποστάσεως). Προσφέρεται επίσης η δυνατότητα για κατ’ ιδίαν διαδικτυακές συναντήσεις απευθείας με έναν από τους εξειδικευμένους συνεργάτες της Google (συμμετοχή και πληροφορίες στη σελίδα g.co/greektourism/seminarsfromhome).
Ο ΕΟΤ προχωρά άμεσα στην online προώθηση της πλατφόρμας στοχεύοντας στις κύριες αγορές προέλευσης επισκεπτών της χώρας, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, χαρακτηρίζοντας την πρωτοβουλία «στρατηγική ενέργεια στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη μέρα», όταν οι συνθήκες υγείας το επιτρέψουν.
Μέχρι να έρθει αυτή η ώρα, «προσκαλούμε το διεθνές ταξιδιωτικό κοινό να ονειρευτεί από την ασφάλεια του σπιτιού του τη στιγμή που θα επισκεφθεί τη χώρα μας και θα ζήσει το ελληνικό καλοκαίρι», ανέφερε από την πλευρά της Marketing Greece, η διευθύνουσα σύμβουλος Ιωάννα Δρέττα.
«Στόχος μας είναι ο τουριστικός κλάδος να ενδυναμωθεί με ψηφιακά εργαλεία και δεξιότητες ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί τις προκλήσεις των ημερών, αλλά και να ενισχυθεί συνολικά για ένα ακόμη καλύτερο αύριο», επισήμανε και η γενική διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης Πέγκυ Αντωνάκου.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται άψογα και δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς για να δώσουν έγκαιρα το στίγμα του ελληνικού τουρισμού σε ένα δύσκολο παρόν», σημείωσε στη συνέχεια ο υπουργός Τουρισμού.
Ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη για ένα ενιαίο αφήγημα για την επόμενη μέρα. «Οι καιροί δείχνουν ότι πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη συνεργασία, όχι μόνο στο επίπεδο που το υλοποιήσαμε τώρα, αλλά και σε περιφερειακό». Το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, όμως «είμαστε αποφασισμένοι αν αυτό δεν λειτουργήσει με αυτά τα εργαλεία, τουλάχιστον για ένα πρώτο διάστημα, αμέσως μετά την κρίση, όταν τα πράγματα για την ανάκαμψη της χώρας θα είναι κρίσιμα και θα πρέπει να έχουμε ένα συντονισμένο μήνυμα και γρήγορα αντανακλαστικά – γιατί ο ανταγωνισμός θα είναι πάρα πολύ ισχυρός – να πάρουμε και πρωτοβουλίες σε νομοθετικό πλαίσιο για να διασφαλιστεί αυτός ο συντονισμός».
Στη συνέχεια, το ενιαίο μήνυμα θα πρέπει να εξειδικευθεί σε κάθε προορισμό, αλλά «κάτω από μία κοινή ομπρέλα», κατέληξε.