Εσείς τι θα κάνατε αν ανοίγατε το καλάθι των αγορών σας και βρίσκατε ένα αντικείμενο με ονομασία: «Ο Χάλκ - Τεράστιος δονητής 10 ιντσών - Μαύρος»; | Shutterstock
Επικαιρότητα

Η εκδίκηση της εξυπηρέτησης πελατών της Amazon

Πόσο εκδικητικός μπορεί να γίνει κάποιος που δέχεται αρνητική κριτική για την δουλειά του; Πόσο μπορεί να το τραβήξει; Στην περίπτωση του Πέντρο από την Ιρλανδία, περίπου 10 ίντσες… απόσταση
Αίαντας Αρτεμάκης

Πόσες φορές έχετε αναγκαστεί να μιλήσετε με την υποστήριξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος; Αν είστε τυχεροί ελάχιστες. Αν είστε πολύ τυχεροί καμία. Τι συμβαίνει όμως όταν έχετε έντονες αντιπαραθέσεις με τον εκπρόσωπο του καταστήματος; Τι γίνεται αν αποφασίσει να σας δώσει ένα μάθημα επειδή τον ενοχλείτε στο ταξίδι του για την μετριότητα; Και η απάντηση; Πολλά!

Για του λόγου το αληθές, ένας πελάτης της Amazon, παραπονέθηκε ότι βρήκε ένα… δέκα ιντσών σεξουαλικό βοήθημα μυστηριωδώς στο καλάθι των αγορών του, αφού άφησε σχόλιο με αρνητική κριτική για το τμήμα υποστήριξης σε έρευνα του ίδιου του τμήματος με θέμα: «Πόσο ευχαριστημένοι μείνατε από την εμπειρία σας;».

Σύμφωνα με τον Σεμπάστιαν Aντονι στο Artstechinca, ο άτυχος Πέντρο – το επίθετό του δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα – ζει στην Ιρλανδία και είχε παραγγείλει ένα συγκεκριμένο βιβλίο από το Amazon.de τον Οκτώβριο του 2015.

Το χρειαζόταν για κάποιο μάθημα τέχνης που παρακολουθούσε εκείνο το διάστημα. Και επειδή μόνο το Amazon.de είχε προς διάθεση το βιβλίο, έκανε την παραγγελία του από εκεί. Παρόλο όμως που είχε παραγγείλει την τελευταία έκδοση του βιβλίου, η Amazon.de του έστειλε την προηγούμενη. Στην συνέχεια προσπάθησε να έρθει σε επαφή με την εξυπηρέτηση πελάτων της γερμανικής σελίδας για να είναι σίγουρος ότι θα του στείλουν την έκδοσή που ήθελε.

Δυστυχώς για εκείνον, παρόλη την επικοινωνία με το αντίστοιχό τμήμα της Amazon.de και την αναμονή μέχρι να εντοπιστεί το βιβλίο στις αποθήκες της, τον ενημέρωσαν ότι δεν μπορούν τελικά να το εντοπίσουν. Τον συμβούλεψαν τότε να επιστρέψει το βιβλίο και τον διαβεβαίωσαν ότι θα επιστραφεί ολόκληρο το ποσό που είχε ξοδέψει.

Ο Πέντρο δεν ήταν ευχαριστημένος από την όλη εμπειρία και αποφάσισε να αφήσει αρνητική κριτική. Την επόμενη φορά που συνδέθηκε στον λογαριασμό του όμως τον περίμενε μια έκπληξη. Βρήκε ένα τεράστιο σεξουαλικό βοήθημα στο καλάθι των αγορών του που φέρει το όνομα «Ο Χάλκ! – Τεράστιος δονητής 10 ιντσών – Μαύρος».

Το στιγμιότυπο που κράτησε ο άτυχος πελάτης της Amazon.de δείχνει καθαρά έναν μεγάλο δονητή στο καλάθι των αγορών του

Ο Πέντρο μετά το αρχικό σοκ, κράτησε ένα στιγμιότυπο οθόνης και το έστειλε στην Amazon.de ζητώντας εξηγήσεις. Υστερα από αρκετές προσπάθειες, κατάφερε να μιλήσει με τον Αντρέα Μουλμπάουερ, τον υπεύθυνο εξυπηρέτησης πελατών.

Επειτα από πάρα πολλά email, ο Πέντρο κατάφερε τελικά να επικοινωνήσει με τον κ. Μουλμπάουερ τηλέφωνικά, όπου αφού απολογήθηκε εκ μέρους της εταιρείας, έδωσε στον Πέντρο και μια δωροεπιταγή των 100 ευρώ. Οταν ρώτησε τον κ. Μουλμπάουερ για τον τρόπο που θα χειριστούν το θέμα εσωτερικά, εκείνος δεν έκανε κάποιο σχόλιο αλλά εξέφρασε την απορία του, γιατί ένας εργαζόμενος να κάνει κάτι τέτοιο.

Ο  Πέντρο, μάλιστα, είπε ότι από την πρώτη στιγμή τους ρώτησε αν μπορούν να καταλάβουν αν ένα αντικείμενο προστέθηκε από τον πελάτη ή από κάποιον από την εταιρεία, και η Amazon.de απάντησε ότι μπορούν. Και τον διαβεβαίωσαν ότι θα ερευνήσουν το περιστατικό. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστή η τύχη του «εκδικητή».

Μια άλλη ιστορία εκδίκησης ήρθε στο φως τον Φεβρουάριο του 2015, όταν πολλοί πελάτες της Comcast στις ΗΠΑ, έλαβαν παραποιημένους λογαριασμούς. Στην θέση των ονομάτων τους υπήρχαν προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, όπως για παράδειγμα «σκύλα», «χαζός»… και αυτό ως απάντηση στα συνεχόμενα παράπονα των συγκεκριμένων πελατών για προβλήματα που δεν έχουν λυθεί ακόμα.

Στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού, οι πελάτες της ινδικής Forsed, μιας τοπικής εταιρείας που παρείχε υπηρεσίες διαδικτύου έλαβαν μια πιο βρόμικη εκδίκηση. Κάθε «παραπονιάρης» κέρδισε ύστερα από «διαγωνισμό» μια σακούλα από κόπρανα γαϊδάρου. Μάλιστα η ομάδα που έστησε αυτόν τον εσωτερικό διαγωνισμό, τους έστειλε και οδηγίες παραλαβής και συντήρησης του αρώματος. Η εταιρεία τους απέλυσε και ζήτησε συγνώμη για την συμπεριφορά των υπαλλήλων της αλλά δεν κατάφερε να ορθοποδήσει μετά το περιστατικό και έκλεισε σε λιγότερο από ένα χρόνο μετά, στα τέλη του 2013. Μάλιστα αν κάποιος ψάξει σε σελίδες με αστείες εικόνες όπως για παράδειγμα στο imgur θα βρει και κάποια «memes» που είχαν κυκλοφορήσει τότε, και τα περισσότερα είναι παραλλαγές του λογότυπου της εταιρείας. Συνήθως απεικονίζουν ένα σωρό από κόπρανα ή έναν γάιδαρο να αφοδεύει.

Μια πιο αστεία ιστορία συνέβη στην Μαρί από την Λιόν. Αφού κατάφερε να εξηγήσει στο ηλεκτρονικό κατάστημα ότι της έστειλαν λάθος αντικείμενο και την διαβεβαίωσαν ότι θα της στείλουν το σωστό, έπειτα από 4 μήνες και αρκετά email, έλαβε ένα βιβλίο που εξηγούσε πώς να μην είσαι στρίγγλα. Η ίδια διαμαρτυρήθηκε στο κατάστημα που τελικά την αποζημίωσε με δωροεπιταγές συνολικής αξίας 950 ευρώ.