Για χρονική υστέρηση στην απόκριση των μέτρων έκανε λόγο σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, επιβεβαιώνοντας με τη σειρά του ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να αποφασιστεί άρση του lockdown την ερχόμενη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου.
Ενδεχομένως έπρεπε να είχαμε πάει σε πιο καθολικά μέτρα, πιο οριζόντια, σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα, παραδέχθηκε ο κ. Γεραπετρίτης και επανέλαβε ότι καθοριστικό ρόλο στην απόφαση για το δεύτερο lockdown έπαιξε η επιβάρυνση του ΕΣΥ.
Πλέον, τόνισε ο υπουργός, φαίνεται ότι θα πάμε σε μια σταδιακή άρση μέτρων, με πρώτα στη σχετική λίστα τα σχολεία.
Τα σχολεία, και για λόγους ψυχολογικής ισορροπίας των παιδιών, θα επανέλθουν στην κανονική ροή με όλες τις αναγκαίες προφυλάξεις, το συντομότερο δυνατόν, ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε στη δημόσια τηλεόραση.
Διαβεβαίωσε εξάλλου ότι «έχουμε δημιουργήσει ένα αποθεματικό αναγκαίο σε περίπτωση που θα έχουμε παράταση της υγειονομικής κρίσης», ενώ σημείωσε ότι μαζί με την Τσεχία, η Ελλάδα αντιμετώπισε τη μικρότερη μείωση εργατικού δυναμικού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Δεν είναι λύση οι ΜΕΘ»
Οσον αφορά την προετοιμασία του συστήματος Υγείας, ο υπουργός μίλησε για τιτάνια προσπάθεια να ενδυναμωθεί το ΕΣΥ, προαναγγέλλοντας και νέες προσλήψεις. Οπως παρατήρησε, ωστόσο, οι ΜΕΘ δεν είναι η λύση, καθώς πρώτα από όλα, θα πρέπει να προφυλασσόμαστε οι ίδιοι.
Ειδικά για το θέμα της επίταξης κρεβατιών στις ιδιωτικές κλινικές, ανέφερε ότι σε συνεννόηση με τους κλινικάρχες, «είχαμε ήδη στη διάθεση του ΕΣΥ, από τον περασμένο Μάρτιο, τη δυνατότητα για περισσότερες κλίνες από τον ιδιωτικό τομέα», ταυτόχρονα όμως, τόνισε, επίταξη σημαίνει πολύ υψηλό κόστος για το Δημόσιο. Και «τώρα που πλέον η κατάσταση απαιτεί νέες δομές και υπηρεσίες, προσφεύγουμε στο εργαλείο της επίταξης ως τελευταίο καταφύγιο».
«Αν με ρωτάτε, προφανώς θα θέλαμε να είχαμε και 2.000 και 3.000 και 5.000 ΜΕΘ. Να έχουμε όμως υπόψη μας -και αυτό είναι πάρα πολύ κρίσιμο να το επισημάνουμε- ότι οι ΜΕΘ δεν είναι η λύση του ζητήματος. Θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να προφυλασσόμαστε οι ίδιοι έτσι ώστε να μη χρειάζεται να προσφεύγουμε σε αυτές τις ΜΕΘ… Εάν υποθέσουμε ότι είχαμε 5.000 ΜΕΘ, αυτό θα σήμαινε κατά τη φυσιολογική φορά των πραγμάτων ότι θα είχαμε έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό νεκρών… Γιατί; Διότι η θνητότητα μέσα στις Μονάδες είναι περίπου στο μισό, 45% – 50%, άρα σκοπός δεν είναι να μεγιστοποιήσουμε εκείνους που μπαίνουν στην ειδική θεραπεία, σκοπός μας είναι να απομειώσουμε το φαινόμενο, τηρώντας τα μέτρα και προσπαθώντας όσο το δυνατόν να έχουμε μια κοινωνική αποστασιοποίηση», ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός Επικρατείας – σε μία διατύπωση που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο κ. Γεραπετρίτης, κακοποιώντας κάθε έννοια λογικής, την ώρα που η διαθεσιμότητα ΜΕΘ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο 99%, δηλαδή δεν υπάρχουν κλίνες για τους ασθενείς, ισχυρίστηκε σήμερα ότι, αν είχαμε περισσότερες ΜΕΘ, θα είχαμε περισσότερες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές», σχολίασε σε ανακοίνωσή του το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κάνοντας λόγο για «τυμβωρυχία και προσβολή της κοινωνίας» που όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «αποτελεί την επίσημη γραμμή της κυβέρνησης».
«Τίποτα πια δεν μπορεί να κρύψει τις εγκληματικές τους ευθύνες», καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.
«Αλλοίωσαν τη δήλωσή μου για να με πουν τυμβωρύχο»
Η αξιωματική αντιπολίτευση αλλοίωσε τη δήλωσή μου για να με χαρακτηρίσει τυμβωρύχο, αντέδρασε με τη σειρά του ο υπουργός Επικρατείας εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την μικροπολιτική «αξιοποίηση» του αποκομμένου και εκτός πλασίου -όπως υπογραμμίζει- αποσπάσματος της δήλωσής του στην ΕΡΤ.
«Για κάθε αντικειμενικό ακροατή, είναι προφανές ότι ανέφερα πως η έμφαση πρέπει να δοθεί στην πρόληψη ώστε να μην φτάνουμε να γεμίσουν οι εντατικές, ανεξαρτήτως αριθμού. Η αξιωματική αντιπολίτευση αλλοίωσε τη δήλωσή μου για να με χαρακτηρίσει τυμβωρύχο. Δυστυχώς», σχολίασε ο κ. Γεραπετρίτης, «οι λέξεις, στον μύλο της πολιτικής αντιπαράθεσης, έχουν χάσει το νόημά τους».
Αναφορικά με την κρατική στήριξη στην Aegean Airlines, ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι η εταιρεία έχει όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού αερομεταφορέα και στο μέτρο που η χώρα μας είναι μια τουριστική χώρα, ο εθνικός αερομεταφορέας αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες στηρίζονται οι εθνικοί αερομεταφορείς. Εφόσον πάνε καλά τα πράγματα, η ελληνική κυβέρνηση θα έχει δικαιώματα πάνω στην εταιρεία, συμπλήρωσε στη σχετική αναφορά του.
Για την απεργία, τέλος, στα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς, αυτήν την Πέμπτη, απηύθυνε έκκληση σε συνδικαλιστές και εργαζομένους να αναθεωρήσουν.
Την Τρίτη ο κ. Γεραπετρίτης ενημέρωσε τη Βουλή για το εθνικό σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία. «Για πρώτη φορά στο ελληνικό κράτος», τόνισε στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ, «συντάσσεται ένα ολικό σχέδιο που θα διασφαλίζει τη συνοχή του κοινωνικού ιστού, φιλοδοξία μας είναι σε ένα βάθος χρόνου πέντε έως δέκα ετών να έχουμε αλλάξει τελείως τις δομές, ώστε να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση των πολιτών».