Ποδηλάτης δίπλα στη λίμνη της Γενεύης. Οι τεράστιες διαφημιστικές αφίσες αποτελούσαν κίνδυνο για τις μετακινήσεις | EPA/LAURENT GILLIERON
Επικαιρότητα

Γενεύη: Ο δήμος βάζει φρένο στις διαφημίσεις

Το δημοτικό συμβούλιο της ελβετικής πόλης έκανε δεκτό το αίτημα μερίδας κατοίκων για οριστική απομάκρυνση των αφισών από τους δημόσιους χώρους
Protagon Team

Την εξάλειψη των υπαίθριων διαφημίσεων από τους δημόσιους χώρους αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο της Γενεύης, έπειτα από εκστρατεία με μήνυμα την απελευθέρωση των χώρων από το (υπερβολικό) μάρκετινγκ και μια μακρά δικαστική διαμάχη.

Η Γενεύη θα είναι μια από τις σχετικά λίγες πόλεις στον κόσμο που περιορίζουν ή απαγορεύουν αυτού του είδους τις διαφημίσεις, αναφέρουν οι Times.

Σχετικές πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει η Γκρενόμπλ στη Γαλλία, που τις έχει απαγορεύσει εντελώς, και το Τσενάι στην Ινδία που περιορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα σημεία όπου επιτρέπεται η διαφημιστική προβολή σε δημόσιους χώρους.

Η πρωτοβουλία κατά των διαφημίσεων στη Γενεύη ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια όταν στο ενδιάμεσο της λήξης και της επανενεργοποίησης συμβολαίων με τις διαφημιστικές εταιρείες, πολλές από τις 3.000 θέσεις διαφήμισης στην πόλη έμειναν κενές.

Η εικόνα μιας πόλης χωρίς τις ενοχλητικές (αν όχι και επικίνδυνες για τους οδηγούς) διαφημίσεις άρεσε σε κατοίκους που πίεσαν για μονιμότερες ρυθμίσεις. Τελικά το δημοτικό συμβούλιο τις ενέκρινε με 39-30 ψήφους, ενώ και το Ανώτατο Δικαστήριο έδωσε το πράσινο φως κρίνοντας ότι η απόφαση δεν εμποδίζει υπερβολικά την ελευθερία της οικονομικής δραστηριότητας. Θα ακολουθήσει η σύνταξη των σχετικών νόμων, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ το 2025.

Το κόστος… στο ταμείο

Οι επικριτές του μέτρου, στους οποίους εύλογα περιλαμβάνονται και οι διαφημιστικές εταιρείες στη Γενεύη, θεωρούν ότι θα στερήσει από την πόλη ετήσια έσοδα της τάξης των 10 εκατ. ελβετικών φράγκων (9,2 εκατ. ευρώ), την ώρα που η πόλη έχει έλλειμμα 42 εκατ. φράγκων το χρόνο.

Οι υπαίθριες διαφημίσεις είναι μια τεράστια αγορά 20 δισ. δολαρίων τον χρόνο σε όλο τον κόσμο. Αν και ο Ντέιβιντ Ογκιλβι, ο πατριάρχης της σύγχρονης διαφήμισης, τις θεωρούσε ό,τι χειρότερο, υπάρχουν ενδείξεις ότι εντυπώνονται πιο εύκολα στη μνήμη των καταναλωτών από άλλα είδη διαφήμισης.