Η κυβέρνηση, δια χειρός του Πρωθυπουργού, εγκαινίασε τους νέους οδικούς άξονες πριν από το Πάσχα, πριν από την έξοδο των εκδρομέων, αλλά -όπως φάνηκε- τα έργα ήταν ημιτελή. Κόμβοι και διασταυρώσεις που δεν είχαν ολοκληρωθεί κατά μήκος του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών και Αντιρρίου – Ιωαννίνων προκάλεσαν απίστευτη ταλαιπωρία σε χιλιάδες εκδρομείς. Μετά το τριήμερο της Πρωτομαγιάς -σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων»- οι δρόμοι θα κλείσουν σε πολλά σημεία, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες.
Τώρα, συγγνώμη για την ταλαιπωρία του κοινού ζητεί με ανακοίνωσή της η Ιόνια Οδός, αναλαμβάνοντας προφανώς το βάρος μιας βιαστικής επιλογής που άλλοι επέβαλαν. Και επισημαίνει ότι έως τα τέλη Μαΐου αναμένεται να έχουν δοθεί στην κυκλοφορία περίπου 10 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου που θα συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Μέχρι τη στιγμή που γραφόταν αυτό το κείμενο, αντίστοιχη κίνηση που να δηλώνει λύπη για την ταλαιπωρία όλων εκείνων που ενεπλάκησαν στις ουρές χιλιομέτρων, δεν είχε κάνει ούτε το Μαξίμου ούτε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Το ζήτημα, όμως, δεν είναι μόνο η «συγγνώμη» που απουσιάζει από τα κυβερνητικά χείλη, αλλά η βιασύνη της παράδοσης στην κυκλοφορία αυτοκινητοδρόμων, την ίδια στιγμή που τα έργα -εκ των πραγμάτων- δεν είχαν ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση προτίμησε να κόψει με χάρη τις κορδέλες για να κάνει τα εγκαίνια των έργων που όσο ήταν αντιπολίτευση τα κατήγγειλε, ρίχνοντας τότε λεκτικά πυρά προς τους «εργολάβους».
Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι τα βιαστικά εγκαίνια έγιναν προκειμένου να αποτελέσουν τον «δούρειο ίππο» απέναντι στη νέα συμφωνία με τους πιστωτές και τα «βαριά» μέτρα που θα κληθούν να επωμιστούν οι πολίτες. «Ανοίγει ο δρόμος που περιόριζε τη Δυτική Ελλάδα στην επαφή της με το κέντρο της χώρας, με την πρωτεύουσα. Ανοίγει, όμως, ταυτόχρονα και ο δρόμος για να μπορέσουμε σύντομα να βγούμε από αυτή τη μεγάλη περιπέτεια, την πολυετή κρίση και την πολυετή οικονομική επιτροπεία. Και αυτός είναι ο ισχυρότερος συμβολισμός. Η εικόνα μιας χώρας που παρά τις δυσκολίες, παρά τις τρομακτικές στερήσεις του λαού, του μεγάλου μέρους του λαού, και παρά τη μεγάλη περιπέτεια των τελευταίων χρόνων, καταφέρνει να στέκεται στα πόδια της, καταφέρνει να ξεπερνά τις δυσκολίες και κοιτά το μέλλον μπροστά», υποστήριξε στις δηλώσεις του ο Πρωθυπουργός, με φόντο ένα τούνελ.
Αντίστοιχα, αίσθηση είχε προκαλέσει η θέση, διά στόματος υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη. Στην ομιλία του κατά την τελετή παράδοσης του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών, ο κ. Σπίρτζης τοποθέτησε στο ίδιο κάδρο τον κ. Τσίπρα με τον Ανδρέα Παπανδρέου, προκαλώντας την έκρηξη της Χαριλάου Τρικούπη. «Η σήραγγα Παναγοπούλας θα πάρει το όνομα του Ανδρέα Παπανδρέου. Του ανθρώπου που μας ενέπνευσε, όπως ο Αλέξης Τσίπρας».
Αντί εκείνων που έπρεπε, λοιπόν, συγγνώμη ζητά μόνο η Ιόνια Οδός.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Τη Δευτέρα του Πάσχα, 17 Απριλίου 2017, στο πλαίσιο της επιστροφής των εκδρομέων του Πάσχα, δημιουργήθηκε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στο νεοπαραδοθέν τμήμα της Ιονίας Οδού στην περιοχή της Κλόκοβας.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι εκδρομείς. Στόχος μας είναι πάντα η οδική ασφάλεια και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση κάθε οδηγού.
Οπως είχε ανακοινωθεί κατά την παράδοση της σήραγγας της Κλόκοβας, λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, δεν έχουν δοθεί στην κυκλοφορία περίπου 10 χλμ. αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση έως τα τέλη Μαΐου.
Επιπλέον, την ημέρα της επιστροφής υπήρξε ένας συνδυασμός γεγονότων (αυξημένη έξοδος και μαζική επιστροφή των εκδρομέων, κακές καιρικές συνθήκες και τροχαίο ατύχημα στο εσωτερικό της σήραγγας της Κλόκοβας) που επέτειναν τα αναμενόμενα ούτως ή άλλως λόγω μαζικής επιστροφής φαινόμενα καθυστερήσεων, που παρατηρούνται ακόμα και σε πλήρως ολοκληρωμένους αυτοκινητοδρόμους.
Υπενθυμίζουμε ότι τη Μεγάλη Τετάρτη για τη διευκόλυνση των εκδρομέων του Πάσχα, δόθηκαν σε κυκλοφορία επιπλέον 37 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου που περιλαμβάνουν και τη σήραγγα της Κλόκοβας, κι έτσι δημιουργήθηκε ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 96 χλμ. Η μη παράδοσή του θα οδηγούσε σε επανάληψη της ακόμα μεγαλύτερης ταλαιπωρίας που αντιμετώπιζαν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι οδηγοί που πραγματοποιούσαν αυτή τη διαδρομή μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού.
Με την παρούσα κατάσταση όμως, όλοι οι εκδρομείς είτε χρησιμοποιούν την Ιόνια Οδό είτε την παλαιά Εθνική Οδό, εισέρχονταν στα 10 χλμ. της παλαιάς Εθνικής Οδού, τα οποία και διαθέτουν μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας. Με προτεραιότητα πάντα την οδική ασφάλεια, αποφασίστηκαν συνεπώς, σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχαν σαν στόχο την τεχνητή μείωση των υψηλών ταχυτήτων που λογικά ανέπτυσσαν οι οδηγοί εντός του νέου αυτοκινητοδρόμου πριν την είσοδό τους στα 10 χλμ της υφιστάμενης εθνικής οδού.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις δεν θα είναι πλέον απαραίτητες με την παράδοση σε κυκλοφορία και του αρχικού τμήματος της Ιόνιας Οδού έως τα τέλη Μαΐου».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News