Η δεύτερη πολύνεκρη συντριβή ενός ολοκαίνουργιου Boeing 737 Max 8 μέσα σε πέντε μήνες, πρώτα στην Ινδονησία και χθες στην Αιθιοπία, εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια του αεροσκάφους το οποίο έχουν σπεύσει να υιοθετήσουν πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Αν και οι ειδικοί προειδοποιούν ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα τι προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους που παρέσυρε στον θάνατο και τους 157 επιβαίνοντες σε αυτό, οι εταιρείες σπεύδουν να πάρουν μέτρα για τον στόλο τους.
Ηδη, οι κινεζικές αεροπορικές Αρχές καθήλωσαν περίπου 100 αεροσκάφη 737 Max 8, τα οποία αντιστοιχούν σε πάνω από το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο.
Το ίδιο έπραξαν και οι Αιθιοπικές Αερογραμμές, αν και αρχικά δήλωναν ότι θα το αποφύγουν γιατί δεν ήταν εξαρχής σαφή τα αίτια του δυστυχήματος.
Εν τω μεταξύ η Boeing ανακοίνωσε πως οι έρευνες για την συντριβή του αεροσκάφους βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που έχουν αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Το αεροσκάφος της πτήσης ET302 κατέπεσε μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωση από την Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυας.
Ο πιλότος –με πάνω από 8.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του- είχε αναφέρει ότι έχει δυσκολίες και είχε ζητήσει να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Τα στοιχεία από την υπηρεσία Flightradar24 δείχνουν ότι η ταχύτητα του αεροσκάφους ήταν μετά την απογείωσή του ασταθής. Η ορατότητα στο σημείο της συντριβής ήταν καλή.
Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές έχουν γενικά καλή επίδοση ασφάλειας, σε αντίθεση με άλλες αφρικανικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες δεν επιτρέπεται καν να προσγειωθούν σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια.