Η χιονοστιβάδα του ελληνικού #MeToo σάρωσε ακόμα και δημόσιες θέσεις ισχύος. Οι καταγγελίες δεν θα αφήσουν κανέναν αλώβητο από όσους στο όνομα ενός «παλαιάς κοπής θεάτρου» φέρεται να άφησαν πληγές πίσω τους με τη συμπεριφορά τους. Το κίνημα φαίνεται ότι έχει γίνει ξέσπασμα. Mέχρις ότου αποκαθηλωθεί το «παλιό» θέατρο και κάνει την επανεκκίνησή του, σε νέες βάσεις.
Στη σφαίρα του «παλιού» θεάτρου ανήκουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι επόμενες αποκαλύψεις. Για ονόματα βαριά στον χώρο της σκηνοθεσίας. Αλλά και εναντίον σκηνοθετών, οι οποίοι είχαν βρεθεί σε ανάλογες δημόσιες θέσεις ισχύος ή στο τιμόνι θεατρικών οργανισμών, που έχουν γράψει ιστορία. Ολα αυτά, μετά την παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη από τη θέση του διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο.
Οσο πιο «μεγάλο» το όνομα, τόσο πιο πολύς ο ντόρος, φαίνεται ότι είναι πλέον το σύνθημα. Μαζί με το κάλεσμα, από τον χώρο του θεάτρου, για να μιλήσουν τα όποια θύματα.
Η υπόθεση της Σχολής του Εθνικού και των δασκάλων της, όπως λένε πηγές, θα συνεχιστεί στην Εισαγγελία, όπου κατατέθηκε η επώνυμη πια καταγγελία του επίδοξου, κάποτε, ηθοποιού Νίκου Σ. Αλλά και μια σειρά νέων καταγγελιών, για αντίστοιχες βάναυσες σεξουαλικές πρακτικές, από θέσεις ισχύος.
Αλλωστε, το είχε προαναγγείλει ο Νίκος Σ. στη σοκαριστική αποκάλυψή του: του ζητούσαν να βρει το θάρρος και να μιλήσει ώστε να δώσει θάρρος και σε άλλους που δεν έχουν ακόμη μιλήσει. Οπως συνέβη στην περίπτωση της Ζέτας Δούκα, που προκάλεσε τη χιονοστιβάδα που σάρωσε το ελληνικό θέατρο και θέαμα – ακρόαμα. Ο ίδιος κατέθεσε, διά του δικηγόρου του, μήνυση κατά του βάναυσου σκηνοθέτη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. Εκεί όπου ήδη κατατέθηκε, και από άλλον καταγγέλλοντα, μήνυση για «αποπλάνηση ανηλίκου αγοριού, σε ηλικία 15 ετών», στους κόλπους του ίδιου θεατρικού χώρου.
Τις επόμενες ημέρες έρχεται αντίστοιχο μπαράζ σε αυτή την υπόθεση, με τα σκληρότερα χαρακτηριστικά κακοποίησης. Σκληρότερα και ασυγχώρητα για το κοινό, το οποίο παρατηρεί αποσβολωμένο, σοκαρισμένο και οργισμένο, έτοιμο να ζητήσει αίμα στην αρένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οπως έρχεται και άλλο μπαράζ από «βαριά» ονόματα σκηνοθετών, που οι καταγγελίες ισχυρίζονται ότι εκμεταλλεύτηκαν την ισχύ τους για να επιβάλουν κυρίως σεξουαλική, σωματική και λιγότερο φραστική, αλλά και «ψυχολογική βία», όπως το είχε θέσει η Ζέτα Δούκα.
Μιλάμε για καταγγελίες που ήδη έχουν ενταχθεί, οι περισσότερες, στο σύνολο των πάνω από 1.000 που έχει στα χέρια του το προεδρείο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Υποθέσεις που θα απασχολήσουν τις επόμενες ημέρες, αρχής γενομένης από σήμερα, Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021, και το νεοσύστατο, ύστερα από καμία πενηνταριά χρόνια ανυπαρξίας, Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΣΕΗ. Κάποιες με αιτήματα διαγραφής.
Ομως, πολλές από αυτές τις καταγγελίες, κυρίως για σεξουαλική παρενόχληση και «ψυχολογική βία», αναμένεται να φτάσουν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και στις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Ανοίγοντας ένα γαϊτανάκι από δίκες. Κάποιες δε φέρεται να είναι και ομαδικές.
Οπως ομαδική σχεδιάζεται να είναι και η αντίδραση γονέων εφήβων σπουδαστών στη Σχολή του Εθνικού, για σεξουαλικές κακοποιήσεις, εξίσου ή και πιο σοκαριστικές από εκείνη που αφηγήθηκε, στη συνέντευξη, ο Νίκος Σ. Ενώ, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, θέμα αναμένεται να προκαλέσει και το όνομα του δεύτερου νεαρού τότε, το 2005, ατόμου, που συμμετείχε στην κακοποίηση του Νίκου Σ., με εμπλοκή και στο θέατρο και στο τραγούδι και καταβολές από οικογένεια, με σχέση με τα μουσικά κέντρα, κατά πληροφορίες.
Ανάμεσα σε εκείνους που φέρεται να είναι έτοιμοι να αντιδράσουν είναι και καλλιτέχνες, γονείς εφήβων της Σχολής. Οπως και άλλοι, για άλλες δραματικές σχολές, σύμφωνα με πληροφορίες.
Τα ονόματα των σκηνοθετών, τους οποίους θα αφορούν οι καταγγελίες στο ΣΕΗ και, πιθανότατα, σύντομα και τις αρχές, είναι τουλάχιστον πέντε και ανήκουν στο «βαρύ πυροβολικό» του ελληνικού θεάτρου. Με ισχυρές θέσεις, όχι μόνον σκηνοθετικές, αλλά και διοικητικές, σε ισχυρούς θεατρικούς οργανισμούς στο παρελθόν.