Ο εφιάλτης για τις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές έγινε πραγματικότητα: ένα γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρασύρθηκε από ριπή ανέμου και προσάραξε μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ, κλείνοντας μια από τις πιο πολυσύχναστες –και την πλέον σημαντική– θαλάσσιες οδούς στον πλανήτη.
Το «MV Ever Given», ταϊβανέζικο φορτηγό μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59, προσάραξε και στάθηκε κάθετα μέσα στη Διώρυγα εμποδίζοντας οποιαδήποτε διέλευση.
Η Evergreen Marine Corp., στην οποία ανήκει το σκάφος, ανέφερε πως «πιθανόν το πλοίο χτυπήθηκε από ριπή ανέμου» και προσάραξε. Η εταιρεία «συζητά με όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Αρχής που διαχειρίζεται τη διώρυγα, για να προσφερθεί βοήθεια στο πλοίο το συντομότερο δυνατόν», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το Bloomberg, εξαιτίας του συμβάντος πάνω από 100 πλοία έχουν σχηματίσει τεράστια ουρά καθώς περιμένουν για να περάσουν τη Διώρυγα του Σουέζ.
«Είχαμε ένα περιστατικό προσάραξης», συνόψισε μιλώντας στο πρακτορείο ο Αλόκ Ρόι, διευθυντής της BSM Hong Kong, που διαχειρίζεται το «Ever Given».
Η Τζούλιαν Κόνα, μηχανικός του εμπορικού ναυτικού, μεταφόρτωσε στο Instagram την πρώτη φωτογραφία του γιγαντιαίου φορτηγού που τράβηξε από το «Maersk Denver», που έχει αποκλειστεί πίσω από το «Ever Given».
«Ένα πλοίο μπροστά μας προσάραξε ενώ πέρναγε τη Διώρυγα και τώρα έχει αποκλείσει τη διέλευση», έγραψε. «Φαίνεται πως μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε εδώ λιγάκι», συμπλήρωσε.
Κατά τον εξειδικευμένο ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων Vessel Finder, το Ever Given έχει προορισμό το Ρότερνταμ.
«Ρυμουλκά προσπαθούν να επαναφέρουν το σκάφος σε κανονική πλεύση», ανέφερε μέσω Twitter η Leth Agencies, εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες σε ναυτιλιακές εταιρείες τα σκάφη των οποίων χρησιμοποιούν τη Διώρυγα.
Οι αιγυπτιακές αρχές δεν έχουν κάνει κανένα σχόλιο για το περιστατικό μέχρι στιγμής.
Από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία εγκαινιάστηκε το 1869, διέρχεται περίπου το 10% των εμπορικών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια διεθνώς.
Σχεδόν 19.000 πλοία τη χρησιμοποίησαν πέρυσι, κατά την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ.
Το κανάλι αποτελεί σημαντική πηγή προσόδων για την Αίγυπτο: μόνο το 2020, μια πολύ κακή χρονιά για τις θαλάσσιες μεταφορές λόγω πανδημίας και παγώματος του παγκόσμιου εμπορίου, εισέφερε 5,61 δισ. δολάρια.
Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντελφάταχ αλ Σίσι, ανήγγειλε το 2015 έργο ανάπτυξης της Διώρυγας με σκοπό τη μείωση του χρόνου αναμονής και τον διπλασιασμό των πλοίων που διέρχονται από αυτή ως το 2023.