Έλληνες παραγωγοί οίνου και σταφίδας συναντήθηκαν με Γερμανούς εισαγωγείς στο Wine & Currant Marketing Forum, που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Domotel Kastri από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την BASF Ελλάς ΑΒΕΕ μέλος του Επιμελητηρίου και την Τράπεζα Πειραιώς, υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής, είναι η επίτευξη νέων συνεργασιών σε διμερές επίπεδο και η είσοδος υψηλά ποιοτικών ελληνικών προϊόντων στη γερμανική αγορά. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 90 B2B συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών και ελληνικών επιχειρήσεων παραγωγής κρασιού και σταφίδας, και (σε κλειστό κύκλο) εκδήλωση οινογνωσίας από τον σομελιέ Δημήτρη Χατζηνικολάου, και δοκιμή σταφίδας για τους γερμανούς χονδρεμπόρους.
Η εκδήλωση άνοιξε με συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι του αγροτικού, πολιτικού και διπλωματικού χώρου, εκπρόσωποι συνδέσμων και ειδικών με Know How για τη γερμανική αγορά. Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βασίλης Κόκκαλης έδωσε τα συγχαρητήριά του στους διοργανωτές τονίζοντας ότι «Η εξωστρέφεια ήταν το ζητούμενο για τον πρωτογενή τομέα αλλά και για την ελληνική οικονομία και για τα προϊόντα μας. Το φόρουμ επιτυγχάνει με τον καλύτερο τρόπο το μεγάλο ζητούμενο για τον πρωτογενή τομέα, για την ναυαρχίδα των προϊόντων μας τον ελληνικό οίνο», ενώ δήλωσε επίσης ότι «Το υπουργείο είναι πάντα κοντά στους επιχειρηματίες, στους παραγωγούς του οίνου με συγκεκριμένα προγράμματα χρηματοδοτούμενα στηρίζοντας έμπρακτα την εξωστρέφεια του κρασιού».
Ο κ. Β. Κόκκαλης ανέφερε επίσης ότι «με τη μείωση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο Κρασί, τη στήριξη των παραγωγών μέσα από ειδικά σχεδιασμένα μέτρα και τη ρύθμιση χρόνιων ζητημάτων, όπως η επικαιροποίηση του Εθνικού Καταλόγου Ποικιλιών, στηρίζουμε την ελληνική αμπελουργία και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις στους νέους ανθρώπους υψηλού μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι αποτελούν το σύγχρονο ζωντανό ψηφιδωτό του ελληνικού terroir, να αναδείξουν τη μοναδική γεύση και το ονειρικό μπουκέτο των αρωμάτων του ελληνικού οίνου στους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους της υφηλίου».
Ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Μαρκ Μπογκντάν, ευχαρίστησε τους διοργανωτές «για τη σημαντική τους πρωτοβουλία προκειμένου να λάβει χώρα η σημερινή εκδήλωση, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω εμβάθυνση των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών ενώ δήλωσε ακόμη ότι «Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και το 2018 η Γερμανία υπήρξε ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδας. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Στον γεωργοεπισιτιστικό τομέα και στον τομέα της επεξεργασίας τροφίμων υπάρχει μεγάλο δυναμικό επενδύσεων και για τις γερμανικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την Ελλάδα. Στις αυξανόμενες ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία, τα τρόφιμα, αλλά και ο ελληνικός οίνος διαδραματίζουν ήδη σημαντικό ρόλο».
Ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Μαΐλλης, ανέφερε ότι η Γερμανία παραμένει ο δεύτερος πιο σημαντικός εθνικός εξαγωγικός στόχος για τους έλληνες παραγωγούς «με την αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη γερμανική αγορά να φθάνει στα 2,15 δισ. ευρώ από 2,06 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο». Είπε ακόμη ότι «Οι δυνατότητες της χώρας μας είναι απεριόριστες αφού το μικροκλίμα κάθε περιοχής δίνει ξεχωριστά προϊόντα» ενώ εκθείασε και το ανθρώπινο δυναμικό. «Πιστεύοντας στην αξία των ανθρώπων, αλλά και στα δώρα, που η φύση έχει δώσει απλόχερα στην Ελλάδα, πρέπει να εργαστούμε, ώστε να χτίσουμε ετικέτες με ισχυρή αναγνωρισιμότητα και ταυτότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να αναπτύξουμε στέρεες συνεργασίες, να ανοίξουμε αγορές, τονώνοντας περαιτέρω τις ελληνικές εξαγωγές», δήλωσε.
Στον ίδιο τόνο ο Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος της BASF Ελλάς ΑΒΕΕ και μέλος ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου αναφερόμενος στην πρωτοβουλία της εταιρείας του να αναλάβει την προώθηση των ελληνικών ποιοτικών κρασιών στην απαιτητική γερμανική αγορά τόνισε με έμφαση ότι «Το διαβατήριο για την προώθησή τους είναι μια καλή ετικέτα, μια καλή συσκευασία, και ένα καλό μάρκετινγκ»
Για τον εκσυγχρονισμό του αγροδιατροφικού τομέα
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Αγροτικού Τομέα της Τράπεζας Πειραιώς Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου αναφέρθηκε εκτενώς στην στρατηγική επιλογή της Τράπεζας να στηρίζει τον αγροδιατροφικό τομέα της χώρας, καθώς «αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Τράπεζα Πειραιώς και για τη χώρα», και παρουσίασε τα νέα προγράμματα που προσφέρει στους σημερινούς και μελλοντικούς πελάτες της, στο πλαίσιο του πλάνου Agenda 2020 με στόχο νέες επιχορηγήσεις ύψους 4 δις ευρώ για το 2019 σε σχέση με τα 3 δις που πραγματοποίησε την προηγούμενη χρονιά.
«Τα τελευταία δύο χρόνια η αξία των εξαγωγών των αγροτοδιατροφικών προϊόντων ανήλθε στα 5,5 δις ευρώ, μέγεθος που υπερβαίνει το 20% των συνολικών εξαγωγών της χώρας. Από το ποσόν αυτά τα 4 δις αφορούν σε συναλλαγές με χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης και από αυτά τουλάχιστον τα 750 εκατ αφορούν τις εμπορικές συναλλαγές της Γερμανίας με την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή το 80% των εισαγωγών προέρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τουλάχιστον 800 εκατ προέρχονται από τη Γερμανία νούμερα πολύ σημαντικά που δείχνουν τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, τη δυναμική και την προοπτική τους. Είναι προφανές ότι η σχέση των δύο χωρών είναι διαχρονική και αγαστή και σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο», ανέφερε ο κ. Αλεξάνδρου
Ειδικά για τον κλάδο του οίνου και της σταφίδας δύο προϊόντα με μακρά παράδοση διατροφική αξία και ιστορία η Ελλάδα έχει το 1,5% του παγκόσμιου αμπελώνα και είναι αρκετά ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη. Η Γερμανία αποτελεί τον κυριότερο προορισμό των ελληνικών κρασιών απορροφώντας τουλάχιστον το 40% των εξαγώμενων ελληνικών κρασιών όσον αφορά στην σταφίδα έχουμε τουλάχιστον 200.000 στρέμματα καλλιεργούμενη έκταση και περίπου το 80% της παγκόσμιας παραγωγής γίνεται στην Ελλάδα, αριθμοί που δείχνουν πόσο σημαντικά είναι τα προϊόντα και πόσο αναγκαία η στήριξή τους.
«Η σύγχρονη γεωργία πρέπει να είναι αποτελεσματική, παραγωγική και επικερδής. Η επόμενη ημέρα για τον αγροδιατροφικό τομέα προϋποθέτει μεγάλες και βαθιές αλλαγές με στόχο τον εκσυγχρονισμό την καινοτομία, τον ανταγωνισμό, την επαγγελματική διαχείριση και την επιχειρηματικότητα», τόνισε ο Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου και αναφέρθηκε στη συνέχεια στις παρεμβάσεις της Τράπεζας Πειραιώς. Μια από τις πιο σημαντικές είναι το πρόγραμμα Συμβολαιακής Τραπεζικής που υλοποιεί από το 2013 αυξάνοντας τις σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των μερών αυτής της αλυσίδας, πράγμα πολύ σημαντικό στο εμπόριο.
«Το νέο εμπορικό μοντέλο πρέπει να εστιάσει στην διεύρυνση των εξαγωγών μέσω μελέτης και ανάλυσης νέων αγορών στόχων, νέων τεχνικών μάρκετινγκ και ολοκληρωμένης προσέγγισης στην προβολή και την προώθηση των προϊόντων», είπε. Για το λόγο αυτό η Τράπεζα Πειραιώς σχεδίασε και υλοποιεί μια καινοτόμο παρέμβαση «για τη διασφάλιση του εξαγωγικού κινδύνου του πελάτη της Τράπεζας Πειραιώς έναντι των αγοραστών του εξωτερικού μέσω της Πειραιώς factoring και την ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών σχετικά με την καθοδήγηση και υλοποίηση των εξαγωγικών πλάνων μέσω της κατά 100% θυγατρικής μας εταιρίας exelixi»
Η τράπεζα Πειραιώς έχει δημιουργήσει δύο δέσμες προϊόντων, η πρώτη αφορά συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε σχέση με τις εξαγωγές οι οποίες παρέχονται μέσω της exelixi, προσαρμοσμένες ανάλογα με το επίπεδο της εξαγωγικής ικανότητας και ετοιμότητας του πελάτη. Η δεύτερη δέσμη αφορά σε προϊόντα εξαγωγικού εμπορίου που παρέχονται από την Πειραιώς factoring και αφορούν το εξαγωγικό factoring και την ασφάλιση των εξαγωγικών πιστώσεων. Η υλοποίηση γίνεται μέσω του προγράμματος της συμβολαιακής τραπεζικής.
Για την μείωση του κόστους παραγωγής σχεδιάστηκε επίσης η Κάρτα Συμβολαιακής και η Κάρτα του Αγρότη. Η τράπεζα στηρίζει επίσης την ένταξη νέων αγροτών αλλά και την εκπαίδευσή τους με ειδικά αγροτικά προγράμματα, ενώ είναι έτοιμο και ένα σύγχρονο εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους αγρότες.