Protagon A περίοδος

To «πήραμε» το ενεργειακό!

Μέχρι και ενεργειακό Champions League σκαρφίστηκαν για να μας κάνουν να μην ξεχνάμε το φως ανοιχτό επί ώρες.

Βαγγέλης Γεωργίου

Μέχρι και ενεργειακό Champions League σκαρφίστηκαν για να μας κάνουν να μην ξεχνάμε το φως ανοιχτό επί ώρες. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρωτάθλημα εξοικονόμησης ενέργειας (ΠΕΞΕ) που υλοποιείται και στην Ελλάδα από την WWF Ελλάς και την εταιρία παροχής ενεργειακών υπηρεσιών Helesco, με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού προγράμματος Intelligent Energy Europe.

Πραγματικοί συμμετέχοντες είναι τα νοικοκυριά από 11 ευρωπαϊκές χώρες και νικήτρια αναδεικνύεται η χώρα της οποίας τα νοικοκυριά πετυχαίνουν τη μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση ενέργειας και παράλληλα σε εκπομπές CO2. Μέσω του διαγωνισμού ο οποίος εξελίσσεται διαδικτυακά, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να υλοποιήσουν διάφορες δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας, που κυμαίνονται από κινήσεις μηδενικού κόστους, όπως το σβήσιμο των φώτων που δεν χρησιμοποιούνται, μέχρι δράσεις δομικού χαρακτήρα, όπως η αλλαγή λέβητα.

Από τον Απρίλιο του 2011 που ξεκίνησε ο διαγωνισμός η Ελλάδα ποζάρει στην πρώτη θέση ενώ οι λιγότερο ενεργειακά «ευαίσθητοι» είναι οι Λετονία, Ιταλία και Βουλγαρία. Τώρα εντός της Ελλάδος η WWF ξεχώρισε τους 10 ενεργειακά «νοικοκύρηδες» νομούς με πρώτους αυτούς της Ροδόπης της Ηλείας και των Δωδεκανήσων που κανένας τους δεν ξεπερνά τα 3.488 Kg εκπομπής CO2 ανα κάτοικο. Είναι σωστή η φράση του Υφυπουργού Ενέργειας κ. Γιάννη Μανιάτη ότι η πιο φτηνή ενέργεια είναι αυτή που δεν καταναλώθηκε ποτέ. Κοντολογίς τα περιθώρια εξοικονόμησης στα ελληνικά νοικοκυριά είναι σημαντικά, τόσο σε επίπεδο συμπεριφοράς, όσο σε επίπεδο δομικών αλλαγών.

Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί το Μάιο του 2012 και ακόμα και τώρα μπορούν να συμμετάσχουν όλα τα ελληνικά νοικοκυριά, οποιαδήποτε στιγμή το θελήσουν. Στη χώρα μας, οι τρεις πρώτοι νικητές θα κερδίσουν χρηματικά έπαθλα έως 1.000€ και δωρεάν ενεργειακές επιθεωρήσεις, ενώ οι επόμενοι 50 θα λάβουν ως δώρο έναν έξυπνο ενεργειακό μετρητή.

Μα το πραγματικό κέρδος θα είναι η «ευθυγράμμιση» των καταναλωτών με το πνεύμα αυτής της εκστρατείας καθώς είναι δυνατόν σύμφωνα με τον γενικό Διευθυντή του WWF Ελλάς Δημήτρη Καραβέλλα ένα νοικοκυριό να εξοικονομήσει έως και 2.000€ ετησίως, κάνοντας πράξη τις συμβουλές που θα βρει στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού. Αυτή ιδιαίτερα την περίοδο, η ‘επιστροφή’ χρημάτων σε ένα νοικοκυριό αποκτά ακόμα περισσότερη αξία.

Join here λοιπόν.