Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, έτσι δεν λένε; Στην περίπτωση του Χίτσκοκ και του κλασικού θρίλερ που σκηνοθέτησε, το απόφθεγμα αντιστρέφεται: πρώτα βγαίνει το χούι, και μετά… το «Ψυχώ». Πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε στην Αμερική η παραγωγή μιας τηλεοπτικής σειράς που θα βασίζεται στην πρωτότυπη ταινία του 1960. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά σίριαλ που δανείζεται τα υλικά της αξεπέραστης δημιουργίας, μετατρέποντας τον (αντι)ήρωα της ταινίας, Νόρμαν Μπέιτς, από σίριαλ κίλερ σε… κίλερ των σίριαλ. Το έναυσμα δόθηκε, ωστόσο, από τη μεγάλη οθόνη όπου έχουν ήδη προβληθεί δύο σίκουελ και ένα πιστό αντίγραφο της αρχικής ταινίας. Το… άρμεγμα του πρωτοτύπου ξεκίνησε το 1983, όταν ο Ρίτσαρντ Φράνκλιν σκηνοθέτησε το «Ψυχώ 2», ξανά με τον Αντονι Πέρκινς στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εδώ, ο Νόρμαν Μπέιτς παίρνει εξιτήριο από το άσυλο φρενοβλαβών μετά από 22 χρόνια εγκλεισμού (όση και η χρονική απόσταση αυτής της παραγωγής από την παλαιότερη ταινία του Αλφρεντ Χίτσκοκ), επιστρέφοντας στο βικτωριανό σπίτι με τα φοβερά μυστικά και στο μοτέλ του θανάτου.
Ακολούθησε το «Ψυχώ 3», με τον Αντονι Πέρκινς να είναι ξανά ο πρωταγωνιστής, αλλά και σκηνοθέτης. Η ταινία αποτελούσε συνέχεια της προηγούμενης, με την –αιματηρή- δράση να τοποθετείται χρονικά ένα μήνα μετά τα γεγονότα που ξετυλίγονται στο «Ψυχώ 2». Η οικονομική και καλλιτεχνική αποτυχία του δεύτερου σίκουελ υπήρξε παταγώδης, χωρίς αυτό να αποθαρρύνει την εμφάνιση μιας ακόμα ταινίας που επιχείρησε να «αξιοποιήσει» την απήχηση της ταινίας του Χίτσκοκ. Αυτή τη φορά, μάλιστα, ο σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ ξεπέρασε κάθε όριο! Στο δικό του «Ψυχώ» (1998), με τον Βινς Βον στον πρωταγωνιστικό ρόλο, εκτός από τη χρήση των ίδιων σκηνικών και την χρήση της καθηλωτικής μουσικής του Μπέρναρντ Χέρμαν (σε διασκευή), επανέλαβε πλάνο-πλάνο τα γυρίσματα που είχε κάνει ο Χίτσκοκ. Όταν τον ρώτησαν για ποιο λόγο προχώρησε σε αυτή την πιστή (όσο και ανούσια) αντιγραφή, απάντησε: «Για να μην χρειαστεί να το κάνει άλλος». Η κινηματογραφική κριτική, πάντως, δεν του χαρίστηκε επισημαίνοντας ότι η μόνη διαφορά σε σχέση με το πρωτότυπο είναι μια σκηνή αυνανισμού που παρεμβάλλεται στην ταινία του.
Η νέα τηλεοπτική σειρά που βρίσκεται ακόμα στα σκαριά τιτλοφορείται «Bates Motel». Προηγήθηκαν δύο άλλες μεταφορές στη μικρή οθόνη, μια το 1990 για την καλωδιακή τηλεόραση («Ψυχώ 4: Η Αρχή») και μια το 1987 (στην πραγματικότητα τηλεοπτικός πιλότος) που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την τωρινή σειρά έχοντας ίδιο τίτλο: «Bates Motel». Το φοβερό μοτέλ αποτελεί –για έκτη φορά συνολικά- βασίλειο του ψυχοπαθή Νόρμαν. Μόνο που αυτή τη φορά η μητέρα του ζει και είναι μια θελκτική 40άρα, ο ίδιος είναι ακόμα τινέιτζερ, ενώ εμφανίζεται και ένας αδελφός του, ο Ντίλαν, που παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας. Πρόκειται για ένα πρίκουελ όπου, σύμφωνα με τους παραγωγούς, θα αποκαλύπτεται πώς αυτός ο ιδιότροπος νεαρός οδηγείται σταδιακά στην ψυχοπάθεια και στους φόνους.