Αποψη της πλατείας του Αγίου Μάρκου, στα τέλη Ιουλίου | REUTERS/Manuel Silvestri
Επικαιρότητα

Είναι οριστικό: Εισιτήριο και πύλες εισόδου στη Βενετία από το 2022

Πάνω από 80.000 επισκέπτες καθημερινά και 30 εκατομμύρια τον χρόνο είναι ασφυκτικά νούμερα για τους 50.000 κατοίκους και τις υποδομές. Μετά την απαγόρευση των κρουαζιεροπλοίων, η παραμυθένια πόλη των Δόγηδων επιχειρεί να βάλει μία τάξη στο χάος
Protagon Team

Η Βενετία θα έχει πλέον το τίμημά της, για όσους θέλουν να θαυμάσουν από κοντά την παραμυθένια πόλη των Δόγηδων και τα κανάλια της, ξεκινώντας το επόμενο καλοκαίρι.

Καθώς ο συνωστισμός τα τελευταία χρόνια (προ κορονοϊού) είχε γίνει αφόρητος και έκανε τη ζωή των κατοίκων μίζερη, η πόλη ήρθε ένα βήμα κοντύτερα στο να γίνει η πρώτη στον κόσμο που θα έχει είσοδο για τους τουρίστες.

Το μέτρο αποφασίστηκε το 2019 από τον δήμο, αλλά η πανδημία το καθυστέρησε. Το 2020, οι τουρίστες ήταν λίγοι, όμως φέτος, τα πράγματα πλησιάζουν παλιότερα επίπεδα. Πρόσφατα, η Βενετία είχε 80.000 επισκέπτες σε μία ημέρα

Με το νέο μέτρο, οι επισκέπτες θα πρέπει να κλείνουν τη θέση τους μέσω Ιντερνετ και να πληρώνουν 3-10 ευρώ, ανάλογα με την εποχή. Εξαιρούνται όσοι διαμένουν σε ξενοδοχεία, οι κάτοικοι, οι συγγενείς τους και τα παιδιά κάτω των έξι ετών.

Στα σημεία εισόδου της πόλης θα εγκατασταθούν ηλεκτρονικές πύλες.

Το 2019, η Βενετία είχε 30 εκατομμύρια τουρίστες, λίγο λιγότερους από ό,τι όλη η Ελλάδα μαζί!

Οι υποστηρικτές του μέτρου λένε ότι θα είναι σαν να πηγαίνεις σε μουσείο, ενώ οι αντίπαλοί του, ότι θα κάνει την πόλη θεματικό πάρκο.

Ο δήμαρχος, Λουίτζι Μπρουνάρο, είπε ότι στις πύλες θα μπαίνουν οι επισκέπτες με τα κινητά τους ή με τις εκτυπώσεις του κωδικού τους QR (σαν κι αυτές που υπάρχουν στο Ελ. Βενιζέλος).

Ο Ραφαέλε Αλάμο, ιδιοκτήτης του Καφέ Quadri στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, συμφωνεί με το εισιτήριο εισόδου. «Η Βενετία είναι ένα ανοιχτό μουσείο με πολύ υψηλά κόστη λειτουργίας. Πρέπει να βρούμε πόσοι επισκέπτες είναι το σωστό νούμερο και να διαχειριστούμε τις υπηρεσίες που τους προσφέρουμε. Υπάρχουν εποχές που η ποιότητα ζωής στη Βενετία είναι πολύ χαμηλή γιατί ο κόσμος είναι πάρα πολύς», είπε στους Times.

Ο Μάρκο Γκασπαρινέτι, δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης διαφωνεί, λέγοντας ότι το μέτρο είναι αντισυνταγματικό και ταπεινωτικό για τους Βενετσιάνους και τους επισκέπτες. «Θα μπορούσε να γίνει για μία περιορισμένη περιοχή, όπως η πλατεία του Αγίου Μάρκου, όχι για ολόκληρη την πόλη. Είναι απλά για να μαζέψουν λεφτά και εμείς οι Βενετσιάνοι δεν θα υπακούσουμε γιατί δεν θέλουμε να μας καταγράφουν όταν περνούμε τις πύλες εισόδου».

Ο Αλεσάντρο Μπρεσανέλο, κάτοικος της Βενετίας, πιστεύει ότι οι πύλες θα είναι αντιαισθητικές και θα δημιουργήσουν χάος. «Δεν είναι πρακτικό, το έχουν συζητήσει εκατομμύρια φορές στο παρελθόν και πιστεύω ότι πάλι δεν θα εφαρμοστεί», είπε, φέρνοντας στο νου των Αθηναίων τις περίφημες μπάρες του εμπορικού τριγώνου, που στη δεκαετία του ’90, «σηκώνονταν από Δευτέρα»…

Οι ιταλοί επισκέπτες της πόλης, φέτος το καλοκαίρι, ήδη έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα στους 50.000 κατοίκους. Οι ουρές για τα περίφημα βαπορέτο, τα θαλάσσια λεωφορεία, είναι τόσο μεγάλες και χαοτικές, που ο δήμος έφερε οπλισμένους σεκιούριτι για να ελέγχουν τα πλήθη.

Κάποιοι εργαζόμενοι μάλιστα, έχουν γίνει στόχος επιθέσεων από οργισμένους τουρίστες. «Τους φτύνουν, τους προσβάλουν, τους χτυπούν με μπουνιές», είπε ο Ντανίλο Σκάτολιν, συνδικαλιστής των εργαζομένων στις συγκοινωνίες της πόλης.

Φέτος έγινε επιτέλους και το ζητούμενο χρόνων: η ιταλική κυβέρνηση, έπειτα από πολλές πιέσεις των κατοίκων και της Unesco, απαγόρεψε στα θηριώδη κρουαζιερόπλοια να μπαίνουν μέσα στην πόλη.