Η πολιτική νοικοκυρέματος της ΔΕΗ έχει ήδη τα πρώτα της αποτελέσματα, καθώς μέσα σε μόλις ένα 20ήμερο ρυθμίστηκαν χάρη στο νέο μοντέλο διακανονισμών ληξιπρόθεσμων οφειλών, χρέη καταναλωτών ύψους 40 εκατ. ευρώ! Εν τω μεταξύ «στα σκαριά» βρίσκεται η νέα επιθετική εμπορική πολιτική της Επιχείρησης που θα βασίζεται στο νέο σύστημα εκπτώσεων που θα τεθεί σε ισχύ από το 2020.
Από την 1η Οκτωβρίου, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρυθμίσεων, με περισσότερες δόσεις, χαμηλότερη -ή και καθόλου- προκαταβολή και δυνατότητα τηλεφωνικής υποβολής των αιτήσεων, μέσω του 11770, γίνονται περίπου 1.500 διακανονισμοί την ημέρα (έναντι 280 αιτήσεων διακανονισμού την ημέρα τον περασμένο μήνα).
Συνολικά από την 1η έως τις 19 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ, έχουν γίνει 28.000 διακανονισμοί, εκ των οποίων 8.600 τηλεφωνικά, και ρυθμίστηκαν οφειλές συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Από το 2020 η Επιχείρηση αναμένεται να εγκαινιάσει το νέο μοντέλο εκπτώσεων με στόχο τη διεύρυνση και συγκράτηση της πελατειακής της βάσης.
Οι μειωμένες τιμές θα απευθύνονται στους καταναλωτές που θα υπογράψουν ετήσια ή διετή σύμβαση.
Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-MΠΕ αρμόδιες πηγές της ΔΕΗ, η νέα τιμολογιακή πολιτική αποσκοπεί στη συγκράτηση της πελατειακής βάσης της επιχείρησης, σε αντίθεση με τις ισχύουσες εκπτώσεις συνέπειας που δεν δεσμεύουν τους καταναλωτές να παραμείνουν σε αυτήν.
Πρόκειται για μία παραλλαγή των συμβάσεων που ήδη εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία, όπου η έκπτωση στο πάγιο ή στο κόστος της τηλεφωνικής συσκευής συνδέεται με την υπογραφή συμβολαίου ορισμένου χρόνου.
Το ύψος των εκπτώσεων στο ρεύμα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, πιθανολογείται ωστόσο ότι θα κυμαίνεται στην περιοχή του 10% και θα κλιμακώνεται ανάλογα και με τη διάρκεια της σύμβασης.
Η εφαρμογή ελκυστικής εμπορικής πολιτικής αποτελεί βασική συνιστώσα του νέου επιχειρησιακού σχεδίου της ΔΕΗ που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, είχε προδιαγράψει το πλαίσιο με τις δηλώσεις του κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου του ομίλου, τονίζοντας ότι το νέο business plan εκτός από την απόσυρση λιγνιτικών μονάδων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον απογαλακτισμό από το Δημόσιο θα περιλαμβάνει «εκσυγχρονισμό της εμπορίας με νέα εμπορική πολιτική και προϊόντα, όχι μόνο οριζόντια αλλά και στοχευμένα».
Η πελατοκεντρική προσέγγιση της νέας διοίκησης της ΔΕΗ περιλαμβάνει ακόμη την παροχή νέου «πακέτου» υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης του οικιακού εξοπλισμού (π.χ. υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κλειδαράδες, κλπ.)
Όσοι καταναλωτές το επιλέξουν θα μπορούν έναντι χαμηλής μηνιαίας συνδρομής να καλούν για συγκεκριμένο πλήθος περιστατικών το χρόνο (π.χ. πέντε φορές) τους τεχνίτες στο σπίτι τους για επισκευές βλαβών.
Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνεται και η δραστηριοποίηση στην αγορά φυσικού αερίου με προγράμματα που απευθύνονται σε νοικοκυριά (κοινόχρηστες ή αυτόνομες παροχές) και επιχειρήσεις.
Οι προτάσεις της ΔΕΗ για τους καταναλωτές φυσικού αερίου περιγράφονται αναλυτικά στη διεύθυνσηhttps://fysikoaerio.dei.gr και περιλαμβάνουν ειδικές εκπτώσεις για νέους πελάτες που θα υπογράψουν συμβάσεις ως το τέλος Ιανουαρίου του 2020, προγράμματα με σταθερή τιμολόγηση (ανεξαρτήτως των διακυμάνσεων της τιμής του καυσίμου) κ.α.