Εκπαιδευτικός σε τάξη έτοιμος για την τηλεκπαίδευση. Το σύστημα όμως δεν βοήθησε... | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS
Επικαιρότητα

Δάσκαλοι: Μόνο σε Λάρισα, Σαντορίνη και Καλαμπάκα έγινε κανονικά η τηλεκπαίδευση

Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν γονείς και μαθητές δημοτικών και νηπιαγωγείων στην πρεμιέρα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας διαψεύδουν την εικόνα που περιέγραψε το υπουργείο Παιδείας
Protagon Team

Από το υπουργείο Παιδείας επέμειναν ότι κατά την πρώτη ημέρα της τηλεκπαίδευσης για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία λειτούργησαν 40.000 ψηφιακές τάξεις, υποβαθμίζοντας τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν ξανά μέσω της πλατφόρμας Webex (αντίστοιχα, μετ’ εμποδίων είχε ξεκινήσει και η τηλεκπαίδευση στα γυμνάσια και τα λύκεια μια εβδομάδα νωρίτερα). Ωστόσο, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θανάσης Κικίνης περιέγραψε μια εντελώς διαφορετική εικόνα:

Μόνο τρεις περιοχές της Ελλάδας κατάφεραν χθες να ολοκληρώσουν το μάθημα μέσω της τηλεκπαίδευσης για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε ο κ. Κικίνης, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στον ραδιοσταθμό «Θέμα 104,6» Οι περιοχές αυτές ήταν η Καλαμπάκα, ένα κομμάτι της Σαντορίνης και μια περιοχή της Λάρισας. Σε αυτές μόνο τις περιοχές, είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, ήταν οι μαθητές τυχεροί και έκαναν «κανονικά» το μάθημα –το κανονικά, βέβαια, με απογευματινά μαθήματα για παιδιά έξι και επτά ετών χωράει πολλή συζήτηση, αλλά, ας είναι, έτσι αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας, έτσι θα γίνει μέχρι να ξανανοίξουν τα σχολεία.

Ο κ. Κικίνης δεν αντιστάθηκε βέβαια στον πειρασμό να επικρίνει το υπουργείο για την πλατφόρμα Webex και, όπως είπε, υπήρχε το περιθώριο να γίνει μια σωστή προετοιμασία περίπου 7-8 μήνες.
Εξηγώντας ότι στην παρούσα φάση, στα περισσότερα σπίτια υπάρχουν περισσότεροι από ένας που είναι συνδεδεμένοι με το Internet (είτε μαθητές μεγαλύτερων τάξεων είτε οι γονείς μέσω της τηλεργασίας), το δίκτυο είναι φορτωμένο. Αναφέρθηκε επίσης, και στη διανομή τάμπλετ, επισημαίνοντας ότι στην αρχή το υπουργείο είχε θέσει κοινωνικούς όρους. Έτσι ο διευθυντής του σχολείου ερχόταν σε δύσκολη θέση, αφού ήταν αναγκασμένος να μάθει την οικονομική κατάσταση κάθε οικογένειας, ώστε να κρίνει ποιοι είναι οι πιο αδύναμοι και άρα δικαιούχοι.

Χαρακτηριστικά της διαφορετικής εικόνας που περιγράφει το υπουργείο σε σχέση με τα όσα συνέβησαν, τα όσα έγραψε η «Καθημερινή» στο ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασά:

«Πρώτη ημέρα χθες, γονείς διαμαρτυρήθηκαν ότι τα παιδιά τους έμειναν εκτός συστήματος χάνοντας σχεδόν όλο το μάθημα, άλλοι και ότι χάθηκε η σύνδεση σχεδόν για δύο ώρες, άλλοι ότι έγινε μάθημα μόνο κατά την πρώτη διδακτική ώρα, ενώ το δίκτυο ήταν αργό. Ταυτόχρονα, ορισμένοι μίλησαν για προβλήματα στον ήχο και για ολιγόλεπτες μεν, αλλά συνεχείς διακοπές στη σύνδεση. Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι συνδέθηκαν περί τα 47.000 τμήματα που αντιστοιχούν σε 700.000 μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών, δηλαδή το σύνολο της πρωτοβάθμιας».

Σε κάθε περίπτωση, τα νέα προβλήματα δεν πέρασαν απαρατήρητα ούτε από την αντιπολίτευση, με τον Αλέξη Τσίπρα να υπερθεματίζει και να αναδημοσιεύει μια φωτογραφία από τηλεκπαίδευση σε χωριό στην Ηλία, να κάνει λόγο για κατάντια της χώρας και να υπενθυμίζει ότι «ακόμα και αν λειτουργούσε άψογα» η τηλεκπαίδευση, «για χιλιάδες οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα, δεν έχουν τα μέσα για να ανταπεξέλθουν ταυτόχρονα σε τηλεκπαίδευση των παιδιών τους και τηλεργασία, θα ήταν δώρον άδωρον. Μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρεις υπολογιστές. Έχει σκεφθεί κανείς στην κυβέρνηση πόσα νοικοκυριά μπορούν να διαθέσουν αυτά τα χρήματα;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος τυ ΣΥΡΙΖΑ.

Η εικόνα αυτή δυστυχώς δεν είναι από κάποια τριτοκοσμική χώρα. Είναι από την Ελλάδα της κυβέρνησης των «αρίστων». Πέντε…

Δημοσιεύτηκε από Alexis Tsipras στις Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2020

 

Από την πλευρά της η τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση (η τρίτη σχετική στη σειρά, μετά τις ανάλογες του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ25) προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, εγκαλώντας την για ελλιπή προετοιμασία της τηλεκπαίδευσης.

Πορνό στην τηλεκπαίδευση στα Δωδεκάνησα

Στο μεταξύ, αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη της εφημερίδας «Ροδιακή», ότι χάκερ παραβίασαν τους λογαριασμούς μαθητών την ώρα της τηλεκπαίδευσης σε Ρόδο και Κάλυμνο και προέβαλαν πορνογραφικές σκηνές. Η έρευνα για τον εντοπισμό των δραστών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σύμφωνα με το rodiakii.gr, τη Δευτέρα άγνωστοι παραβίασαν τους κωδικούς μαθητών και μαθητριών γυμνασίων και εισέβαλαν στα διαδικτυακά μαθήματα, δημιουργώντας προβλήματα. Τα περιστατικά συνέβησαν σε γυμνάσιο στην Κάλυμνο και σε ένα ακόμα γυμνάσιο της Ρόδου. Στην πρώτη περίπτωση, οι δράστες έβρισαν τους καθηγητές κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, ενώ στην περίπτωση της Ρόδου προέβαλαν βίντεο με ακατάλληλες σκηνές ερωτικού περιεχομένου. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στη «Ροδιακή» ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, «το ίδιο συνέβη και σε άλλα σχολεία, όχι μόνο στον νομό μας, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας μας, ενώ έχει ήδη ενημερωθεί το υπουργείο Παιδείας».