Επανήλθε στο θέμα του Μεγάλου Περιπάτου ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος μετά τον θόρυβο που προκάλεσαν δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ την περασμένη Τετάρτη –ιδίως για το project της Πανεπιστημίου που κατά τον ίδιο «βγήκε και δεν βγήκε» (εδώ)– βγήκε στον δημοτικό ραδιοσταθμό Αθήνα 98,4 για να υπεραπιστεί το όλο έργο. Μάλιστα έκανε λόγο για «ψέματα» ως προς το ξήλωμα του έργου.
Ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι στόχος του είναι να ξεκινήσουν τα μόνιμα έργα του Μεγάλου Περιπάτου το 2021, επισημαίνοντας ότι «ο Μεγάλος Περίπατος δεν είναι μόνο η Πανεπιστημίου. Μεγάλος Περίπατος είναι η Ολγας, είναι το Σύνταγμα, Μεγάλος Περίπατος είναι η Ερμού. Εχει πολλές πτυχές ως έργο».
Οσον αφορά τα σχόλια που έγιναν για τις δηλώσεις του, είπε: «Αρκετά με τα ψέματα. Δεν είπα τίποτα διαφορετικό από αυτά τα οποία λέω εδώ και μήνες», επισημαίνοντας πως ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα, είναι πιλοτικό. Είναι, ανέφερε, η «σύγχρονη μεθοδολογία η οποία λέει το εξής πάρα πολύ απλό: Πριν βάλεις μέσα τις μπουλντόζες, πριν αρχίσεις δηλαδή να δημιουργείς μόνιμα έργα, πας δοκιμαστικά». Το ότι ήταν μια «δοκιμή» πάνω στις αντοχές της πόλης και των κατοίκων της που καταταλαιπωρήθηκαν επί μήνες, δεν το ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.
Ο δήμαρχος Αθηναίων επέμεινε πως «θέλουμε να υλοποιήσουμε την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων (έργο το οποίο) πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Αντώνη Τρίτση το ’82-’83, όπως το συνέχισε μετά η Μελίνα Μερκούρη και τόσοι άλλοι». Το ποιους αρχαιολογικούς χώρους ενώνει η Πανεπιστημίου ως την Ομόνοια παραμένει άγνωστο πάντως, εκτός και αν ο δήμαρχος θεωρεί την περίφημη Τριλογία αρχαιότητες…
«Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, είναι μία πολύ γενναία παρέμβαση, η οποία πέρα από το ότι εξασφαλίζει 50.000 τετραγωνικά μέτρα δημόσιου χώρου, πέρα από το ότι δημιουργεί μία μοναδική διαδρομή επτά χιλιομέτρων περιπατητική και ποδηλατική, είναι μία παρέμβαση η οποία μπορεί να αλλάξει όχι μόνο την εικόνα, αλλά και τη λειτουργία της πόλης», επέμεινε ο κ. Μπακογιάννης, ο οποίος μάλιστα χαρακτήρισε την πιλοτική περίοδο επιτυχημένη «γιατί αναδεικνύει και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Και όπου υπάρχουν αδυναμίες, διορθώνονται. Είχαμε μία μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Είναι η πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια που η Αθήνα επιτέλους απέκτησε μία ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη. Αυτήν ακολουθήσαμε».
Το επόμενο βήμα, πρόσθεσε, είναι το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε ουσιαστική διαβούλευση, η οποία δεν θα είναι μόνο τυπική, θα είναι ουσιαστική.
Σε ό,τι αφορά το κόστος της πιλοτικής φάσης, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι ο αστικός εξοπλισμός θα μεταφερθεί μετά τη σημερινή πιλοτική εφαρμογή στις 129 γειτονιές της πόλης.
«Τι λέμε; Λέμε ότι η Αθήνα, οι γειτονιές της, χρειάζονται πράσινο. Χρειάζεται αυτό τον αστικό εξοπλισμό. Και αυτός ο αστικός εξοπλισμός είναι η προίκα της πόλης από τον Μεγάλο Περίπατο» ανέφερε χαρακτηριστικά.