H Νίκη Κεραμέως και η βράβευση της Ελένης Αντωνιάδου «της ΝASA»
Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο όταν η Ελένη Αντωνιάδου εμφανίστηκε στη δημόσια σφαίρα όχι μόνο ως μια γοητευτική ερευνήτρια της NASA αλλά και ως πρόσωπο που επέλεξε η Mattel για να εικονογραφήσει τη σύγχρονη, χειραφετημένη και σπουδαγμένη νέα Barbie (εδώ). Για την ακρίβεια, βέβαια, όλα είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, όταν σε μια εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου το 2014, η κυρία Αντωνιάδου είχε εμφανιστεί ως «Η Ελληνίδα καλλονή επιστήμονας της NASA που εκπαιδεύει αστροναύτες» –αλλά επειδή την Τατιάνα δεν τη βλέπουν όλοι, το ευρύ κοινό την έμαθε χάρη στην επιλογή της Mattel, τον Μάρτιο του ’19.
Εξι μήνες μετά, στις 7 Σεπτεμβρίου, την κυρία Αντωνιάδου τίμησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο πλαίσιο των 1ων επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος (ό,τι και αν είναι αυτό –δεν είναι αυτό το θέμα μας).
Ως είθισται, η υπουργός ανήρτησε μια εικόνα από τη βράβευση στα social media, γράφοντας μάλιστα ενθουσιασμένη: «“Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι”. Απονέμοντας στην Ελένη Αντωνιάδου, που διαπρέπει στη NASA, ειδική στους τομείς της Αναγεννητικής Ιατρικής και της Βιοαστροναυτικής, βραβείο προσφοράς στην επιστήμη και τον άνθρωπο, στο πλαίσιο των 1ων επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος. Το πάθος της για την επιστήμη μας εμπνέει και μας γεμίζει αισιοδοξία».
Κάτω από την ανάρτηση της υπουργού, η κυρία Αντωνιάδου απάντησε: «Δική μου η τιμή, ειδικά από εσάς μια γυναίκα με λαμπρή καριέρα εκτός και εντός πολιτικής που ταυτόχρονα είναι και νέα μητέρα, πραγματικά αξιοθαύμαστη! Εύχομαι καλή αρχή και καλή δύναμη στο έργο σας!».
Ως εδώ καλά, ήταν μια επικοινωνιακή επιτυχία και για την υπουργό και για τη νεαρή ερευνήτρια και σε όρους social media. Ομως στον αδηφάγο κόσμο του Facebook, δεν άργησαν να βρεθούν εκείνοι που μπορούσαν να φθείρουν ακόμα και το πιο άρτια φιλοτεχνημένο προφίλ. Υπήρξαν καταγγελίες. Και μία από αυτές έγινε viral.
Ηταν από έναν επιστήμονα ονόματι Κώστα Μπουγιούκο ο οποίος εργάζεται στο γαλλικό πανεπιστήμιο Paris Diderot και σε ανάρτησή του επιχείρησε να αποδομήσει το βιογραφικό της κυρίας Αντωνιάδου. Ο κ. Μπουγιούκος υποστήριξε ότι η κυρία Αντωνιάδου δεν είχε καμία σημαντική σχέση με τη NASA παρά μόνο ότι είχε συμμετάσχει ως φοιτήτρια σε καλοκαιρινό campus της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, στο οποίο συμμετέχουν εκατοντάδες φοιτητές. Επίσης ότι δεν είχε βραβευθεί από αυτή καθώς και ότι δεν είχε κάνει έρευνα στην αναγεννητική ιατρική. «Ένας από τους καθηγητές της είχε ανακαλύψει μία τεχνητή τραχεία η οποία σε όσους ασθενείς δοκιμάστηκε δυστυχώς πέθαναν, αλλά και πάλι η ίδια δεν έχει απολύτως καμία σχέση με αυτή την ανακάλυψη» ισχυρίστηκε ο κ. Μπουγιούκος.
Ακολούθησαν άλλες καταγγελίες για την τεχνητή τραχεία: ότι τις επεμβάσεις είχε κάνει ένας ιταλός χειρουργός ονόματι Πάολο Μακιαρίνι και όλοι οι ασθενείς απεβίωσαν. Η κυρία Αντωνιάδου ωστόσο, είχε πει στην εκπομπή «Μίλα» της κυρίας Σταφανίδου (στο Star) ότι το 2011 είχε τοποθετηθεί σε καρκινοπαθή τεχνητή τραχεία που είχε δημιουργήσει η ίδια με μία συμφοιτήτριά της και στην ερώτηση της παρουσιάστριας αν ο ασθενής ζει μία φυσιολογική ζωή σήμερα, εκείνη κουνούσε καταφατικά το κεφάλι, για να αναφωνήσει η κυρία κυρία Στεφανίδου: «Αυτό και αν είναι επίτευγμα» (το απόσπασμα περίπου στο 00:30 του βίντεο).
Τέλος πάντων, ουδείς (ψευδο)προφήτης στον τόπο του. Τυπικά πάντως για να είναι κάποιος μέλος της NASA, δεν χρειάζεται να είναι υπάλληλός της. Κάθε contractor, και summer student είναι μέλος της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν τον καθιστά ικανό να «εκπαιδεύει αστροναύτες» κι ας είναι καλλονή από τη Θεσσαλονίκη.
Η καταιγιστική αμφισβήτηση των επιστημονικων παρασήμων της κυρίας Αντωνιάδου όχι μόνο εξέθεσε την ίδια στον κόσμο του Διαδικτύου καθώς και τα ελληνικά ΜΜΕ που στο σύνολό τους την παρουσίασαν ως διεθνώς αναγνωρισμένη επιστήμονα, αλλά προκάλεσε και μια πολεμική κατά της πολυδιαφημισμένης νεοδημοκρατικής «αριστείας».
Η νεαρή ερευνήτρια, η οποία βέβαια όταν διαφήμιζε τον ΕΛΔΟ του Νίκου Παππά ήταν για τα συριζαίικα ΜΜΕ μια χαρά επιστήμων, αλλά ξαφνικά έγινε το πρόσωπο μιας εξαπάτησης, έφερε προφανώς σε αμήχανη θέση την κυρία Κεραμέως. Με αποτέλεσμα, μέσα από κανάλια του υπουργείου Παιδείας να διακινηθεί τη Δευτέρα μια ανακοίνωση των Επιχειρηματικών Βραβείων «Θαλής Μιλήσιος» στην οποία επιχειρήθηκε διακριτικά αλλά εμφανώς να παρθούν αποστάσεις από την βραβευθείσα.
Κατ’ αρχάς τα βραβεία σημείωσαν ότι τίμησαν την κυρία Αντωνιάδου «με βάση το βιογραφικό της». Κατά δεύτερον υπογράμμισαν ότι η επιλογή της δεν έγινε από την υπουργό Παιδείας. Από την κυρία Κεραμέως «ζητήσαμε απλώς να απονείμει το βραβείο» ανέφεραν.
Για την Ιστορία, η ανακοίνωση των Επιχειρηματικών Βραβείων Θαλής Μιλήσιος:
«Σχετικά με τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί στα social media σχετικά με το τιμητικό βραβείο που δόθηκε στην Ελένη Αντωνιάδου στο πλαίσιο της τελετής απονομής των επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος, οι διοργανωτές των βραβείων, επιθυμούν να διευκρινίσουν τα εξής: «Τιμήσαμε την Ελένη Αντωνιάδου, με βάση το βιογραφικό της, ως μια νέα Ελληνίδα ερευνήτρια από τη Θεσσαλονίκη, που έχει διακριθεί στο εξωτερικό. Στο πρόσωπό της τιμήσαμε τους νέους Έλληνες επιστήμονες που διαπρέπουν στον τομέα τους. Είναι αυτονόητο ότι η επιλογή της κυρίας Αντωνιάδου, όπως και των άλλων βραβευθέντων, έγινε αποκλειστικά από τους διοργανωτές των βραβείων. Από την υπουργό Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, η οποία μας τίμησε με την παρουσία της, ζητήσαμε απλώς να απονείμει το βραβείο, όπως ακριβώς ζητήσαμε και από άλλους παρισταμένους υπουργούς την απονομή άλλων αντίστοιχων βραβείων».
Αλέξης και Μπέτυ αποδεικνύουν ότι όντως η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη ερωτική
Συνέβη στο περιθώριο της παρουσίας του Αλέξη Τσίπρα στην 84η ΔΕΘ, όπου ο τέως Πρωθυπουργός είπε τα δικά του (εδώ και εδώ). Και δεν θα το παίρναμε είδηση αν δεν υπήρχε ο Τέρενς ο Κουίκ και ο δημοσιογράφος που κλοτσάει μέσα του.
Ο πολυταξιδευμένος πρώην υφυπουργός Εξωτερικών και πρώην ηγετικό στέλεχος των Ανεξ. Ελλήνων (ό,τι και αν σημαίνει αυτό πια), εντόπισε τον κ. Τσίπρα και τη σύντροφό του Μπέτυ Μπαζιάνα να κάνουν βόλτα πιασμένοι χέρι χέρι στη νυχτερινή Θεσσαλονίκη και ανήρτησε τη φωτογραφία στο Twitter, αποθεώνοντας το ζευγάρι.
Μάλιστα –και αυτό δεν ξέρω πώς θα το εξέλαβε η χειραφετημένη κυρία Μπαζιάνα– ο κ. Κουίκ αναφέρεται στην σύντροφο του κ. Τσίπρα ως «μητέρα των παιδιών τους». Το «διακριτική» που προσθέτει ο γλυκός μας Τέρενς, είναι μάλλον δημοσιογραφική αστοχία για μια γυναίκα που είχε τόσο έντονη δημόσια παρουσία στο πλευρό ενός Πρωθυπουργού, αλλά ας το προσπεράσουμε. Στο εξής η κυρία Μπαζιάνα θα μπορεί να αναφέρεται ως «η μητέρα των παιδιών του Τσίπρα».
Σε κάθε περίπτωση είναι μια ωραία φωτογραφία από την κυριακάτικη Θεσσαλονίκη. Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί και τον Μακεδόνα να τραγουδά «στον Λευκό τον Πύργο πήρα τα φιλιά της, είχε κι ένα σπίτι στην Καλαμαριάααα»…
Ο Λούλης περιγράφει πώς τον παρακολουθούσε ο Βαρουφάκης στα γυρίσματα
Είναι και αυτό η μοίρα της βιομηχανίας του θεάματος. Να έχεις τιμηθεί με το βραβείο Δημήτρης Χορν, να σε έχουν δει δισεκατομμύρια μάτια να πρωταγωνιστείς στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, αλλά τελικά ο πολύς κόσμος να σε ξέρει από τον Παπακαλιάτη και τον Βαρουφάκη. Είναι η μοίρα του Χρήστου Λούλη, ο οποίος –για όσους δεν το ξέρουν ακόμα– υποδύεται τον Γιάνη στο «Adults in the Room» την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του κ. Βαρουφάκη από τον Κώστα Γαβρά.
Ο κ. Λούλης έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη την Παρασκευή το βράδυ στο OneTV και στην εκπομπή «CitizenOne» του ημέτερου Κώστα Γιαννακίδη. Και μίλησε –για τι άλλο;– για τον Βαρουφάκη. Οχι τόσο για την ταινία, αλλά για τον ίδιο τον πρώην υπουργό Οικονομικών.
Είπε ότι ενώ δεν είναι «της μεθόδου» είχε παρακολουθήσει χρόνια τον κ. Βαρουφάκη και έτσι μπόρεσε να τον ενσαρκώσει έτσι καλά, ιδίως την προφορά. «Αλλά ο ηθοποιός κάνει τη μισή δουλειά, την άλλη μισή την κάνει ο θεατής που αυθυποβάλλεται. Κάποιοι είπαν ότι ήταν ντουμπλαρισμένο. Θα μπορούσα να προσβληθώ αλλά το θεωρώ κολακευτικό».
Είπε ότι ο κ. Βαρουφάκης είχε παραβρεθεί στα γυρίσματα του φιλμ και τον παρακολουθούσε από το μόνιτορ να τον υποδύεται. «Είναι δύσκολο, είναι πολύ περίεργο. Βλέπουν ένα μόνιτορ, αυτό που βλέπει η κάμερα. Και είσαι και παίζεις και είναι η κάμερα εδώ και γυρίζεις και βλέπεις ότι είναι ο άνθρωπος τον οποίο παίζεις στο μόνιτορ και σε βλέπει να κάνεις τον εαυτό του. Είναι περίεργο».
Είπε ότι στην ταινία τα κοστούμια ήταν ίδια και ότι έχει φορέσει τα κοστούμια, ιδίως το περιβόητο δερμάτινο παλτό με το οποίο ο Γιάνης είχε πάει στον τότε υπουργό Οικονομικών της Βρετανίας Τζορτζ Οσμπορν. Οπως και το περίφημο κασκόλ Burberry.
Είπε πως μολονότι ο ίδιος είναι (ή ήταν δεν έχει πολλή σημασία) Ποταμίσιος, δεν διαφωνεί σε πολλά με τον κ. Βαρουφάκη. «Δεν ήταν ο στόχος του να βγει η χώρα από το ευρώ. Ο στόχος του ήταν να τελειώσει αυτό το πράγμα που δεν τέλειωνε. Επρεπε να κοπεί ένας ”γόρδιος δεσμός” και να πει “τέρμα με αυτή τη λύση που μας πάει όλο και πιο κάτω”. Δεν νομίζω ότι τελικά ο Βαρουφάκης είπε κάτι παράλογο».
Είπε ότι «αντικειμενικότητα μην ψάξεις στην ταινία αυτή. Είναι βασισμένη στο βιβλίο του Βαρουφάκη και οι πολιτικές πεποιθήσεις του Γαβρά, είναι γνωστές εδώ και χρόνια. Από εκεί και πέρα δεν είναι και αυτός χαζός, ο Γαβράς, να κάνει αγιογραφία του Βαρουφάκη. Απλά δείχνει πάρα πολύ γλαφυρά με ποιο τρόπο το σύστημα Ευρώπη, το σύστημα Eurogroup κτλ. πόσο δύσκολο να λειτουργήσουν με ένα τρόπο διαφορετικό από ο,τι μπορεί να έχουν συνηθίσει».
Η Φώφη ονειρεύεται έναν νέο Μάη του '68 (κατά του «γκωλικού» Μητσοτάκη;)
Κάποιοι είπαν ότι η Φώφη Γεννηματά θέλησε να εμφανιστεί ως «η Φώφη μου η σοσιαλίστρια». Δεν είχαν εντελώς άδικο. Υπό την έννοια ότι η Βουγιουκλάκη –και ζαμπόν κυρ Στέφανε– της πάει της κυρίας Γεννηματά και η κομεντί του Αλέκου Σακελάριου «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» είχε κάτι το γραφικό.
Γραφικό που μάς θύμισε το Κίνημα Αλλαγής (της Φώφης), το οποίο με μια διαδικτυακή του ανακοίνωση έσπευσε να καταγγείλει το νεοφιλελεύθερο νομοσχέδιο για την αγορά εργασίας (εδώ). Ο φορέας, κόμμα ή ό,τι να ‘ναι (ας τα λύσουν μεταξύ τους) κατηγορεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι στο νομοσχέδιό της «κυριαρχεί η υποπροστασία των εργαζόμενων, με σειρά χειρουργικού χαρακτήρα παρεμβάσεων που οδηγούν στην απαξίωση των συλλογικών συμβάσεων και στην ενίσχυση της εργοδοτικής ασυδοσίας».
Μπράβο στη Φώφη που τα καταγγέλλει. Μεταξύ μας, αν περάσουν αυτά τα μέτρα, μην γκρινιάζετε μετά.
Αλλά το ενδιαφέρον εδώ έχει η εικονογράφηση. Το Κίνημα Αλλαγής (της Φώφης) επέλεξε ένα κόκκινο φόντο με τις γραμμές ενός εργοστασίου και μια γροθιά υψωμένη. Ούτε πράσινο, ούτε τίποτα, ούτε καν ένα δάκτυλο υψωμένο. Ωραίο και αριστερό πάντως, να ανησυχεί και ο σύντροφος Κουτσούμπας.
Για την ιστορία, πάντως, να πούμε ότι η αφισέτα του ΚΙΝΑΛ θυμίζει λίγο ένα από τα πιο εμβληματικά πόστερ του Μάη του ’68. Γραφικό, γραφίστας μπερδεύει το πράγμα.
Πέραν της έμπνευσης, το ΚΙΝΑΛ (της Φώφης) απειλεί την κυβέρνηση ότι θα το βρει και έξω από τη Βουλή. Θα έχει πλάκα να δούμε τη Φώφη να καταλαμβάνει ένα εργοστάσιο διαμαρτυρόμενη κατά του «γκωλικού» Κυριάκου.
Ο Σταϊκούρας θα κάνει εικόνισμα τον Βαρουφάκη στο υπουργείο Οικονομικών
Είναι σχεδόν σουρεαλιστικό. Στο υπουργείο Οικονομικών η Ιστορία σαν να σταματάει στο 2009. Εκτοτε όσοι πέρασαν από αυτήν την καρέκλα είναι σαν να μην υπήρξαν. Οι φωτογραφίες των διατελεσάντων υπουργών στη μεγάλη αίθουσα των συσκέψεων του υπουργείου στο Σύνταγμα σταματούν στον Γιάννη Παπαθανασίου, τον τελευταίο υπουργό Οικονομικών της αλήστου μνήμης κυβέρνησης Καραμανλή που, ως γνωστόν, παρέδωσε τη χώρα με ένα τερατώδες έλλειμμα και μας βύθισε στην κρίση.
Ολοι οι επόμενοι απέφευγαν τον πειρασμό να μπουν σε αυτό το εικονοκλαστικό πάνθεον. Πιθανότατα να θεωρούσαν ύβρι να αναρτούν κάδρα τους ενώ η χώρα ήταν στα μνημόνια. Μπορεί και να ήταν μια πιο υπαρξιακό: πως τα νήπια γυρνούν το κεφάλι τους πιστεύοντας ότι αν δεν σε κοιτούν που τα μαλώνεις δεν υπάρχεις, αυτοί δεν καδράριζαν τις φωτογραφίες τους, ελπίζοντας ότι η όλη περιπέτεια με την τρόικα, τις διαμαρτυρίες και τα επώδυνα μέτρα δεν (τους) συνέβη.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Βαγγέλης Βενιζέλος, Φίλιππος Σαχινίδης, Γιώργος Ζανιάς, Γιάννης Στουρνάρας, Γκίκας Χαρδούβελης, Γιάνης Βαρουφάκης, Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν υπάρχουν στην εικονογραφημένη ιστορία του υπουργείου Οικονομικών! Αλλά αυτή η ιστορική «αδικία» θα αποκατασταθεί.
Οπως έγραψε από tovima.gr ο «Βηματοδότης», κατά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη την Τετάρτη στο υπουργείο Οικονομικών για την κρίσιμη σύσκεψη του λεγόμενου Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (εδώ), ο Πρωθυπουργός μπαίνοντας για πρώτη φορά στην αίθουσα διαπίστωσε τις απουσίες. Και ρώτησε: «Πού είναι οι άλλοι υπουργοί Οικονομικών; Πού ταξιδεύουν; Ποιος τους αποκαθήλωσε;».
Η απάντηση ήταν ότι για κάποιον λόγο που δεν γνωρίζει ο νυν υπουργός Οικονομικών η ανάρτηση των πορτρέτων στους τοίχους της αίθουσας συσκέψεων σταμάτησε το 2009. Πάντως ο Χρήστος Σταϊκούρας διαβεβαίωσε τον κ. Μητσοτάκη ότι σκοπεύει να τοποθετήσει όλα τα πορτρέτα που λείπουν, χωρίς μάλιστα εξαίρεση.
«Και του Βαρουφάκη τη φωτογραφία θα κρεμάσεις;» κάποιος φώναξε (γελώντας), για να εισπράξει την απάντηση: «όλων είπα». Είναι και αυτό πάντως μια επιστροφή στην κανονικότητα…
Η επιστροφή του Αλέξη – I speak very good England– Τσίπρα
Κατά την τετραετία της διακυβέρνησής του ο Αλέξης Τσίπρας –και πιο πριν, αλλά δεν είναι το θέμα μας εδώ– εμφάνισε μια ακατανόητη επιμονή να υποδύεται κάποιον που γνωρίζει καλά αγγλικά.
Ισως ήταν η ανασφάλεια της σύγκρισής του με τους αμερικανοσπουδαγμένους προκατόχους του, ίσως η παντελής αδιαφορία του ότι εκπροσωπεί μια ολόκληρη χώρα, ίσως ότι βαθιά μέσα του ήξερε πως πρέπει να ταυτιστεί με τον μέσο Ελληνα και τα διαχειριστικά αγγλικά τού rooms to let. Πιθανότατα ήταν όλα αυτά μαζί που παρήγαγαν ένα ιλαρό θέαμα με τον Πρωθυπουργό της χώρας μας να προσπαθεί να μιλήσει αγγλικά με αμερικανική προφορά.
Ο κ. Τσίπρας άφησε εποχή με τα αγγλικά του (ένα παράδειγμα μόνο εδώ). Μια εποχή που θα θέλαμε να ξεχάσουμε αλλά ο ίδιος φροντίζει να μας την υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία.
Προ ημερών συμμετείχε στο φόρουμ του ιδρύματος Ambrosetti, στη λίμνη Κόμο, στην Ιταλία. Το ίδρυμα Ambrosetti είναι ένα ιταλικό think tank, ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Ο κ. Τσίπρας είπε φυσικά τα δικά του – «πριν πέντε χρόνια που είχα ξαναβρεθεί στο Κόμο, πολλοί πίστευαν ότι ο κίνδυνος για την Ευρώπη προέρχεται από την Αριστερά, αλλά αποδείχθηκε ότι προέρχεται από τη Δεξιά. Από την ακροδεξιά των Σαλβίνι και Λεπέν, τον εθνικό απομονωτισμό του Μπόρις Τζόνσον αλλά και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας»– αλλά πάλι φρόντισε να καταπλήξει με την ποιότητα των αγγλικών του.
Διότι στο μήνυμά του για τις προκλήσεις της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιχείρησε αρχικά να ευχηθεί στη νέα ηγεσία της Κομισιόν… γκουντ σαξές ιν δέιρ τζομπ (good success in their job). Κανονικά θα μπορούσε να πει I would wish the Commission all the best, I wish them good luck, Ι wish them success in their job κλπ.
Αλλά γκουντ σαξές δεν υπάρχει. Εκτός και αν υπάρχει και το άι γουίς δεμ γκουντ γουίντερ.
Η Μαρέβα δείχνει ότι είναι «one of us» και ανοίγει φύλλο για πίτα
Είναι ορισμένα δημόσια πρόσωπα που θέλουν να δείχνουν ότι είναι «one of us», που λένε και οι αγγλοσάξoνες πολιτικοί επιστήμονες. Οτι δεν βρίσκονται απομονωμένοι στα απρόσιτα κέντρα εξουσίας, αλλά είναι και αυτοί απλοί άνθρωποι σαν όλους τους άλλους. Είναι οι όροι του παιχνιδιού της πολιτικής επικοινωνίας, δεν πειράζει.
Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, σύζυγος του Πρωθυπουργού, δεν έκρυψε ότι είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Μπήκε μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μαξίμου ύστερα από την ορκωμοσία της κυβέρνησης, τον συνόδευσε στο Παρίσι για εκείνη την περίφημη συνάντηση με την Μπριζίτ Μακρόν, ενώ συχνά οι δύο τους ποζάρουν σε πιο ανεπίσημες φωτογραφίες που αναρτώνται στα social media αμφοτέρων, ώστε να φιλοτεχνηθεί καλύτερα η δημόσια εικόνα του πρωθυπουργικού ζεύγους.
Και πάλι δεν πειράζει. Η εικόνα και η επικοινωνία είναι ένα προαπαιτούμενο στην πολιτική σκηνή διεθνώς, από τον Τζάστιν Τριντό ως τον Μπόρις Τζόνσον και η Μαρέβα τη φροντίζει επιμελώς στέλνοντας παράλληλα κάποια κοινωνικά μηνύματα. Στο πλαίσιο λοιπόν της παρουσίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, η σύζυγός του επισκέφτηκε τον Γυναικείο Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραδοσιακών Προϊόντων Αγίου Αντωνίου, που βρίσκεται 35 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.
Εκεί συνοδευόταν από την υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και συζήτησε με τις γυναίκες του συνεταιρισμού. Αλλά δεν έμεινε μόνο σε αυτό. Η κυρία Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη φόρεσε ποδιά και άνοιξε φύλλο για μια πίτα. Ασφαλώς μετά οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram, όπου η σύζυγος του Πρωθυπουργού μετρά σχεδόν 27.000 ακολούθους!
Καμμένος με καρέκλα, Καμμένος χωρίς καρέκλα
Είναι γνωστό ότι η εξουσία παχαίνει. Αλλά αυτό που δεν είναι δεδομένο είναι ότι η μη εξουσία αδυνατίζει. Τις δύο φωτογραφίες με τον Πάνο Καμμένο τις χωρίζει ακριβώς ένας χρόνος.
Θα μου πείτε, στην πολιτική ένας χρόνος είναι αιωνιότητα και όντως έτσι είναι, αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 ο κ. Καμμένος είχε δικό του κόμμα, ήταν υπουργός Αμυνας, κυβερνητικός εταίρος, φωτογραφιζόταν με τον αδελφό εν όπλοις Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Εναν χρόνο μετά ο κ. Καμμένος απλώς πρωταγωνιστεί σε –ενίοτε επεισοδιακές (εδώ)– κρουαζιέρες στο Αιγαίο.
Τέλος πάντων, το ότι εγκατέλειψε την καρέκλα του υπουργείου και του βουλευτή και ιδιωτεύει τού έχει κάνει καλό. Ο κ. Καμμένος εμφανίστηκε την Παρασκευή στην Εισαγγελία Διαφθοράς για να καταθέσει ως μάρτυρας σχετικά με τις καταγγελίες του για τις βίζες του υπουργείου Εξωτερικών επί Νίκου Κοτζιά.
Ηταν ένας κ. Καμμένος μαυρισμένος και απίστευτα αδυνατισμένος. Αυτό δεν είναι αποχή από την πολιτική – πρόγραμμα Weight Watchers είναι.
O Μαστοράκης μπήκε στον καβγά για την ταινία του Γαβρά και του απάντησε ο Βαρουφάκης
Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο όπου ο Νίκος Μαστοράκης –ο γνωστός Μαστοράκης– χλευάζει τον Κώστα Γαβρά για την ταινία του «Adults in the Room», η οποία έκανε πρεμιέρα στη Βενετία, διχάζοντας κοινό και κριτικούς.
Ο κ. Μαστοράκης, της γνωστής «συνέντευξης» του Πολυτεχνείου, έπιασε το νήμα από εκεί όπου το άφησαν όλοι όσοι επικρίνουν τελευταία τον παγκοσμίου φήμης έλληνα σκηνοθέτη επειδή επέλεξε να κάνει ταινία το πολύκροτο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη τον οποίο, όπως καταγγέλλουν, ηρωοποιεί και αγιοποιεί στη μεγάλη οθόνη.
Ο κ. Μαστοράκης, λοιπόν, σχολίασε την ταινία και τις αρνητικές κριτικές, ενώ κατήγγειλε ότι «χρηματοδοτήθηκε» από την προηγούμενη κυβέρνηση αυξάνοντας τεχνητά τον προϋπολογισμό του φιλμ – το «Adults in the Room» επωφελήθηκε του προγράμματος cash rebate που ισχύει για όλες τις ξένες παραγωγές που γυρίζονται στην Ελλάδα.
Εγραψε λοιπόν ο κ. Μαστοράκης στο Facebook. (γράφει χωρίς τόνους και έχει αυτό ένα ενδιαφέρον):
Στον κ. Μαστοράκη δεν απάντησε ο κ. Γαβράς αλλά το ΜέΡΑ25 για λογαριασμό του κ. Βαρουφάκη.
Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room», βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις «Γερούν Γερά» και «Βάστα Σόιμπλε».
Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).
Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.
Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).
Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό «με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους».
Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.
Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:
Δεν είναι το «Adults in the Room” το μοναδικό «ατόπημα» που χρεώνουν στο Γαβρά. Το «Ζ» ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα.
Στο θέμα, πάντως, επανήλθε ο κ. Μαστοράκης με νέα του ανάρτηση στην οποία επέμεινε στις καταγγελίες για τη χρηματοδότηση του φιλμ.
Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά είναι μια εξαιρετική διαφήμιση για την ταινία. Διότι ισχύει το γνωστό «there is no such thing as bad publicity». Ή το «δεν με νοιάζει τι λένε για μένα, αρκεί να λένε σωστά το όνομά μου»…
Πόσο ταιριαστό: Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στο Περιστέρι θα είναι ο Γιώργος Τσαλίκης
Δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι υπάρχει κάτι το συμμετρικό στην είδηση ότι ο Γιώργος –«θα γίνω δυναμίτης απόψε στο κορμί της»– Τσαλίκης, αναλαμβάνει Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στο Περιστέρι.
Ο 44χρονος τραγουδιστής που έκανε επιτυχίες τραγούδια με τίτλους όπως «Μαζί σου και στην κόλαση», «Αν ήμουνα παλιόπαιδο», «Μαζί σου τα σπάω» κ.ο.κ., είναι η επιλογή του επανεκλεγέντος (με ποσοστό 74,18% μάλιστα) δημάρχου Ανδρέα Παχατουρίδη για τον κρίσιμο τομέα του πολιτισμού στον δεύτερο πολυπληθέστερο δήμο της Αττικής.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Ο κ. Τσαλίκης αναλαμβάνει και τον τομέα της Τρίτης Ηλικίας!
Τον διορισμό του ανακοίνωσε ο ίδιος ο τραγουδιστής με ανάρτησή του στο Instagram, δημοσιεύοντας φωτογραφία του με τον δήμαρχο κ. Παχατουρίδη και γράφοντας μεταξύ άλλων: «Αντιδημαρχος Πολιτισμού και Αντιδήμαρχος Κέντρων Φιλίας (για την τρίτη ηλικία) .
Δυο πολύ σημαντικοί τομείς , γεμάτοι δημιουργία και ευαισθησία. Αισθάνομαι μεγάλη τιμή, και ευθύνη».
Γιάννης Τραγάκης, ένας ποιητής τού ton sur ton στη Βουλή
Είναι γνωστό ότι ο Ιωάννης Τραγάκης δεν είναι ένας συνηθισμένος βουλευτής.
Κατ’ αρχάς είναι ο αρχαιότερος του κοινοβουλίου. Αρκεί να σημειώσουμε ότι όταν ο κ. Τραγάκης εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Β’ Πειραιώς, το 1974, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν έξι χρονών και ο Αλέξης Τσίπρας μωρό τριών μηνών. Και, αν θυμάστε, ένιωσε τόσο τη βουλευτική έδρα της ΝΔ στη Β’ Πειραιώς ιδιοκτησία του, που προ διετίας τέτοιες ημέρες έφτασε στο σημείο να χρίσει διάδοχό του τον γιο του Παναγιώτη (εδώ), δηλώντας ότι είναι καιρός ο ίδιος να αποσυρθεί από την πολιτική–όταν δε ο κ. Μητσοτάκης τού το ακύρωσε, ο κ. Τραγάκης ήρε την απόφασή του να αποσυρθεί και διεκδίκησε την επανεκλογή του στις κάλπες της 7ης Ιουλίου.
Φυσικά επανεξελέγη. Και ευτυχώς!
Διότι είναι τέτοια η αυτοπεποίθηση του 75χρονου γαλάζιου βουλευτή που την Τετάρτη έδωσε μαθήματα ενδυματολογικού στιλ, όταν εμφανίστηκε στην Ολομέλεια με έναν υπέροχο συνδυασμό τού μπλε –προφανώς μια υφασμάτινη εικονογράφηση του τι σημαίνει ΝΔ. Ενα θαυμάσιο blue electric κοστούμι, με αραχνοϋφαντες ρίγες, μια πτι καρό μπλε γραβάτα στον ίδιο τόνο και ένα σκούρο μπλε πουκάμισο. Ενας ποιητής του ton sur ton!
Για την Iστορία, αυτή η εμφάνιση-γαλάζια ραψωδία του κ. Τραγάκη έγινε κατά τη διάρκεια συζήτησης για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής. Ενας ΚτΒ που μετά τα όσα ζήσαμε τα τελευταία χρόνια καλό θα ήταν να μπορούσε να επιβάλει και κάποιον ενδυματολογικό κώδικα…
Από πού παίρνουν... ντελίβερι στο Μαξίμου;
Πώς τρώνε στο Μαξίμου; Τόσες ώρες εκεί μέσα τα κυβερνητικά στελέχη και οι άλλοι παρατρεχάμενοι να μην φάνε κάτι;
Επειδή παρά τη χιλιοτραγουδισμένη επιστροφή στην κανονικότητα δεν φέρνουν όλοι αυτοί ταπεράκι από το σπίτι, έχει επιστρατευτεί το… πατροπαράδοτο delivery.
Οπως όμως έγινε γνωστό, με το που άλλαξαν οι ένοικοι της εξουσίας άλλαξε και ο προμηθευτής. Επί ΣΥΡΙΖΑ και Αλέξη Τσίπρα, η πρωθυπουργική βίλα της Ηρώδου Αττικού εφοδιαζόταν με μαγειρευτά και κοντοσούβλι (αγαπημένο του τέως Πρωθυπουργού) από τον «Νικήτα» του Ψυρρή – έκανε μεγάλη βόλτα, πρέπει να του το αναγνωρίσουμε.
Τώρα όμως, επί Κυριάκου Μητσοτάκη, το Μαξίμου τρώει από το Κολωνάκι. Οπως αποκάλυψε από tovima.gr ο «Βηματοδότης», τα ντελίβερι πήραν φωτιά το τελευταίο διάστημα στο πρωθυπουργικό μέγαρο. Πάνε κι έρχονται και τα φαγητά μπαίνουν από την πίσω πόρτα. Οι περισσότεροι προτιμούν τις… «Ορνιθες» στο Κολωνάκι για κοτόπουλο στη σούβλα και για μπιφτέκια από κοτόπουλο.
Ο Σίμος Κεδίκογλου προτείνει να γίνει ταινία «Η τελευταία μπλόφα»
Η λαμπερή πρεμιέρα τού ήδη πολυσυζητημένου φιλμ «Adults in Room» στη Βενετία προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις. Αλλοι ενοχλήθηκαν απλώς από την παρουσία του Γιάνη Βαρουφάκη στο Λίντο, όπου σε αντίθεση με τις παλαιότερες δημόσιες παρουσίες του –όταν λόγου χάρη κρινόταν η τύχη της χώρας (βλέπε άλλη Βαβέλ πιο κάτω)– αποφάσισε να ντυθεί κάπως καλύτερα.
Αλλοι όμως ενοχλήθηκαν από την επιλογή του παγκόσμιου Κώστα Γαβρά να υιοθετήσει κινηματογραφικά το ομώνυμο βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών. Η ηρωοποίηση ενός πολιτικού που ευθύνεται για το τραγικό-εφιαλτικό πρώτο εξάμηνο του 2015, ενοχλεί πολλούς και όχι άδικα.
Μια περίπτωση πολιτικού που σχολίασε τα όσα έγιναν στη Βενετία είναι ο Σίμος Κεδίκογλου. Ο βουλευτής Ευβοίας της ΝΔ εμφανίστηκε στον ΣΚΑΪ και μολονότι αρχικά μπερδεύτηκε και μίλησε για φεστιβάλ των Καννών, ασχολήθηκε με το κοστούμι που επέλεξε ο κ. Βαρουφάκης. «Ακόμα και σε αυτό το στιλ ας πάρει ένα μάθημα σε αυτό από τον κ. Τσίπρα. Τουλάχιστον ο κ. Τσίπρας έμαθε να διαλέγει καλύτερα τα κουστούμια του», παρατήρησε ο κ. Κεδίκογλου, για να συνεχίσει:
«Το εντυπωσιακό ενδυματολογικά καθαρά είναι ότι ο κ. Βαρουφάκης θεωρεί πιο σημαντική υπόθεση το φεστιβάλ κινηματογράφου απ’ ό,τι τις συνόδους κορυφής ή τις επισκέψεις στους ηγέτες των ευρωπαϊκών χωρών».
Στην παρατήρηση ότι το βιβλίο του κ. Βαρουφάκη δεν διαψεύστηκε από κανέναν, ο κ. Κεδίκογλου κατέθεσε τη δική του πρόταση. «Εγώ θα ήθελα να δω να γυρίζεται ταινία και “Η τελευταία μπλόφα”, που επίσης δεν διαψεύστηκε από κανέναν», είπε, παραπέμποντας στο καλοκαιρινό best seller των Ελένη Βαρβιτσιώτη και Βικτωρίας Δενδρινού, στο οποίο αποδομείται η διαπραγμάτευση του κ. Βαρουφάκη.
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν. Ισως για τον Γιάννη Σμαραγδή…
Ετσι εικονογράφησαν τη «γλυκιά μελαγχολία» ο Γιώργος και η Μαρίνα Πατούλη
Η εποχή Πατούλη –και η αισθητική της– στην Αττική είναι εδώ. Φροντίζει για αυτό η Μαρίνα Πατούλη, η πιστή σύντροφος του νέου Περιφερειάρχη Αττικής, η οποία ενημερώνει τους πολίτες μέσω των social media για το πώς νιώθει εκείνη και εκείνος.
Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κυρία Πατούλη είναι νεοεκλεγείσα δημοτική σύμβουλος Αμαρουσίου, εκεί όπου μέχρι πρότινος ήταν δήμαρχος ο καλός της.
Ετσι η πρώτη κυρία της Περιφέρειας έχει μια γλυκόπικρη γεύση τα τελευταία 24ωρα: εκείνη είναι με θεσμική ιδιότητα στον δήμο Αμαρουσίου, αλλά εκείνος πια λείπει. Γι’ αυτό και στη σχετική ανάρτηση στο Instagram έκανε λόγο για «γλυκιά μελαγχολία». Η οποία προφανώς τονίστηκε από το καυτό κίτρινο μίνι και το σκέρτσο στο βλέμμα προς τον γαλάζιο περιφερειάρχη.
To σόου του Βαρουφάκη στη Βενετία
Υπήρχε μια εποχή που ο Γιάνης Βαρουφάκης κυκλοφορούσε στην Ευρώπη ντυμένος σαν bouncer, πορτιέρης σε κλαμπ ή με πουκάμισο ναρκέμπορα των 90s (έτσι τον είχε περιγράψει ο Guardian, εδώ). Αλλά τότε εκπροσωπούσε μια ολόκληρη χώρα όχι τον εαυτό του.
Τώρα o πρώην υπουργός Οικονομικών που οδήγησε εκείνη τη χώρα στο χείλος του Grexit, εμφανίστηκε στο Λίντο ως ο συγγραφέας του βιβλίου «Adults in the room», που το έκανε ταινία ο Κώστας Γαβράς και προβλήθηκε στο πλαίσιο του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Ο Γιάνης δεν φόρεσε βέβαια παπιγιόν όπως ο Λούλης και ο Μπουρδούμης, οι κατενθουσιασμένοι κινηματογραφικοί Βαρουφάκης και Τσίπρας, πρωταγωνιστές του φιλμ το οποίο επιχειρεί να διηγηθεί το εφιαλτικό ελληνικό πρώτο εξάμηνο του ’15 σε ναΐφ όρους μιας μέχρις εσχάτων μάχης της καλής Αριστεράς με την κακή Ευρώπη.
Αλλά συνοδευόμενος από τη Δανάη Στράτου, υποψήφια βουλευτή του ΜέΡΑ25 και σύντροφό του, εμφανίστηκε φορώντας ένα μαύρο κοστούμι και χαμογελώντας πλατιά στους φωτογράφους.
Αν σκεφτείς τι τράβηξε η χώρα για να βρεθεί ο Γιάνης (και η Δανάη του) στο κόκκινο χαλί της Βενετίας…