Είναι ένας μικρός θησαυρός που ανασύρθηκε από τον πάγο. Τον μετέφερε ένα αεροσκάφος της Air India το οποίο συνετρίβη στην περιοχή της αλπικής κορυφής Μον Μπλαν το 1966, πέφτοντας πάνω στον μεγάλο παγετώνα Μποσόν. Πετούσε από τη Βομβάη στη Νέα Υόρκη, αλλά συνετρίβη στον παγετώνα σε υψόμετρο 4.750 μέτρων. Στο αεροπορικό δυστύχημα σκοτώθηκαν 117 άνθρωποι, ενώ ως αιτία του εικάζεται το λάθος του πιλότου ή η αστοχία του εξοπλισμού. Το μόνο που αποκλείστηκε ελλείψει στοιχείων είναι η σύγκρουση του αεροπλάνου με κάποιο άλλο πτητικό μέσο.
Το 2013 ένας ορειβάτης βρήκε στο διάβα του ένα κουτί γεμάτο σμαράγδια, ζαφείρια και διαμάντια. Μόλις επέστρεψε σε κατοικημένο μέρος, ο έντιμος άνθρωπος το παρέδωσε στην αστυνομία. Εκτοτε περίμενε αν θα βρεθεί κάποιος να αναζητήσει τα χρυσαφικά, είτε ως νόμιμος ιδιοκτήτης τους είτε ως κληρονόμος κάποιου από τα θύματα. Πέρασαν τα χρόνια και δεν εμφανίστηκε ψυχή. Ετσι φθάσαμε στο σήμερα. Ο ορειβάτης και ο δήμος του Σαμονί μοιράζονται τα χρυσαφικά, η συνολική αξία των οποίων υπολογίζεται σε 300.000 ευρώ. Μάλιστα ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι τα κοσμήματα του μερτικού του δήμου θα εκτεθούν σε μουσείο από τις 18 Δεκεμβρίου.
«Οι πολύτιμοι λίθοι χωρίστηκαν αυτή την εβδομάδα σε δύο ίσες παρτίδες, με την κάθε μία να εκτιμάται σε 150.000 ευρώ» είπε ο δήμαρχος Ερίκ Φουρνιέ, μη παραλείποντας να συγχαρεί για την ακεραιότητα του χαρακτήρα του τον ορειβάτη, ο οποίος με τη σειρά του δεν θέλησε να αποκαλύψει την ταυτότητά του.
Αρκετά χρόνια νωρίτερα από τη συγκεκριμένη αεροπορική τραγωδία, το 1950, ένα άλλο αεροπλάνο της Air India είχε συντριβεί στον ίδιο παγετώνα, σε υψόμετρο 4.700 μέτρων. Τότε είχαν σκοτωθεί 48 άνθρωποι. Η συγκυρία τόσο της ευφάνταστης μεταπολεμικής περιόδου όσο και της απελευθέρωσης της Ινδίας από τη βρετανική αποικιοκρατία βοήθησε να γεννηθούν μυθεύματα περί ράβδων χρυσού τις οποίες το ινδικό αεροπλάνο υποτίθεται ότι μετέφερε. Εννοείται ότι δεν βρέθηκε τίποτε μέχρι τώρα.