Αλάτι στην καυτή άσφαλτο για να μειώσουν την θερμοκρασία που εκπέμπει, αλλά και αυτή που απορροφά | ANP/K
Επικαιρότητα

Αλάτι και στον καύσωνα ρίχνουν στους δρόμους οι Ολλανδοί

Κάθε μέσο για να περιορίσουν τις επιπτώσεις του καύσωνα που πλήττει τις τελευταίες ημέρες την Ευρώπη, επιστρατεύουν οι Αρχές στα δυτικά κράτη και πολλοί από αυτούς είναι ευρηματικοί και πρωτότυποι
Protagon Team

Οι κάτοικοι της κοινότητας Utrechste Heuvelung, που βρίσκεται στην ανατολική Ολλανδία, δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους. Από το πρωί αλατιέρες έριχναν αλάτι στους δρόμους, μια εικόνα που έχουν συνηθίσει μόνο μέσα στο καταχείμωνο όταν πιάνει πάγος στους δρόμους.

Η απορία τους λύθηκε αμέσως, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Deutsche Welle, όταν άκουσαν στο ραδιόφωνο ότι οι τοπικές αρχές κατέφυγαν σε αυτό το μέτρο για να αντιμετωπίσουν τον καύσωνα. Η εκπρόσωπος της κοινότητας διαβεβαίωσε ότι είναι κάτι που έχει μελετηθεί και είναι αρκετά δραστικό.

Αλάτι όπως στο χιόνι

Το αλάτι έχει την ιδιότητα να συγκρατεί την υγρασία με αποτέλεσμα να μειώνει τη θερμοκρασία της ασφάλτου. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται το λιώσιμο της ασφάλτου και το κόλλημα των ελαστικών των αυτοκινήτων ή ακόμη και η καταστροφή τους από τις λακκούβες.

Την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούν και οι Βέλγοι για να περιορίσουν τις καταστροφές του καύσωνα, οι οποίοι είτε ραντίζουν την άσφαλτο με αλατόνερο, είτε ρίχνοντας μόνο αλάτι. Οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που παρατηρούνται όλο και περισσότερο τελευταία στη δυτική Ευρώπη, προβληματίζουν και τους υπεύθυνους των σιδηροδρόμων.

Πρωτότυπα μέτρα

Τις ιδιαίτερα καυτές ημέρες έχουν αναπτυχθεί θερμοκρασίες στις ράγες του τρένου που φτάνουν μέχρι και τους 70 βαθμούς Κελσίου.

«Υπό αυτές τις συνθήκες οι ράγες μπορεί να διασταλούν και να αναπτυχθούν δυνάμεις που να παραμορφώσουν σε ορισμένα σημεία την ευθεία πορεία των σιδηροδρομικών γραμμών» αναφέρει ο Ρέτο Σέρλι, εκπρόσωπος των Αυστριακών Σιδηροδρόμων OBB.

Ετσι η διοίκηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα σε μια πρώτη δοκιμαστική φάση με …άσπρη μπογιά. Στην πόλη Bludenz, 60 χιλιόμετρα νότια από το Lindau στη Λίμνη της Κωνσταντίας, οι ράγες βάφτηκαν λευκές σε μήκος 6 χιλιομέτρων.

Το ίδιο έκαναν και οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δοκιμαστικά, σε μια κοινότητα κοντά στο Solothurn, αλλά και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι χρησιμοποίησαν παρόμοιες μεθόδους.

«Μελέτες έδειξαν ότι χάρη στο ανοιχτό χρώμα η θερμοκρασία μειώθηκε στις χρωματισμένες ράγες μέχρι και 7 βαθμούς Κελσίου» τονίζει ο Ρέτο Σέρλι. Στην Ελβετία το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα αισθητό, σε βαθμό που διακόπηκαν προσωρινά τα δρομολόγια του περιφερειακού και προαστιακού στην περιοχή της Ζυρίχης, της Γενεύης και του Ααργκάου.

Το βασικό πρόβλημα του καύσωνα όμως παραμένει και δεν είναι τόσο εύκολα αντιμετωπίσιμο. Οι μετεωρολόγοι προβλέπουν νέο ρεκόρ. Στη Βρετανία, η Τετάρτη ήταν η πιο ζεστή μέρα στην Ιστορία της. Το δίκτυο Rail των Βρετανικών Σιδηρόδρομων έχει δώσει εντολή στους μηχανοδηγούς να μειώσουν τις ταχύτητες.

Στη Γαλλία, λόγω ξηρασίας οι αρχές περιόρισαν την κατανάλωση νερού στα 73 από τα 96 διοικητικά διαμερίσματα. Ο καύσωνας επηρεάζει και τους αθλητές του Ποδηλατικού Γύρου της Γαλλίας, οι οποίοι χάνουν ένα κιλό υγρών την ώρα με αυτόν τον καύσωνα και δεν μπορούν να το αναπληρώσουν.

Στη Βόννη της Γερμανίας, η εταιρεία ενέργειας και υδάτων SWB, έχει εγκαταστήσει από την περασμένη εβδομάδα ένα περίπτερο στην κεντρική πλατεία και μοιράζει στους περαστικούς δωρεάν δροσερό νερό.