Είναι εξαιρετικά μυώδης, με θώρακα φαρδύ, ένα μέτρο και είκοσι εκατοστά. Είναι επίσης ξανθός με γαλάζια μάτια, ψηλός, 1,95, ενώ το βάρος του ξεπερνά τα εκατό κιλά. Οι λάτρεις του «Τζακ Ρίτσερ» γνωρίζουν πολύ καλά τα χαρακτηριστικά του παρασημοφορημένου πρώην στρατονόμου που πρωταγωνιστεί στα μυθιστορήματα του Λι Τσάιλντ.
Τόσο καλά, ώστε να επικρίνουν ως ακατάλληλη την επιλογή του Τομ Κρουζ (το ανάστημα του οποίου είναι δεν είναι 1,70) για να τον υποδυθεί σε δύο ταινίες, το 2012 και το 2016. Δεν πρέπει, οπότε, να προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ότι η δεύτερη ταινία δεν έβγαλε ούτε καν τα έξοδά της.
Για αυτόν τον λόγο, για να αποκαταστήσει την τάξη, ο δημοφιλέστατος (κυρίως στις ΗΠΑ) βρετανός συγγραφέας Λι Τσάιλντ, κατά κόσμον Τζέιμς Ντόβερ Γκραντ, επέλεξε ο ίδιος προσωπικά τον πρωταγωνιστή της σειράς «Reacher», o πρώτος κύκλος της οποίας θα είναι διαθέσιμος στο Amazon Prime Time Video από την 4η Φεβρουαρίου. «Κάθε εγχείρημα έχει τη δική του ιστορία», αρκέστηκε να πει ο συγγραφέας, όταν τον ρώτησε ο Μάρκο Κόνσολι του il venerdi (του ένθετου εβδομαδιαίου περιοδικού της La Repubblica) για τον Τομ Κρουζ.
«Αλλά το αναγνωστικό κοινό των μυθιστορημάτων είναι ιδιαίτερο, γιατί ο καθένας, όταν διαβάζει ένα βιβλίο, αναπαράγει τους χαρακτήρες και αισθάνεται ότι του ανήκουν. Οπότε, όποιος ηθοποιός και να επιλεγεί, κανένας δεν θα αντιστοιχεί ποτέ στην εικόνα που έχει ο αναγνώστης στο μυαλό του. Ευτυχώς πουλάω πολλά βιβλία, αλλά πρόκειται για ένα μικρό κοινό σε σχέση με το κινηματογραφικό ή με το κοινό του streaming, οπότε το μοναδικό που μπορούμε να κάνουμε είναι να ποντάρουμε στην ευρύτερη συναίνεση: για αυτό επέλεξα τον Αλαν Ρίτσον που, κατά τη γνώμη μου, είναι η πλησιέστερη ενσάρκωση του “Τζακ Ρίτσερ”».
Οταν στο πρώτο επεισόδιο της σειράς ο «Τζακ» συλλαμβάνεται σε ένα μπαρ –μετά την άφιξή του στην (φανταστική) πόλη Μαργκρέιβ της Τζόρτζια– γίνεται αντιληπτό ότι η πρώτος κύκλος της σειράς βασίζεται στο «Killing Floor», το πρωτόλειο του 67χρονου Τσάιλντ, με το οποίο άρχισε την καριέρα του στη συγγραφή, αφότου απολύθηκε, έπειτα από μια εικοσαετία, από το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Granada Television.
Σύντομα διαπιστώνεται πως κάποιος μπέρδεψε τον «Ρίτσερ» με τον δράστη ενός φόνου και ο πρώην στρατονόμος αποφασίζει να συνεργαστεί στο πλαίσιο της σχετικής έρευνας με τον ντετέκτιβ «Οσκαρ Φίνλεϊ» (Μάλκολμ Γκούντγουιν) και την πράκτορα «Ρόσκοου Κόνκλιν» (Γουίλα Φιτζέραλντ).
«Κάθε βιβλίο ανήκει στην εποχή του», ανέφερε ο Τσάιλντ. «Για αυτό κατά τη συγγραφή του σεναρίου έπρεπε να επιλέξω εάν θα ήταν ρετρό ή θα το προσάρμοζα στο παρόν. Στο πρωτότυπο κείμενο αναφερόμουν σε έναν χαρακτήρα που απέστειλε ένα μέιλ. Τότε (το 1997) φαινόταν εξωτικό, σήμερα θα φαινόταν γελοίο. Γι’ αυτό αποφάσισα να επικαιροποιήσω τα πάντα, αν και έτσι προέκυψε ένα μειονέκτημα: ο Τζακ Ρίτσερ είναι αποξενωμένος, αποκομμένος από τον κόσμο, και το να τον καταστήσω πιστευτό στη σύγχρονη πραγματικότητα της υπερσυνδεσιμότητας δεν ήταν εύκολο. Στην αρχή δεν έχει ούτε κινητό τηλέφωνο, αλλά τελικά θα αναγκαστεί να αγοράσει ένα», συμπλήρωσε.
Σχολιάζοντας το ότι κάποιοι χαρακτηρίζουν τον ίδιο «εμπορικό» συγγραφέα και τα έργα του λογοτεχνία «δεύτερης διαλογής», ο Τσάιλντ αρκέστηκε να σημειώσει ότι «πολλοί θεωρούν πως είναι πιο δύσκολο να γράψεις ένα βιβλίο που θα απευθύνεται σε μία ελίτ και όχι σε εκατομμύρια ανθρώπους. Αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Και για να το επιτύχει κάποιος αυτό, πρέπει να υπερβεί τον εαυτό του και να σκεφτεί τι αρέσει στους αναγνώστες, τι λείπει από τη ζωή τους, τι φοβούνται. Πρέπει να κάνει ό,τι κάνει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος δεν ομφαλοσκοπεί ποτέ και σκέφτεται πάντα το κοινό και αντιλαμβάνεται ενστικτωδώς πώς θα αντιδράσουν οι θεατές σε μια ιστορία. Αν και η επιτυχία εξαρτάται σημαντικά και από την τύχη».