Νέα εποχή για το φιλόδοξο Instagram | Instagram
Επικαιρότητα

Τι αλλάζει στον κόσμο του Instagram

Τα βίντεο που θα ανεβάζουν οι χρήστες του θα μπορούν πλέον να έχουν διάρκεια ακόμα και μιας ώρας, ώστε να μπορούν να ανταγωνιστούν το κυρίαρχο YouTube
Protagon Team

Το Instagram, που ανήκει στο Facebook, ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπει πλέον την ανάρτηση βίντεο διάρκειας ως και μιας ώρας, κάτι που θα το καταστήσει ανταγωνιστή του YouTube της Google, όπως αναφέρει δημοσίευμα του TIME.

Με αυτόν τον τρόπο, θα απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο από την αρχική λειτουργία του, που ήταν οι χρήστες να μοιράζονται απλά τις φωτογραφίες τους και φαίνεται πως ξεκάθαρα θέλει να κοντράρει τους ανταγωνιστές του ειδικά μεταξύ των νέων σε ηλικία χρηστών-που είναι και το βασικότερο target group σε ό,τι έχει να κάνει με υπηρεσίες και προϊόντα τεχνολογίας.

Το Instagram ανακοίνωσε ότι ξεπέρασε πλέον το ένα δισεκατομμύριο ενεργών χρηστών τον μήνα παγκοσμίως, ενώ πέρυσι τον Σεπτέμβριο είχε περίπου 800 εκατομμύρια χρήστες.  Είναι η τέταρτη πλατφόρμα δικτύωσης του Facebook που ξεπερνά το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, καθώς κάτι τέτοιο έχουν ήδη κάνει -εκτός από το ίδιο το Facebook- το WhatsApp και το Messenger.

Το Instagram αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι το Twitter και το Snapchat, κερδίζοντας ολοένα περισσότερους έφηβους και γενικότερα χρήστες νεότερης ηλικίας, τους οποίους χάνει σταδιακά το Facebook, που ήδη έχει αρχίσει να θεωρείται ξεπερασμένο από πολλούς-πρόκειται για τους σκληρούς νόμους της τεχνολογίας: όλα παλιώνουν γρήγορα και αναζητούνται διαρκώς νέες συγκινήσεις.

Η νέα κινητή εφαρμογή IGTV του Instagram λοιπόν, θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημοσιεύουν βίντεο μεγάλης διάρκειας, κάτι που θα επιτρέψει, μεταξύ άλλων, σε καλλιτέχνες και άλλες διασημότητες με εκατομμύρια followers να τροφοδοτήσουν το κοινό τους με άφθονο υλικό, ενώ σήμερα τα βιντεοκλίπ τους στο Instagram δεν ξεπερνούν το ένα λεπτό με βάση τις μέχρι τώρα δυνατότητες.

Αυτή η νέα δυνατότητα βέβαια, δεν θα απευθύνεται σε όλους τους χρήστες: οι περισσότεροι θα μπορούν να «ανεβάζουν» ως δεκάλεπτα βίντεο, ενώ αυτοί με το μεγαλύτερο ακροατήριο θα δικαιούνται να ανεβάζουν ως και εξηντάλεπτα βίντεο.

Αυτός ο περιορισμός που θυμίζει τεχνολογικό «ρατσισμό» θα είναι ωστόσο προσωρινός, καθώς ο στόχος της πλατφόρμας είναι σύντομα όλοι να έχουν δικαίωμα στην απεριόριστη διάρκεια.

To φορμάτ της πλατφόρμας θα φιλοξενεί αποκλειστικά κάθετο βίντεο σχεδιασμένο για να γεμίσει ολόκληρη την οθόνη των smartphones, τα οποία αναδεικνύονται ως το κύριο μέσο παρακολούθησης βίντεο από τους νέους.

Αντίθετα, τα περισσότερα βίντεο του YouTube καλύπτουν μόνο ένα τμήμα της οθόνης, εκτός αν το τηλέφωνο είναι κεκλιμένο οριζόντια.

Το Ιnstagram δήλωσε ότι κάνει ντεμπούτο της IGTV για κάθετη καταγραφή καθώς είναι η πιο συνηθισμένη μεταξύ των χρηστών smart-phones. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα αρχίσει επίσης να προσφέρει την εφαρμογή IGTV αυτόνομα μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Το IGTV θα λειτουργεί τόσο ως μέρος του Instagram όσο και ως ανεξάρτητη εφαρμογή. Σε πρώτη φάση δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί τελικά, καθώς όλοι εκτιμούν πως αυτός είναι και ο στόχος της πλατφόρμας.  Κάθε χρήστης θα έχει πλέον ένα δικό του «κανάλι» στο IGTV, όπως συμβαίνει και στο YouTube. Εκεί θα μπορεί να «ανεβάζει» τα βίντεό του.

Οποιος έχει λογαριασμό Instagram, αυτομάτως θα αποκτά και «κανάλι» στο IGTV μετά την ανανέωση της εφαρμογής του.  «Οι έφηβοι βλέπουν σήμερα 40% λιγότερη τηλεόραση απ’ ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Ηρθε λοιπόν η ώρα το βίντεο να προχωρήσει και να εξελιχθεί ως μέσο» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Instagram Κέβιν Σίστρομ.

Δεν απέκλεισε μάλιστα ότι στο μέλλον οι δημιουργοί των πιο δημοφιλών βίντεο θα έχουν και οικονομικό όφελος, παίρνοντας ένα μέρος των διαφημιστικών εσόδων, όπως συμβαίνει ήδη στο YouTube.  Το Instagram θα απαγορεύει την ανάρτηση βίντεο με περιεχόμενο βίαιο, σεξουαλικό ή ρατσιστικό, αν και, όπως παραδέχθηκε ο Σίστρομ, δεν θα υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα εγκρίνει κάθε βίντεο εκ των προτέρων, προτού αυτό «ανέβει» στο IGTV.

Το Instagram ιδρύθηκε το 2010 και εξαγοράστηκε το 2012 από το Facebook έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Το YouTube εξαγοράστηκε αντίστοιχα από τη Google πριν σχεδόν 12 χρόνια αντί 1,76 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σήμερα, με τους 1,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες του, είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα παγκοσμίως για την προβολή και παρακολούθηση βίντεο.

Δεν μένει παρά να δούμε τι θα συμβεί τώρα που έρχεται ένας ανταγωνιστείς που στοχεύει να το εκτοπίσει από την απόλυτη κυριαρχία του.